اختراعات گوشی های موبایل

اختراعاتی که آینده شگفت انگیز گوشی های موبایل را نشان می‌دهند

ثبت تعداد زیادی پتنت مربوط به گوشی های هوشمند طی چند سال و چند ماه اخیر از تلاش گوشی‌سازان برای رقابتی کردن بازار برای خود، خبر می‌دهد. برخی از این اختراعات در زمینه گوشی های موبایل واقعا هیجان‌ انگیزند!

به نظر می‌رسد گوشی‌سازان طی چند سال اخیر، بدون تلاش برای دست به زدن به هر نوع نوآوری، در حال تولید گوشی هایی هوشمند با همان شکل و شمایل پیشین هستند. این موضوع مخصوصا در زمان بررسی سبک طراحی آن‌ها خود را نشان می‌دهد. از نظر برخی کاربران، حتی کاهش شدید حاشیه‌های اطراف نمایشگر، استفاده از حفره روی صفحه نمایش برای قرار دادن دوربین سلفی درست روی آن، دوربین سلفی پاپ آپی و دیگر تغییرات ظاهری این چنینی، هرگز دستاورد قابل توجهی نبوده‌اند.

جالب‌ترین اختراعات مرتبط با گوشی های موبایل

امان باید در نظر داشت در پشت صحنه، برای همین طرح‌ها نیز هزاران آزمون و خطا صورت گرفته و پتنت‌های زیادی بدون پیاده‌سازی در نهایت، طراحی و به ثبت رسیده‌اند. شاید به ظاهر، آن دسته از طرح های مفهومی گوشی هوشمند که پیاده‌سازی نشدند، بی‌ارزش محسوب شوند، اما آن‌ها، اغلب به خاطر محدودیت‌های تکنولوژی در حال حاضر، به این سرنوشت دچار شدند!

پس می‌توان با بررسی آن‌ها متوجه شد آینده، به کدام سمت حرکت می‌کند. همچنین هر حق اختراع و طرح مفهومی، به نام هر شرکت به ثبت رسیده است، به همین دلی شرکت، هر زمانی در آینده می‌تواند مجددا به تبدیل کردن آن به محصولی تجاری فکر کند. در ادامه، 5 مورد از جالب‌ترین طرح های مفهومی گوشی هوشمند که اخیرا به ثبت رسیده‌اند را مرور خواهیم کرد.

گوشی منعطف ال جی با نمایشگر شفاف

طرح های مفهومی گوشی هوشمند

هر آن چه دهه‌ها یا شاید قرن‌ها قبل‌تر نشدنی به نظر می‌رسید، امروز به صورت عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد! این موضوع درباره گجت‌های الکترونیکی آینده نیز صادق است. در مطلب «منعطف کافی نیست، ال جی به دنبال ساخت گوشی با نمایشگر شفاف است»، به یکی از جننجالی‌ترین طرح های مفهومی گوشی های موبایل طی چند سال اخیر اشاره کردیم.

در تصویر مربوط به پتنت گوشی انعطاف پذیر ال جی، دست کاربر به خوبی از پشت قابل مشاهده است! همچنین این گجت، شبیه به هواوی میت ایکس، بعد از باز شدن در حد و اندازه یک تبلت خواهد بود. البته قرار نیست سرتاسر صفحه نمایش شفاف باشد. سخت افزارها در گوشه‌ای از یک نیمه دستگاه یا حداکثر در سرتاسر یکی از دو نیمه آن قرار گرفته و در قسمت دیگر، هیچ سخت افزاری برای جلوگیری از سد کردن دید کاربر، زیر صفحه نمایش وجود نخواهد داشت.

نکته جالب‌تر اینجاست که گوشی انعطاف پذیر ال جی، از طراحی بدون حاشیه بسیاری خوبی نیز بهره برده و حاشیه‌های کمی اطراف صفحه نمایش شفاف آن وجود دارد. به طور واضح، مهم‌ترین کاربرد چنین گجتی را می‌توان در حوزه واقعیت افزوده دانست.

گوشی های مغناطیسی سامسونگ

طرح های مفهومی گوشی هوشمند

اندازه گوشی های هوشمند سال به سال بیشتر می‌شود. گوشی‌سازان در پی دستیابی به راهکارهایی نوین به منظور کوچک‌تر کردن بدنه موازی با افزایش ابعاد صفحه نمایش بوده‌اند. به عنوان نمونه‌ای از راهکارهای آن‌ها که طرح های مفهومی گوشی هوشمند اخیر اغلب درباره آن بوده است، می‌توان به بحث داغ گوشی انعطاف پذیر اشاره کرد. به نظر می‌رسد ایده بعدی که باید منتظر دیدن طرح های مفهومی گوشی های موبایل بیشتری برای آن باشیم، گجت‌های متصل به یکدیگر به صورت مغناطیسی است.

حداقل شرکت سامسونگ، آن هم حداقل در حد یک پتنت، در فکر طراحی چنین دستگاهی بوده‌ است. به لطف قرارگیری متصل‌کننده‌های مغناطیسی روی حاشیه‌ها، بسته به نحوه قرارگیری دو گوشی هوشمند روی یکدیگر، ظاهر گوشی هوشمند واحد ایجاد شده از اتحاد آن‌ها، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل می‌توان دو گوشی را به هر شیوه‌ای که دوست داریم به یکدیگر متصل کنیم.

یک آهنربای استوانه‌ای در پهلوی هر گوشی تعبیه شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد به صورت پهلو به پهلو نیز کنار هم قرار بگیرند. برای حمل راحت، بهترین شیوه، قرار دادن دو تکه به صورت پشت به پشت خواهد بود.

گوشی منعطف شبیه به نوت بوک ال جی

طرح های مفهومی گوشی هوشمند

یکی دیگر از داغ‌ترین طرح های مفهومی گوشی هوشمند کنونی، باز هم متعلق به ال جی است. یک سال قبل، ال جی پتنتی به ثبت رساند که در تصاویر آن، شاهد یک گوشی انعطاف پذیر شبیه به سامسونگ گلکسی فولد بودیم. این گوشی، از دو نمایشگر متشکل می‌شود. صفحه نمایش ثانویه، که در زمان تا کردن گوشی در اختیار کاربر قرار دارد، از بخشی منحنی تشکیل شده و قادر است زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها را نشان بدهد.

وقتی گوشی به صورت نیمه تا شده است، نمایشگر داخلی همچنان در دسترس قرار داشته و دستگاه شکلی شبیه به نوت بوک به خود می‌گیرد. در این زمان، باز هم صفحه نمایش دوم در هر دو طرف قابل استفاده خواهد بود تا کاربر مستقل از کاری که صفحه نمایش مشغول انجام آن است، به تماشای ویدیو بپردازد. در این گوشی از هر چیزی، دو عدد وجود دارد! به عنوان نمونه می‌توان به وجود دو پک باتری و دو درگاه جک صوتی اشاره کرد. پس کاربران هدف گوشی انعطاف پذیر به نمایش کشیده شده در تصویر بالا، دوست‌داران مالتی مدیا بوده‌اند.

مانیتور عجیب سامسونگ با یک نمایشگر 3 بعدی

طرح های مفهومی گوشی هوشمند

سامسونگ چندی پیش، پتنتی مربوط به یک صفحه نمایش عجیب به ثبت رساند. برخلاف سایر طرح های مفهومی گوشی های موبایل که تا اینجا مشاهده کردیم، این مورد مربوط به سبک طراحی یک گوشی هوشمند نبوده و دستگاهی دارای قابلیت اتصال به یک گوشی هوشمند را به تصویر می‌کشد.

هنوز درباره چیستی دستگاه رویت شده در این پتنت به نتیجه دقیقی نرسیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد یک مانیتور یا تلویزیون با قابلیت پخش محتواها به صورت سه بعدی است. در اسناد مربوط به آن، از دستگاه به عنوان نمایشگری سه بعدی یاد شده است. با استفاده از دوربین یکپارچه سازی شده درون صفحه نمایش، حتی می‌توانیم محتواهای سه بعدی تولید کنیم. داخل نمایشگر سنسورهایی با قابلیت تشخیص همه اشیای اطراف یک شی خاص در محیطی سه بعدی، وجود دارد.

گوشی هوشمند اوپو با نمایشگرهای اسلایدی و پاپ آپی

طرح های مفهومی گوشی هوشمند

 

از بین طرح های مفهومی گوشی های موبایل اخیر، پتنت مربوط به اوپو بسیار جالب بوده‌ است. در عکس مربوط به این پتنت، شاهد گوشی هوشمندی هستیم که نمایشگری از بالا به صورت پاپ آپی و صفحه نمایشی دیگری از کناره آن به صورت اسلایدری بیرون می‌آید.

از آنجایی که وجود سه نمایشگر مجزا در یک گوشی به این صورت، با توجه به سطح کنونی فناوری، سبب افزایش شدید ضخامت دستگاه خواهد شد، احتمالا تنها یک نمایشگر ثانویه وجود دارد که به دلخواه کاربر، از کنار یا از بالا بیرون خواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از تصور ما خراجه دیگه