قیمت خودرو

قیمت خودرو کاهش پیدا نکند وزیر صنعت استیضاح می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت خودروسازان داخلی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه برخی از دلالان بازار خودرو را کنترل می‌کنند و اگر قیمت خودرو کاهش پیدا نکند، مجوریم وزیر صنعت را استیضاح کنیم.

امیر خجسته، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد خودروسازان داخلی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار خودرو را کنترل می‌کنند و در این راه با هماهنگی عده‌ای از دلالان به مدیریت بازار می‌پردازند. از این رو وزارت صنعت باید بازار خودرو را به گونه‌ای کنترل کند که برای ورود دلالان فضایی فراهم نشود، اما متاسفانه همچنان دلالان در بازار خودرو کشور حضور دارند.

قیمت خودرو فقط باید 10 درصد بیش از قیمت تمام شده باشد

امیر خجسته در ادامه افزود تعیین قیمت خودرو آن هم 5 درصد کمتر از نرخ حاشیه بازار که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ابلاغ شده است، اصلا کارساز نخواهد بود. در واقع وزارت صنعت باید قیمت خودرو را حداکثر 10 درصد بیشتر از بهای تمام شده آن محصول در نظر بگیرد. وی تاکید کرد بیشترین آسیب به بازار از سوی دلالان بوده و آن‌ها به دلیل کنترل بازار هر نوع قیمت جدیدی را برای محصولات خودروسازان اعلام می‌کنند. از این رو وزارت صنعت می‌بایست به صورت جدی در این زمینه ورود کند و به خودروسازان بگوید فقط 10 درصد بیشتر از قیمت تمام شده، محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وزیر صنعت استیضاح می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کنترل بازار آزاد خودرو توسط دلالان گفت در جلسه‌‌های اخیر که بین وزیر صنعت و کمیسیون انجام شد، قرار است ایشان اقدام‌هایی را در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو انجام دهند که در صورت انجام نشدن اقدام‌های به موقع، مجبور خواهیم شد ایشان را استیضاح کنیم. وی در پایان خاطرنشان در جلسه بعدی کمیسیون اصل نود مجلس با وزیر صنعت که در روز‌های آینده برگزار خواهد شد، نظر نهایی وزیر اعلام می‌شود و می‌بایست در خصوص کاهش قیمت خودرو به توافق برسیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خخخخخخخ

    دوتا ماشین با نرخ پارسال بهش میدن اینم نظرش عوض میشه

  2. با این چیزا کار درست نمیشه