معرفی فیلم پسر جهنمی (Hellboy)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم پسر جهنمی (Hellboy)، بازسازی جدید اثر محبوب گیلرمو دل تورو پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را در سینماها آغاز کرده است.

در حالی که طرفداران برای سال‌ها منتظر ساخته شدن قسمت سوم فیلم پسر جهنمی توسط گیلرمو دل تورو بودند، ناگهان با یک پسر جهنمی متفاوت رو به رو شدند که نه تنها کارگردان‌ محبوب‌اش را از دست داده، بلکه بازیگر نقش اصلی‌اش هم تغییر کرده و تبدیل به یک بازسازی شده است.

معرفی فیلم پسر جهنمی

کارگردان: نیل مارشال
نویسنده: اندرو کازبی
بازیگران: دیوید هاربر، میلا یوویچ، ایان مک شین، ساشا لین، توماس چرچ و دنیل دای کیم
ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، تخیلی
درجه سنی: R (بعضی موارد برای بچه‌های زیر 17 سال نامناسب است)
شرکت سازنده: سامیت انترتینمنت
شرکت ناشر: لاینزگیت
مدت زمان فیلم: دو ساعت و یک دقیقه
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
بودجه: 50 میلیون دلار
تاریخ اکران: 12 آپریل 2019 (23 فروردین 1398)
خلاصه داستان: پسر جهنمی بین دو جهان انسان‌ها و ماورا الطبیعه گرفتار شده و باید با یک جادوگر قدیمی که در جستجوی انتقام است، مبارزه کند.

اولین نسخه سینمایی پسر جهنمی در سال 2004 اکران شد، این فیلم که با بودجه 66 میلیون دلاری ساخته شده بود، نتوانست در گیشه موفق باشد و تنها 100 میلیون دلار فروخت اما چیزی که نجات‌اش داد، فروش حیرت انگیز نسخه نمایش خانگی آن بود که راه را برای ساخت قسمت دوم هموار کرد. دل تورو در سال 2008 فیلم پسر جهنمی 2: ارتش طلایی را ساخت که این بار موفقیت آمیزتر ظاهر شد و با بودجه 85 میلیون دلاری، 160 میلیون دلار بدست آورد. انتظار می‌رفت که دل تورو با ساخت قسمت سوم، این مجموعه را تبدیل به یک تریلوژی کند اما درگیر پروژه هابیت شد و پس آن هم به دلایل مختلف (از جمله بودجه) ساخت فیلم به تعویق افتاد تا جایی که خالق اصلی هل بوی، مایک میگنولا (Mike Mignola) رسما اعلام کرد که ساخت قسمت سوم هرگز رخ نمی‌دهد.

پوسترهای فیلم پسر جهنمی

سرانجام، مایک میگنولا که از ساخته شدن فیلم توسط دل تورو ناامید شده بود، همراه با نویسنده، اندرو کازبی کار بر روی یک فیلمنامه جدید را در سال 2014 آغاز کرد. این فیلمنامه قرار بود قسمت سوم باشد اما ران پرلمن که نقش این شخصیت را بازی می‌کرد، از حضور در آن امتناع کرد و گفت که فقط به شرط حضور دل تورو در نقش کارگردان، در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد. از آنجا بود که مایک میگنولا تصمیم گرفت تا این سری را ریبوت کرده و مسیر جدیدی را در پیش بگیرد.

کارگردانی فیلم پسر جهنمی بر عهده نیل مارشال است که بیشتر برای فیلم ترسناک سقوط (The Descent) شناخته می‌شود. او آخرین بار در سال 2010 یک فیلم کامل روانه سینما کرد و آن سنچوریون (Centurion) با بازی مایکل فسبندر و دومنیک وست بود که نتوانست موفقیتی کسب کند و به یک شکست تجاری تبدیل شد. اندرو کازبی نویسنده فیلم هم در امر نویسندگی چندان باتجربه نیست و تا پیش از این، تنها چند اپیزود از سریالی همچون یوریکا (Eureka) را به نگارش در آورده است.

تصاویر فیلم Hellboy

دیوید هاربر که نقش هل بوی را بر عهده دارد، با اینکه در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به عنوان شخصیت فرعی حضور داشته اما با سریال چیزهای عجیب‌تر (Stranger Things) توانسته دیده شود و محبوبیت کسب کند. البته مشخصا محبوبیت‌ او برای اینکه بتواند جایگزین ران پرلمن شود کافی نبوده و طرفداران به انتخاب او اعتراض داشتند. میلا یوویچ که شخصیت منفی فیلم را بازی می‌کند هم سال‌هاست که تبدیل به یک بازیگر درجه دو شده و در فیلم‌های سطح پایین نقش آفرینی می‌کند. او را اکثرا مخاطبان از مجموعه فیلم رزیدنت اویل می‌شناسند.

انتظار می‌رفت که پسر جهنمی بدون دل تورو ضعیف ظاهر شود اما اوضاع برای این فیلم بدتر از آن چیزی شد که تصور می‌کردیم. این فیلم هم‌اکنون امتیاز 15 را در سایت راتن تومیتوز و 31 در متاکریتیک برای خود به ثبت رسانده است. منتقدان آن را بی‌روح، ضعیف، پوچ، بی مزه و… توصیف کرده‌‎اند که در مجموع هیچ حرفی رای گفتن ندارد. منتقد نیویورک پست حتی آن را کاندیدای جدی بدترین فیلم سال خطاب کرده است.

همین نقدهای منفی کافی بود تا میخ‌های تابوت فیلم پسر جهنمی را محکم کند، فیلمی که طرفداران نمی‌خواستند و از ابتدا به آن معترض بودند و حالا منتقدان را هم در جبهه خودشان می‌دیدند. این فیلم که تصور می‌شد در گیشه بتواند موفق ظاهر شود، در هفته اول تنها 12 میلیون دلار فروخت و حتی نتوانست رتبه اول گیشه را بدست بیاورد. Hellboy که بودجه 50 میلیون دلاری دارد، برای اینکه تبدیل به شکست نشود باید بالای 100 میلیون دلار بفروشد، چیزی که فعلا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*