جزئیات دوربین وان پلاس 7

جزئیات دوربین وان پلاس 7 منتشر شد؛ مدل پرو با یک نمایشگر خمیده عرضه می‌شود

جزئیات تازه‌ای از دوربین وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro) توسط یک افشاگر منتشر شده است. ضمن آنکه گفته می‌شود نمایشگر مدل پرو، خمیده است.

پس از انتشار ویدیوهایی از رندرهای 360 درجه‌ای دو گوشی وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو، یک افشاگر به نام Steve Hemmerstoffer برخی جزئیات دیگر از دوربین وان پلاس 7 و نمایشگر مدل پرو آن را در حساب توییتری خودش منتشر کرده است.

وان پلاس 7 پرو

جزئیات دوربین وان پلاس 7

با مدل پرو این خانواده شروع می‌کنیم؛ همانطور که پیشتر مشاهده کرده‌اید، این گوشی به یک دوربین سلفی پاپ آپ در بالای خود و دوربین سه گانه پشتی مجهز خواهد شد. اطلاعاتی در مورد دوربین‌های دوربین وان پلاس 7 پرو تا به امروز منتشر نشده بود، اما این افشاگر عدعا می‌کند که یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی جایگزین سنسور 16 مگاپیکسلی به کار رفته در وان پلاس 6 تی خواهد شد.

برای تکمیل این به‌روزرسانی، سازنده یک دوربین تله فوتو جدید و سومین سنسور که شامل یک لنز فوق عریض است را نیز به این دوربین اضافه کرده است. این می‌تواند به وان پلاس 7 پرو اجازه دهد تا با گوشی‌های قدرتمندی همچون اعضای خانواده گلکس اس 10 رقابت کند.

صحبت از گوشی‌های سری گلکسی اس 10 شد، همانطور که احتمالا می‌دانید سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین طرفداران نمایشگرهای خمیده AMOLED است. به نقل از Hemmerstoffer، مدل پرو وان پلاس 7 نیز جا پای جای این گوشی‌ها خواهد گذاشت و یک نمایشگر 6.64 اینچی خمیده‌ی OLED را به خدمت خواهد گرفت. در انتها، این افشاگر ادعا می‌کند که وان پلاس یک نسخه‌ی 5G از این گوشی را نیز معرفی خواهد کرد.

وان پلاس 7

جزئیات دوربین وان پلاس 7

تا پیش از این صحبت‌ها در مورد مدل اصلی این خانواده چندان زیاد نبود، تا روز گذشته شنیدیم که این گوشی به یک نمایشگر مسطح مجهز می‌شود و ظاهری بسیار شبیه به وان پلاس 6 تی خواهد داشت. در واقع تنها تفاوت قابل ذکر آن‌ها یک اسپیکر رو گوشی بزرگ‌تر (که می‌تواند نشانه‌ای برای اسپیکرهای استریو باشد) و ماژول دوربین کمی بازطراحی شده است.

دوربین وان پلاس 7 دوگانه است

ماژول دوربین وان پلاس 7 نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد و همان سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، در این گوشی نیز به کار می‌رود. این دوربین با یک سنسور ذکر نشده، دوربین دوگانه پشتی گوشی را تشکیل می‌دهند. این سنسور می‌تواند یک سنسور تشخیص عمق به جای یک لنز تله فوتو یا فوق عریض باشد.

نسخه اصلی OnePlus 7 به یک نمایشگر 6.4 اینچی مسطح با یک بریدگی کوچک قطره‌ای در بالای خود مجهز می‌شود. این بریدگی میزبان یک دوربین سلفی خواهد بود که جزئیاتی از آن در دست نیست.

مشخصات فنی، زمان معرفی و قیمت

دو گوشی جدید وان پلاس در روز 14 می (24 اردیبهشت) معرفی خواهد شد. قیمت این دو در حال حاضر تایید نشده است، اما قیمت مدل معمولی آن چیزی بین 549 تا 599 دلار خواهد بود. در سمتی دیگر مدل پرو آن نیز با قیمت 699 تا 749 دلاری عرضه می‌شود، درحالی که مدل 5G‌ آن در محدوده قیمتی 850 تا 900 دلار قرار دارد.

همانطور که از قیمت این گوشی‌ها مشخص است، ما می‌توانیم انتظار حضور تراشه‌ی اسنپدراگون 855 را زیر قاب این دو داشته باشیم. 855، تراشه‌ای است که داخل گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10، ال جی جی 8 و شیائومی می 9 نیز قرار دارد و می‌تواند عملکردی به مراتب بهتر از تراشه‌ی موجود در نسل قبلی گوشی‌های وان پلاس را ارائه کند.

با این پردازنده 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه‌ی داخلی را نیز می‌توان در اختیار داشت. البته یک نسخه با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی نیز عرضه خواهد شد. برخی شایعات می‌گویند مدل پرو دارای نسخه‌ای با 12 گیگ رم و 512 گیگ حافظه‌ی داخلی است؛ گرچه نیاز به تایید دارد.

در انتها باید به حضور اندروید 9 پای با آخرین نسخه‌ی رابط کاربری OxygenOS در راس بخش نرم افزاری هر دو گوشی اشاره کرد. ظرفیت باتری نیز در دو نسخه معمولی و پرو به ترتیب 3700 و 4000 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*