هواوی P30

موجودی گوشی های سری هواوی P30 در کمتر از 10 ثانیه تمام شد

موجودی گوشی های هواوی P30 و هواوی پی 30 پرو در کمتر از 10 ثانیه به اتمام رسید. به نظر می‌رسد شرکت هواوی برای کسب رتبه اول فروش گوشی در جهان دورخیز کرده است.

در هفته اخیر هواوی پیش فروش اینترنتی گوشی‌های هوشمند هواوی پی 30 (Huawei P30) و هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) را آغاز کرد و همه‌ دستگاه‌های موجود از این گوشی ظرف 10 ثانیه به فروش رسید تا به این ترتیب هواوی بتواند از محل پیش فروش این گوشی‌ها 200 میلیون یوآن چین (معادل 29.8 میلیون دلار) به دست آورد. تخمین زده می‌شود هواوی در این مرحله از فروش هواوی P30 و هواوی P30 پرو چیزی بین 30 هزار الی 50 هزار دستگاه از این گوشی های هوشمند را پیش فروش کرده باشد.

هواوی P30

در این فروش برق‌آسا، هواوی تعداد مشخصی از گوشی‌های خود را برای فروش یا پیش فروش عرضه کرد. خریدارانی هم که قبلا برای پیش‌خرید این محصول ثبت نام کرده باشند، می‌توانند در زمان عرضه برای خرید محصول مورد نظرشان اقدام کنند. بنابراین وقتی گفته می‌شود ظرفیت فروش برق‌آسای گوشی های Huawei P30 و Huawei P30 Pro تکمیل شده، به این معنی است که تعداد چند ده هزار گوشی‌هایی که هواوی برای فروش در این مرحله در نظر گرفته، به پایان رسیده است.

قابلیت های فنی هواوی P30 و P30 Pro

گوشی هوشمند Huawei P30 نمایشگری 6.1 اینچی از نوع AMOLED و با نسبت ابعاد 19.5:9 دارد و رزولوشن نمایشگر آن 1080 در 2340 پیکسل است. در داخل این گوشی هوشمند، تراشه Kirin 980 هواوی به کار گرفته شده است. این گوشی از سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی دوربینی 40 مگاپیکسلی است که در کنار یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال سه برابر قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی Huawei P30 هم می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن 32 مگاپیکسل ثبت کند. ظرفیت باتری این گوشی هم 3650 میلی‌آمپرساعت است.

هواوی P30

گوشی هوشمند Huawei P30 Pro از نمایشگری 6.5 اینچی با نسبت ابعاد 19.5:9 بهره می‌برد که از نوع AMOLED است. رزولوشن این نمایشگر هم 1080 در 2340 پیکسل است. این گوشی هم به تراشه اختصاصی Kirin 980 هواوی مجهز شده و عملیات‌های خود را با حافظه رم 8 گیگابایتی انجام می‌دهد. ظرفیت حافظه داخلی در نسخه پایه این گوشی به 128 گیگابایت می‌رسد و مشتریان می‌توانند نسخه‌های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی را هم سفارش بدهند. در قسمت پشت هواوی P30 پرو شاهد چیدمان دوربین چهارگانه هستیم که دوربین اصلی آن یک دوربین 40 مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین، یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 5 برابر قرار گرفته‌اند. همچنین یک حسگر 5 مگاپیکسلی از نوع Time-of-Flight این مجموعه را همراهی می‌کند. وظیفه این حسگر این است که سرعت بازتاب نور اینفرارد پس از برخورد به سوژه عکس را اندازه‌گیری کند تا در هنگام عکاسی، فاصله گوشی تا سوژه عکس به دقت تعیین شود. از این حسگر برای نگاشت سه‌بعدی، ایجاد جلوه بوکه با کیفیت بالا و جلوه‌های واقعیت افزوده یا AR استفاده می‌شود. کیفیت دوربین سلفی Huawei P30 Pro هم 32 مگاپیکسل است. ظرفیت باتری این گوشی 4200 میلی‌آمپرساعت است و می‌تواند از طریق یک شارژر 40 واتی، ظرف مدت کوتاهی شارژ شود. چنین شارژری می‌تواند طی 30 دقیقه، میزان شارژ باتری این گوشی را از صفر درصد به 70 درصد برساند.

آیا گوشی های هواوی پی 30 می‌تواند هواوی را از سامسونگ و اپل جلو بیندازد؟

سال گذشته شرکت هواوی توانست برای نخستین بار بیش از 200 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود را به فروش برساند و این شرکت مصمم است در این رده‌بندی جای سامسونگ به عنوان برند اول را بگیرد و به اولین شرکت جهان از نظر فروش گوشی تبدیل شود، هرچند ممکن است رسیدن به این جایگاه تا سال 2020 طول بکشد.

علاوه بر این‌که شرکت هواوی در فروش گوشی های هوشمند سال گذشته توانست اپل را پشت سر بگذارد، این شرکت بزرگ‌ترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه در جهان نیز به شمار می‌آید. گمان می‌رود که با عرضه موفق گوشی های سری هواوی P30 این شرکت بتواند رشد مناسبی در سال جاری در قیاس با رقبای خود داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*