هجوم ملخ ها

هجوم ملخ ها به ایران ؛ 6 استان جنوبی در خطر قحطی

هجوم ملخ ها به ایران پدیده ای است که حالا پس از وقوع سیل و خسارت‌های جانی و مالی شدید به بسیاری از استان‌ها، مشکلات فراوانی را برای 6 استان جنوبی به همراه داشته است. این ملخ‌ها بسیار خطرناک بوده و به اراضی کشاورزی آسیب جدی می‌رسانند.

میلیون‌ها ملخ از کشور عربستان در روز گذشته به 6 استان جنوبی کشور هجوم آورده‌اند که مزارع کشاورزی و محصولات آن‌ها را در معرض آسیب جدی قرار داده است. بر اساس اعلام مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات این نخستین هجوم ملخ ها به ایران در سال 98 نخواهد بود و حمله آن‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری به 5 تا 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.

جزئیات هجوم ملخ ها به ایران

سعید معین، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در این خصوص اعلام کرد این ملخ‌ها از نوع صحرایی و دریایی هستند که جزو خطرناک‌ترین نوع از ملخ‌ها محسوب می‌شوند. وی در خصوص نحوه ورود ملخ‌ها به کشورمان توضیح داد این ملخ‌ها به همراه بادهای مرطوبی که از عربستان به سمت ایران جریان دارد، وارد کشور می‌شوند که در حال حاضر زمین‌های زراعی 6 استان جنوبی چون خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان مورد هجوم این ملخ‌ها قرار گرفتند.

هجوم ملخ ها

این مقام مسئول در ادامه افزود این ملخ‌های بسیار خطرناک این توانایی را دارند تا از هر نوع پوشش گیاهی که در مسیرشان وجود دارد تغذیه کرده و به سرعت آن‌ها را نابود کنند. هجوم ملخ ها به ایران در گذشته نیز اتفاق افتاده که نتیجه مخربی چون قحطی را به همراه داشته است. آخرین حمله ملخ‌ها به کشورمان به سال‌های 40 و 42 مربوط می‌شود که محصولات کشاورزی بسیاری از استان‌ها نابود شد.

دلیل حمله ملخ ها به ایران

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در ادامه افزود این ملخ‌ها با هدف جفت‌گیری و تخم‌ریزی به ایران هجوم آورده‌اند و در این مرحله تاکنون آسیبی را به محصولات کشاورزی نابود نکرده‌اند و مراحل ابتدایی مبارزه با آن‌ها شروع شده است. وی افزود برای مبارزه با ملخ‌های خطرناک می‌بایست 150 تا 200 هزار هکتار از اراضی جنوب کشور سم‌پاشی شود و در همین راستا ستاد بحران بودجه 10 میلیارد تومانی را در نظر گرفته است. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد موج جدید و جدی حمله این ملخ‌ها در اردیبهشت سال جاری خواهد بود.

ویدیو حمله ملخ به ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. گجت نیوز یه پست در مورد شروع عادت ملخ خوری ایرانیام بذار جدیدا تو بعضی شهرا مردم ریختن تو خیابون ملخ میریزن تو پلاستیک کلیپشم هست یکی از کلیپاشم مربوط به شهرستان گراش

  2. جالبه از کشوره وهابیه مورد تایید ترامپ اومدن ایران

    • میخواستی از کجا بیان؟ اینم اولین بار نیست که اومدن اگه خونده باشی تو مقاله گفته سال های 40 و 42 هم هجوم اوردن.
      مسئولین باید از همین الان به فکر نابودیشون باشن