تویوتا هایلندر 2020

تویوتا هایلندر 2020 با طراحی زیباتر و مصرف سوخت کمتر معرفی شد

تویوتا هایلندر 2020 (Toyota Highlander) در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 معرفی شد. این خودرو نسبت به قبل تغییراتی در طراحی و مصرف سوخت داشته است. در ادامه با مشخصات و امکانات نسل جدید کراس اوور هایلندر آشنا می‌شوید.

نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 در حال برگزاری است و شرکت تویوتا در این رویداد مهم نسل جدید کراس اوور سه ردیفه هایلندر را با طراحی زیباتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به قبل معرفی کرد. تویوتا هایلندر 2020 خودرویی مناسب خانواده‌ها است و در نمای بیرونی استایلی قدرتمند و زیبا را به نمایش می‌گذارد. طراحی هایلندر جدید به گونه‌ای است که سر و صدای بیرون به داخل کابین کاهش پیدا می‌کند و آیرودینامیک خودرو نیز بهبود بخشیده شده است. برخی از ویژگی‌های طراحی این کراس اوور جدید از تویوتا راو 4 الگو گرفته شده و نمای عقب خودرو نیز شبیه کراس اوور لکسوس NX است.

تویوتا هایلندر 2020

تویوتا هایلندر 2020 در تیپ‌های L، LE، XLE، لیمیتد و پلاتینیوم عرضه خواهد شد. تیپ‌های L، LE و XLE جلوپنجره مشکی‌رنگ با تریم نقره‌ای دارند، اما تیپ‌های لیمیتد و پلاتینیوم جلوپنجره مشکی با تریم کرومی دارند و پروژکتورهای پریمیوم چراغ‌های جلو و رینگ‌های 20 اینچی نیز در این تیپ‌ها قرار گرفته‌اند. این خودرو در پنج رنگ جدید شامل آبی، قرمز، آبی کاربنی، قهوه‌ای و خاکستری متالیک به همراه سه رنگ قبلی یعنی سفید، نقره‌ای متالیک و مشکی متالیک عرضه می‌شود.

در داخل کابین خودرو نیز شاهد طراحی جدید و مدرن با سطوح نرم‌تر نسبت به قبل هستیم. تکنولوژی‌های اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری ویز، اینترنت وای فای و رادیو SiriusXM به طور استاندارد در تمامی تیپ‌ها وجود دارد. از جمله امکاناتی که در تیپ پایه L ارائه می‌شود نیز می‌توان به پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 تویوتا، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، کنترل تهویه سه منطقه‌ای، صفحه نمایش 4.2 اینچی صفحه آمپر، تنظیم برقی 8 جهته صندلی راننده، پنجره‌های برقی، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی مرکزی، چراغ‌های جلو و عقب LED، پنجره‌های عقب دودی و سیستم ورود هوشمند اشاره کرد.

تویوتا هایلندر 2020

در تیپ LE نیز مه‌شکن‌های LED، در صندوق بار برقی و تریم چرمی در غربیلک فرمان اضافه می‌شود و در تیپ XLE شاهد اضافه شدن امکاناتی چون آفتاب‌گیر صندلی‌های ردیف دوم، تنظیم صندلی شاگرد در 4 جهت، نمایشگر 7 اینچی صفحه آمپر، آینه داخلی تیره شونده، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سانروف و ریل‌های روی سقف هستیم. تیپ لیمیتد دارای نورپردازی داخلی، حافظه صندلی راننده و گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو است و در نهایت تیپ بالارده یعنی پلاتینیوم از امکانات اضافه‌تری چون سیستم صوتی پریمیوم 1200 واتی جی بی ال با 11 بلندگو، نمایشگر 12.3 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، چراغ‌های جلوی تطبیق‌پذیر، نمایشگر سربالا، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، سانروف پانوراما، سنسور باران و روکش چرم سوراخ‌دار صندلی‌ها بهره می‌برد.

تویوتا هایلندر 2020 از نظر امکانات ایمنی نیز کم و کاستی ندارد و شرکت تویوتا نسل دوم پکیج ایمنی Safety Sense را در این خودرو ارائه داده است. این سیستم با توجه به تیپ‌های خودرو، سیستم‌های ایمنی مختلفی مانند هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خطوط با قابلیت تغییر جهت فرمان، کروز کنترل تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و تشخیص علائم ترافیکی را ارائه می‌دهد.

تویوتا هایلندر 2020

تویوتا هایلندر 2020 که نسل چهارم این خودرو محسوب می‌شود نسبت به نسل قبلی 6 سانتی‌متر کشیده‌تر شده و به این ترتیب فضای داخلی خودرو برای سرنشینان افزایش یافته است. صندلی‌های ردیف دوم در تیپ‌های L و LE از نوع نیمکتی است و این دو تیپ پایه ظرفیت حمل 8 سرنشین را دارند. تیپ‌های دیگر این خودرو به طور استاندارد دارای صندلی‌های خلبانی در ردیف دوم هستند و ظرفیت حمل 7 نفر را دارند. صندوق بار هایلندر جدید در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلی، 456 لیتر است که این عدد با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم به 2075 لیتر می‌رسد.

نسل جدید تویوتا هایلندر روی پلتفرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده است. بسیاری از محصولات جدید تویوتا از جمله سدان کامپکت کرولا، کراس اوور راو 4 و سدان فول سایز آوالون نیز روی همین پلتفرم ساخته شده‌اند. تویوتا هایلندر 2020 نسب به قبل ایمن‌تر، راحت‌تر و بادوام‌تر شده و کیفیت ساخت قابل توجهی دارد. تویوتا برای این خودرو از همان پیشرانه 3.5 لیتری وی 6 استفاده کرده و مشخصات موتوری خودرو تغییری نکرده است. این پیشرانه قادر است قدرت 295 اسب بخار و گشتاور 356 نیوتن‌متری را ارائه دهد. همچنین هایلندر جدید می‌تواند 2270 کیلوگرم را بکسل کند.

تویوتا هایلندر 2020

تویوتا همچنین یک نسخه هیبریدی برای این نسل هایلندر تولید کرده که از پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. این قوای محرکه هیبریدی در مجموع قدرت 240 اسب بخار تولید می‌کند که نسبت به نسل قبلی قدرت کمتری است. مصرف سوخت خودرو 6.9 لیتر اعلام شده که در مقایسه با قبل کمتر شده است.

تویوتا هایلندر هیبریدی جدید همچنین به سیستم PED مجهز شده که شارژ و مصرف باتری‌ها را بهینه کرده و همچنین عادت‌های رانندگی روزانه راننده و شرایط جاده و ترافیک را پایش می‌کند. این سیستم پیش از این در نسل جدید تویوتا راو 4 نیز ارائه شده بود. علاوه بر آن، نسل جدید هایلندر هیبریدی دارای حالت‌های رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت است.

این کراس اوور تویوتا در دو مدل دیفرانسیل جلو و 4 چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود و سیستم کنترل گشتاور پویا در هر دو مدل موجود است. حالت‌های گل و ماسه یا صخره و خاکی نیز برای عبور از مسیرهای ناهموار در نظر گرفته شده است. تویوتا هایلندر 2020 نسخه V6 از دسامبر امسال عرضه می‌شود و مدل هیبریدی نیز در فوریه سال آینده روانه بازار خواهد شد.

گالری عکس های تویوتا هایلندر 2020

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خوبه نسخه ۲۵۰۰ سی سی هیبریدی هم هست .خداکنه وارد ایران بشه .اگربشه چی میشه

  2. تسلا ❤️❤️❤️❤️

  3. بهش میاد اینجوری ماشین سنگین و خو ش دستی باشه