بازی World War Z و 10 نکته برای تازه واردها

بازی World War Z اخیرا منتشر شده و در میان بازی دوستان محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در این مطلب به نکات مهمی می‌پردازیم که باید در بازی ورلد وار زد به آن‌ها توجه کنید.

بازی World War Z همیشه آسان نیست و حتی بازیکنان کارکشته هم ممکن است در نجات یافتن از موج‌های عظیم زامبی‌ها دچار مشکل شوند. خصوصا در درجه‌های سختی‌ بالاتر، ممکن است خیلی زود شکست را تجربه کنید. البته اگر بازی را به صورت چهارنفره بروید، قدرت بیشتری خواهید داشت اما زامبی‌ها از هر نقطه ضعف شما به درستی استفاده می‌کنند.

بازی World War Z و 10 نکته برای تازه واردها

بازی World War Z

برای آن‌هایی که اخیرا به سراغ بازی World War Z رفته‌اند، در این مطلب نکاتی را جمع آوری کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا لذت بیشتری از بازی ببرید و پرقدرت‌تر ظاهر شوید.

1- از حالت سختی آسان آغاز کنید

بازی World War Z دارای پنج درجه سختی است، معمولا غریزه به شما می‌گوید که بازی را در حالت استاندارد یا سخت آغاز کنید اما پیشنهاد ما این است که در ابتدا درجه سختی آسان را امتحان نمایید. برای بار اول، بهتر است که از داستان نسبتا جذاب بازی لذت برده، با مراحل آشنا شده و ببینید کدام سلاح با سبک بازی شما هماهنگ‌تر است. کاملا مشخص است که در ابتدا باید با بازی به خوبی آشنا باشید تا بتوانید آن را بر روی درجه‌های سختی بالاتر به پایان برسانید.

بازی World War Z

2- با دوستان‌تان بازی کنید

بازی World War Z دارای حالت آنلاین دو نفره و چند نفره است. همانند دیابلو، بوردرلندز، دستینی، آرمی آف تو و… انجام این بازی در کنار دوستان، بیشترین لذت را دارد. به پایان رساندن مراحل در حالات سختی بالا، با افراد غریبه چندان هیجان انگیز نیست و به دلیل عدم ارتباط درست شاید دردسرساز هم بشود اما با دوستان، همه چیز در دستان شماست.

بازی World War Z

3- آرایش تیمی خود را حفظ کنید

در بسیاری از مراحل بازی World War Z شما در یک محیط باز قرار گرفته و باید از موقعیت خود در برابر موج‌های دیوانه‌وار زامبی‌ها دفاع کنید. در مرحله اول، این نوع مبارزه در فضای داخلی یک مرکز خرید به شما معرفی می‌شود، جایی که تیم شما می‌تواند ابزار دفاعی مختلفی کار گذاشته و در مقابل زامبی‌هایی که قصد ورود به فروشگاه را دارند مقاومت کند. ارتباطات کلید پیروزی است. اگر اعضای تیم شما، هر کدام وظیفه نابود کردن یک بخش از زامبی‌ها را برعهده بگیرد و تنها یک بخش از حصار را پوشش دهد، کمترین میزان زامبی وارد فروشگاه شده و با کمترین مشکل مرحله را با موفقیت به پایان می‌رسانید.

بازی World War Z

4- به یارهایتان نزدیک باشید

علاوه بر مبارزات نام برده، بازی World War Z از همان سبک شوتینگ سنتی نیز بهره می‌برد. وسوسه انگیز است که بخواهید سریعا خودتان را به مقصد بعدی برسانید اما در این صورت خیلی راحت کشته می‌شوید. بعضی‌ از زامبی‌های قدرتمند بازی به راحتی ممکن است شما را از پا در بیاورند که در این صورت، تنها باید منتظر بمانید تا یارهایتان شما را نجات دهند. در حالی که اگر در کنار یارهایتان قرار داشتید، به راحتی می‌توانستید دشمنان را شکست داده و برای آن‌ها نیز چالش اضافی ایجاد نمی‌کردید.

در بخش‌های نهایی مرحله اول در نیویورک، باید یک محوطه بزرگ را از وجود زامبی‌ها پاک کنید تا چند آیتم بدست آورده و آن‌ها را به نقطه مرکزی بازگردانید. شاید وسوسه شوید که با جدا شدن، بتوانید بخش‌های بیشتری را پوشش دهید اما این تصمیم به مرگ شما خواهد انجامید. زامبی‌ها برخلاف شما، از یکدیگر جدا نمی‌شوند و به همین دلیل ممکن است نتوانید به تنهایی از شر همه آن‌ها خلاص شوید. توصیه ما این است که حداقل به دو تیم تقسیم شوید تا در صورت زمین خوردن‌ یکی از هم‌تیمی‌ها، نفر دیگر بتواند او را نجات دهد. اگر بازی را روی حالات سختی بالاتر از متوسط می‌روید، در هیچ صورتی از یکدیگر جدا نشده و هر چهار نفر کنار یکدیگر باقی بمانید.

بازی World War Z

5- مخفی‌کارانه پیش بروید

مناطق زیادی هستند که می‌توانید بدون جلب توجه یک گروه بزرگ از زامبی‌ها، آن‌ها را فتح کنید. استفاده از سلاح‌های بی‌صدا همانند هفت تیر دارای صداخفه‌کن و استفاده از سلاح سرد (همانند مشت) می‌تواند کمک کند تا بدون هیچ آسیبی، بعضی از مراحل را به پایان برساند. بسیاری از اسلحه‌های سطح 4 و 5 نیز دارای صدا خفه‌کن هستند، از جمله شات گات.

6- سلاح خود را انتخاب کنید

به جز چند سلاح محدود، اکثر اسلحه‌های بازی، XP بدست آورده و می‌توانند ارتقا پیدا کنند. در نتیجه توصیه می‌شود اگر به یک اسلحه علاقه‌مند شدید و یا با سبک بازی شما هماهنگ بود، سعی کند آن را تغییر ندهید تا با ارتقا یافتن، قدرتمندتر شده و در نتیجه برای شما کارآمدتر باشد.

بازی World War Z

7- اعتبار خود را هوشمندانه خرج کنید

برای ارتقای یک اسلحه یا حتی ارتقای کلاس‌های حالت چند نفره، برای همه چیز در بازی World War Z باید اعتبار خرج کنید. با اینکه وسوسه می‌شوید تا همه چیز را ارتقا دهید اما اعتبار شما کافی نخواهد بود. بنابر این توصیه ما این است که یک چیز را برداشته و ولخرجی نکنید. خصوصا اگر بازی را روی درجه‌های سختی آسان می‌روید، ارزش‌اش را ندارد که هر ارتقا را خریداری کنید، به جای این کار، سلاح سطح دوم را خریداری کرده‌ (با 150 تا اعتبار) و برای سطح 5 منتظر بمانید که اعتبار آن 1000 است. اگر بازی را روی درجه سختی بالاتر بروید، اعتبار بیشتری به دست می‌آورید، هر چه قوی‌تر شوید، اعتبار شما بیشتر می‌شود.

بازی World War Z

7- کلاس خود را انتخاب کنید

بازی World War Z دارای 6 کلاس است که هر کدام ویژگی‌های خاصی خود را دارند. شاید این کلاس‌ها در ابتدا خیلی شبیه به یکدیگر به نظر برسند اما از مرحله 10 به بعد، می‌توانید تفاوت را حس کنید. روی درجه سختی آسان و متوسط، انتخاب کلاس چندان مهم به نظر نمی‌رسد اما در درجه سختی‌ بالاتر، حضور یک پزشک یا تعمیرکار (Fixer) حیاتی است. یک تعمیرکار از مرحله 10 به بعد، می‌تواند بعضی از درها را باز کند که نتیجه‌اش دستیابی هم‌تیمی‌ها به تعدادی سلاح قدرتمند و… است. بر روی بالاترین درجه سختی، همین می‌تواند تفاوت میان پیروزی و یک شکست خجات آور را رقم بزند. تعمیرکارها شاید نتوانند نارنجک یا کوکتل مولوتف حمل کنند اما می‌توانند سلاح هم‌تیمی‌ها را به مهمات انفجاری مجهز کنند که بسیار قدرتمند بوده و به راحتی می‌تواند قوی‌ترین زامبی‌ها را در چند ثانیه نابود کند.

بازی World War Z

8- چگونه دیوار زامبی‌ها را مدیریت کنیم

تعدادی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی World War Z زمانی است که یک گروه عظیم از زامبی‌ها قصد بالا رفتن از یک ساختار عمودی را دارند. این منظره تماشایی است و تلاش بر متوقف کردن آن، هیجان و تعلیق می‌‎آفریند. بهترین راه برای نابود کردن دیوار زامبی‌ها، ایجاد انفجار در زیر آن‌ها است. اگر پایه را نابودی کنید، آن‌ها هرگز نمی‌توانند تجمع کرده و از سطح عمودی به طبق بالاتر منتقل شوند.با هماهنگی و کمی شانس، یک تیم حرفه‌ای می‌تواند این دیوار زامبی‌ها را به خوبی مدیریت کند و حتی اجازه ندهد یک زامبی از آن بالا بیاید.

بازی World War Z

9- چگونه از دست زامبی پلیس فرار کنیم

بازی World War Z هیچ مکانیک گیم پلی خاصی برای جا خالی دادن ندارد، به همین دلیل بول زامبی‌ها (همان زامبی‌هایی که هیکل بزرگی دارند و لباس پلیس ویژه پوشیده‌اند) بسیار خطرناک هستند. آن‌ها می‌توانند قبل از نابودی، آسیب زیادی به شما برسانند و یک حرکت ویژه هم برای این کار دارند. ان‌ها یکی از بازیکنان را گرفته و محکم به زمین می‌کوبند و این کار را تا زمانی که کشته شوند تکرار می‌کنند. هنگامی که این زامبی پلیس شما را ببیند، سخت است که بتوانید از دست آن فرار کنید اما یک حقه برای فریب دادن آن وجود دارد: بین خودتان و زامبی یک مانع قرار دهید. کافی است هنگامی که بول زامبی به سمت شما می‌دود، طوری قرار بگیرید که او به یک مانع برخورد کرده و دست‌اش به شما نرسد.

10- مراقب زامبی‌های خزنده باشید

کریپرها (Creepers) نقطه مقابل بول زامبی هستند. کریپر معمولا پنهان شده و هنگامی که به او نزدیک شوید، ناگهان شما را گرفتار می‌کند. اگر یک زامبی خزنده شما را بگیرد، ناتوان خواهید بود و راهی برای فرار ندارید، مگر اینکه هم‌تیمی شما به کمک‌تان بیاید. با این حال، کریپرها خون بیشتری از یک زامبی معمولی ندارند و اگر به اندازه کافی سریع باشید، قبل از اینکه شما را بگیرد، می‌توانید او را نابود کنید. فراموش نکنید که وقتی یکی از این زامبی‌ها در محوطه باشد، شخصیت‌های بازی به این مسئله اشاره می‌کنند، در نتیجه به مناطق و گوشه‌ها بیشتر توجه کنید.

بازی World War Z

– حالت PvPvZ را امتحان کنید

در کنار حالت چند نفره داستان، یک حالت چند نفره آنلاین دیگر هم در بازی وجود دارد که در آن علاوه بر زامبی‌ها، باید با یک تیم چهارنفره دیگر نیز به مبارزه بپردازید. پیروزی در این حالت، به شما 250 اعتبار اضافه می‌کند. با داشتن یک تیم حرفه‌ای، می‌توانید از حالت «شخص در مقابل شخص در مقابل زامبی‌ها» اعتبار خوبی کسب کرده و اسلحه‌ها و کلاس‌های خود را ارتقا دهید.

نظر شما در رابطه با بازی World War Z چیست؟ آیا آن را تجربه کرده‌اید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. سلام ،لطفا جواب بدین،میشه بازی رو ۲ نفره آفلاین با یه لپتاپ بازی کرد ؟؟ لطفا جواب بدین ممنون

  2. بازی الی من بازی کردم و آخرین لولم 250آخرین لول است و من بازی رو پلات کردم و کسی در این بازی از من کمکی می خاد به من بگه من کمکش میکنم بازیش قشنگه😌😌😌😌😌😌😌

  3. بازی الی من بازی کردم و آخرین لولم 250آخرین لول است و من بازی رو پلات کردم و کسی در این بازی از من کمکی می خاد به من بگه من کمکش میکنم بازیش قشنگه😌😌😌😌😌😌😌

  4. در حالت چند نفره آفلاین هم میشه بازی کرد

  5. فیلمش که کاملا فراماسونی و صهیونیستی و ضد اسلام بود

  6. یه چیزی تو مایه های اویله