عصر یخبندان کوچک

کمتر از 2 سال دیگر زمین وارد عصر یخبندان می‌شود!

دانشمندان معتقدند به زودی زمین وارد دوره عصر یخبندان کوچک می‌شود. به عقیده محققان این دوره از دو سال دیگر یعنی در سال 2021 شروع می‌شود و تا سال 2030 شدت پیدا می‌کند.

بر اساس جدیدترین تحقیقات دانشمندان، عصر یخبندان کوچک در سال‌های آینده شروع می‌شود و می‌تواند بر گرم شدن جهانی کره زمین تاثیر بگذارد. دانشمندان بر اساس یک مدل ریاضی انرژی مغناطیسی خورشید پیش‌بینی کرده‌اند که دمای هوا در سال 2021 میلادی افت زیادی می‌کند و تا سال 2030 هوا به اندازه‌ای سرد می‌شود که رودخانه تیمز در انگلیس یخ می‌زند. این اتفاق شبیه آن چیزی است که در آخرین عصر یخبندان در قرن‌های 13 تا 17 میلادی رخ داد.

عصر یخبندان کوچک

پروفسور والنتینا ژارکووا از دانشگاه نورثومبریا رهبری تیمی از دانشمندان را بر عهده داشت و حرکت موج‌های مغناطیسی تولید شده توسط خورشید را پیش‌بینی کرد. این مدل‌سازی با رصد فعالیت‌های خورشیدی از رصدخانه ویلکاکس (Wilcox) انجام شده و دقت بسیار بالایی دارد. مدل‌سازی انجام شده بیان‌گر آن است که موج‌های مغناطیسی خورشید به شدت کاهش پیدا کرده و زمین در سال 2021 میلادی وارد عصر یخبندان کوچکی می‌شود که احتمالا تا سه دهه طول می‌کشد.

عصر یخبندان کوچک

دانشمندان ابراز امیدواری می‌کنند که این دوره عصر یخبندان بتواند اثر گرم شدن کره زمین را معکوس کند و انسان برای تجدیدنظر و اصلاح عادت‌های خود که باعث گرم شدن و آلوده شدن زمین می‌شود، زمان بخرد. پروفسور والنتینا ژارکووا گفت امیدوارم روند گرم شدن زمین با این اتفاق متوقف شود و انسان‌ها 30 سال برای از بین بردن آلودگی‌ها وقت داشته باشند.

عصر یخبندان کوچک چگونه آغاز می‌شود؟

در منظومه شمسی، خورشید دارای دوره‌های 11 ساله انتشار امواج مغناطیسی است که حداکثر و سپس حداقل دارد. در زمان حداکثر انتشار امواج، خورشید گرمای بیشتری می‌دهد و در نتیجه زمین گرم می‌شود و در زمان حداقل انتشار نیز زمین وارد دوره سرما می‌شود. در حال حاضر خورشید در زمان حداکثر انتشار خود است، اما در سال 2021 میلادی وارد دوره حداقل انتشار خواهد شد و در نتیجه عصر یخبندان کوچک می‌تواند آغاز شود.

عصر یخبندان کوچک

محققان پیش‌بینی کرده‌اند که دوره انتشار حداکثری امواج مغناطیسی خورشید در سال 2050 میلادی دوباره شروع می‌شود و گرمایش جهانی ادامه پیدا می‌کند و اگر انسان‌ها تا آن زمان چاره‌ای نیندیشند احتمالا اوضاع بدتر از الان خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. هووووووورااااااااا برف بازى آدم برفى گنده مامان بزرگم میگه اون موقع همینطورى بوده بنى زمان خودش اینقدر برف میومد❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️🐧🐧🐧🐧🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄❄️❄️❄️❄️🐧🐧

  2. وقت بخره که چی بشه
    امیدوارم اتفاق بیفته که گرمایش زمین از بین بره و دما دوباره درست شه تازه با برفی که میزنه تا حدودی سفره های زیر زمینی پرمیشه

  3. پس گرمایش جهانی چی شد؟؟!

  4. این می‌تونه یکی دیگه از نشانه های سیاره x باشه ، ناسا برای جلوگیری از ترس عمومی بعضی حقایق رو بازگو نمی‌کنه اما اوضاع سیاره داره رو به وخامت می‌ره متاسفانه

  5. 2-3 سال پیش ناسا یه تاریکی مطلق 3 شبانه روزه پیش بینی کرد اما صورت نگرفت
    بنظر یه شو تبلیغاتیه تا یه کاوش علمی

  6. بسمالله همین کم بود

  7. آخه چرا این بد بختی بس نیست ؟؟؟

  8. همش دروغه ببینید کی گفتم،اینا دارن برای ترامپ وقط میخرن