هیوندای سوناتا 2020

هیوندای سوناتا 2020 در نمایشگاه خودرو نیویورک برای بازار آمریکا رونمایی شد

هیوندای سوناتا 2020 در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 برای بازار آمریکا رونمایی شد. نسل جدید سوناتا نسبت به گذشته با تغییرات زیادی اعم از ظاهری و فنی مواجه بوده که آن را به یک سدان کره‌ای منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کند.

شرکت هیوندای مدتی قبل نسل جدید سوناتا را در کره جنوبی در معرض نمایش قرار داد، اما حالا این خودرو را به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 برای بازارهای خارج از کره رونمایی کرده است. هیوندای سوناتا 2020 بر اساس زبان طراحی Sensuous Sportiness ساخته شده است و با کمی دقت رگه‌هایی از طراحی کانسپت Le Fil Rouge را هم می‌توان در این خودرو مشاهده کرد. در نمای جلو شاهد جلو پنجره عریض هستیم که چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های LED ویژه‌ای در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

هیوندای سوناتا 2020

بررسی هیوندای سوناتا 2020

در بخش جلویی خودروی هیوندای سوناتا 2020 شاهد طراحی خاصی هستیم. طراحان با استفاده از نوارهای کرومی که از دو طرف خودرو به سمت پایین امتداد دارد و دی‌لایت‌های LED که درون آن‌ها جای گرفته‌اند، طرح زیبایی را به وجود آورده‌اند. از سویی در داخل این نوارها چراغ‌های مخفی قرار داده شده است و هنگامی که خودرو خاموش باشد، همانند نوارهای کرومی هستند، اما زمانی که خودرو را روش می‌کنید، این چراغ‌ها نیز روشن شده و نمایان می‌شوند. طراحی جانبی این خودرو نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و خطوط جانبی برجسته تا چراغ‌های عقب امتداد یافته است.

هیوندای سوناتا 2020

در قسمت عقب هیوندای سوناتا 2020 شاهد چراغ‌هایی هستیم که به چراغ‌های خودرو هوندا سیویک شباهت زیادی دارند. طراحان با استفاده از یک نوار LED قسمت پایینی این چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند. بر اساس اعلام شرکت هیوندای، نسل جدید سوناتا علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری سیال به نظر می‌رسد، از لحاظ ایرودینامیک نیز ارتقا پیدا کرده و ضریب آن 0.27 است. در زیر این خودرو پوشش مسطح استفاده شده و از ویژگی آیرودینامیکی نظیر باله‌های کوچک در چراغ‌های عقب بهره می‌برد و به واسطه آن مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند و پایداری خودرو نیز بهبود می‌یابد.

هیوندای سوناتا 2020

در داخل کابین هیوندای سوناتا 2020 شاهد غربیلک فرمان متفاوت، تودوزی روی داشبورد و نورپردازی داخلی هستیم. این خودروساز کره‌ای برای نسل جدید سوناتا صفحه‌آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی در نظر گرفته است. یک انتخاب‌گر دنده جدید از نوع تعویض دنده با سیم در کنسول مرکزی خودرو قرار داده شده است که از 4 دکمه متفاوت بهره می‌برد. شرکت هیوندای در خصوص این انتخاب‌گر جدید گفته است که این ابزار به فضای بسیار کمتری نسبت به یک شیفتر سنتی نیاز دارد.

هیوندای سوناتا 2020

تجهیزات

از امکانات متعدد هیوندای سوناتا 2020 می‌توان به شارژر بی سیم گوشی های هوشمند، سیستم صوتی پریمیوم Bose با 12 بلندگو، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو اشاره کرد. مشتریان به هنگام خرید نسل جدید سوناتا می‌توانند امکاناتی چون نمایشگر سربالا، صفحه نمایش بزرگ‌تر 10.2 اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی و سقف پانورامای شیشه‌ای را سفارش دهند. از جذاب‌ترین ویژگی‌های این سدان کره‌ای می‌توان به سیستم کلید دیجیتالی اشاره کرد که مالکان این خودرو قادر خواهند بود پس از نصب اپلیکیشن اختصاصی هیوندای بر روی گوشی هوشمند خود، درهای خودرو را با فناوری NFC باز کنند.

هیوندای سوناتا 2020

سیستم کلید دیجیتالی هیوندای سوناتا 2020 مالکان این خودرو قادر می‌سازد تا به راحتی خودرو را در اختیار خانواده یا دوستان خود قرار دهند. همچنین این خودرو از خدمات Blue Link نیز بهره می‌برد که می‌تواند مواردی چون باز و بسته کردن درها، گرم یا خنک کردن کابین و روشن کردن خودرو را از راه دور انجام داد. این سیستم از ویژگی پیدا کردن خودرو سرقت شده نیز بهره می‌برد.

هیوندای سوناتا 2020

امکانات ایمنی

شرکت هیوندای برای نسل جدید سوناتا سیستم‌های کمک راننده کاملی را در نظر گرفته است. هیوندای سوناتا 2020 به صورت استاندارد از سیستم جلوگیری از برخورد جلو، حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف بهره می‌برد، اما مشتریان می‌تواند سیستم‌های دنبال کننده خطوط، سیستم خروج ایمن، سیستم جلوگیری از برخورد هنگام حرکت با دنده عقب، سیستم دید کامل اطراف و سیستم پایش نقاط کور را نیز هنگام خرید سفارش دهند. این سدان کره‌ای از سیستم کمک پارک از راه دور نیز بهره خواهد برد که مشتریان با سفارش این سیستم قادر خواهند بود خودرو را به واسطه یک کلید هوشمند به داخل پارکینگ هدایت کنند یا آن را از پارکینگ بیرون آورند.

هیوندای سوناتا 2020

مشخصات فنی

هیوندای سوناتا 2020 در بازار آمریکا با دو موتور مختلف به فروش می‌رسد. پیشرانه اول یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی معادل 180 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی سوناتا با این موتور به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.6 لیتر است. پیشرانه دوم نیز یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است که قادر است قدرتی معادل 190 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متری را تولید کند. این موتور نسبت به موتور اول مصرف سوخت کمتری داشته و به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتری به همراه دارد. قدرت تولید شده از این موتورها توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو از اواخر پاییز 2019 در آلاباما تولید خواهد شد و از ماه اکتبر در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید.

گالری هیوندای سوناتا 2020

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه