خودروهای پیش فروش شده

تمامی خودروهای پیش فروش شده تا پایان مهر 98 تحویل داده می‌شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت خودروسازان مکلف شده‌اند تمامی خودروهای پیش فروش شده را تا پایان مهر 98 به مشتریان تحویل دهند که در غیر این صورت اجازه پیش فروش خودرو را نخواهند داشت.

در سال 97 به دلیل تحریم صنعت خودرو ایران توسط آمریکا، تولیدات خودروسازان داخلی به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد و به همین دلیل خودروسازان نتوانستند خودروهای پیش فروش شده خود را به مشتریان تحویل دهند. این موضوع نارضایتی بسیاری از مشتریان را به همراه داشت و مسئولان نظارتی به خصوص وزارت صنعت نیز بارها از برطرف‌سازی این مشکلات خبر داده‌اند، اما هم‌اکنون در سال 98 قرار داریم و بسیاری از تعهدات مشتریان موعد تحویل 97 انجام نشده است.

تحویل خودروهای پیش فروش شده تا مهر 98

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص عنوان کرد به دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا دستور داده شد تا تمامی تعهدات خودروهای پیش فروش شده مربوط به سال 97 را انجام دهند. وی افزود طبق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان موظف هستند تا تمامی خودروهای پیش فروش شده سال 97 را تا مهر 98 به مشتریان تحویل دهند. این مقام مسئول تاکید کرد این برنامه در طول سال 98 حتما برگزار خواهد شد و مشتریان در این خصوص نگران نباشند.

خودروهای پیش فروش شده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال 98 بیان کرد خودروسازان وظیفه دارند تا در طول سال جاری حداقل 550 هزار دستگاه خودرو تولید کنند که در مجموع حدود 1 میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در سال 98 تولید و به بازار عرضه می‌شود. وی افزود وزارت صنعت برای اینکه خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند برنامه سختگیرانه‌ای را تعیین کرده است و همچنین به آن‌ها دستور داده شد تا میزان تولیدات خود را از سطح 1 میلیون و 100 هزار دستگاه افزایش دهند.

خودروسازان مجازات خواهند شد!

فرشاد مقیمی در ادامه افزود اگر خودروسازان بر اساس برنامه سختگیرانه به تعهدات خود عمل نکنند و نتوانند سطح تولیدات خود را به حد تعیین شده برسانند، به آن‌ها مجوز پیش فروش خودرو داده نمی‌شود؛ در واقع آن‌ها فقط زمانی می‌توانند پیش فروش داشته باشند که تولید آن‌ها به حد تناسب تعیین شده برسد. وی افزود البته خودروسازان نیز به دنبال افزایش تولید هستند، زیرا تولید بیشتر برای آن‌ها سود بیشتری را به دنبال دارد. این مقام مسئول در زمینه تامین قطعات خودروسازان بیان کرد خودروسازان بیشتر بر روی تامین قطعات از داخل کشور تمرکز دارند و به همین دلیل واردات قطعاتی که در داخل کشور داخلی‌سازی می‌شوند، ممنوع است.