کافه بازار

آیا کافه بازار هک شده است؟

خبر هک شدن کافه بازار حقیقت دارد؟ یک فعال توییتری با انتشار تصاویری مرتبط با دیتابیس و سورس اپلیکیشن کافه بازار از هک کردن این مارکت اپلیکیشن‌های اندرویدی خبر داد. کافه بازار نیز در این خصوص بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

امروز شنبه 7 اردیبهشت 98 یک کاربر در توییتر با انتشار چند اسکرین‌شات مدعی شد کافه بازار هک شده و هکرها به دیتابیس و سورس کافه بازار (Cafebazaar) دسترسی پیدا کرده‌اند. این مارکت اپلیکیشن‌های اندرویدی حاوی اطلاعات 40 میلیون کاربر است. البته این خبر تاکنون توسط مراجع رسمی چون مرکز ماهر تایید نشده است. از سویی مجموعه کافه بازار نیز این خبر را تایید و رد نکرده و گویا تاکنون عمق این فاجعه بررسی نشده است. اگر افشای اطلاعات کاربران کافه بازار صحت داشته باشد، می‌توان از این اتفاق به عنوان بزرگ‌ترین افشای اطلاعات در ایران نام برد. کافه بازار نیز در این باره بیانیه‌ای را منتشر کرده که در ادامه متن آن را مشاهده می‌کنید:

بیانیه کافه بازار 

روز شنبه 7 اردیبهشت گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی در بازار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه‌ موضوع است. تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. چنانچه در ادامه‌ بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.

مهم‌ترین اصل برای کافه‌بازار حفظ امنیت داده‌های کاربران است و Cafe Bazaar به کاربران خود اطمینان می‌دهد که مسئولانه همه اقدامات لازم جهت تامین این امنیت را صورت می‌دهد. علاوه بر اقدام‌های پیوسته‌ای که در راستای حفظ امنیت سیستم‌ها صورت می‌گیرد، استفاده از دانش کارشناسان امنیتی که به صورت مسئولانه و قانونی، موارد امنیتی را متذکر می‌شوند از سال‌ها پیش در اولویت کافه‌بازار بوده است.

تخصیص صفحه افشای مسئولانه و طرح اعطای پاداش در ازای کشف باگ‌های امنیتی (Bug Bounty Program) نیز با همین هدف انجام شده است و کافه‌بازار همواره از دریافت گزارش‌های مسئولانه‌ی امنیتی استقبال می‌کند. چرا که امنیت در دنیای دیجیتال مطلق نیست و همه شرکت‌های نرم افزاری، اعم از کوچک و بزرگ، ممکن است در معرض آسیب‌پذیری‌هایی در این حوزه باشند و کافه‌بازار نیز خود را از این قاعده مستثنی نمی‌داند.

لازم به ذکر است اظهارنظرها از سوی افراد مختلف در شبکه های اجتماعی بازتاب نظر شخصی آن‌هاست و موضع رسمی کافه‌بازار تنها از طریق حساب توییتر و وبلاگ روابط عمومی بازار اعلام می‌شود. در صورت وجود هرگونه سوال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی بازار با شماره 41253000 -021 تماس بگیرید.

تصاویری منتسب به هک دیتابیس کافه بازار

کافه بازار کافه بازار

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. با این اطلاعات و سورس کد ها هیچ غلطی نمیتونن بکنن به جز اونایی ک ی برنامه تو بازار قرار دادن

  2. به نظرم هنوز برای اینکه بدانیم آیا کافه بازار هک شده است یا نه خیلی زود است و به دلایل و اطلاعات بیشتری نیاز است

  3. ان رویدو از ریشه زدن 😂😂😂😂😂😁😁😁😁😁

  4. البته بعید نیست انردویدم مثل ایفون شده باشه

  5. همون اولم از گوگل پلی میگرفتید راحت