گیمبال دوربین

گیمبال دوربین و انواع لرزشگیرها – پیش‌نیاز یک فیلمبرداری حرفه‌ای

همان‌گونه که از نام لرزشگیر دوربین یا گیمبال دوربین برمی‌آید، آنها طراحی شده‌اند تا حرکات و لرزش‌های ناخواسته و البته اجتناب‌ناپذیر عکاسی و فیلمبرداری را از میان بردارند. علاوه بر این ویژگی، لرزشگیر دوربین قادر است با بهره‌گیری از سنسورها و محورهای خود، این تاثیر را خنثی کرده و یا در جهت مخالف آن نیرو وارد نماید.

اینجا (گیمبال دوربین) را کلیک کنید تا از ویژگی‌های خرید لرزشگیر دوربین و خرید گیمبال از فروشگاه اینترنتی دیدنگار اطلاعات کسب کنید. همچنین می‌توان به تضمین اصالت و قیمت کالا، ارسال رایگان و امکان پرداخت در محل و همچنین ضمانت بازگشت کالا تا 5 روز پس از خریداری، اشاره کرد.

بدون وجود لرزشگیر دوربین و انواع گیمبال های موجود، تقریبا تمامی صحنه‌های جذاب تعقیب و گریز در فیلمبرداری‌ها غیر قابل تحمل خواهد بود. همین عملکرد به ظاهر ساده اما با فرآیندی پیچیده است که موجب می‌شود در هنگام تعقیب سوژه، شما کمترین تاثیرپذیری را از حرکات ناخواسته‌ی دوربینتان تجربه کنید.

گیمبال دوربین و لرزشگیرها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که از ساده‌ترین مدل‌های آنها می‌توان به لرزشگیر گیمبال اسمو موبایل 2 ( Osmo Mobile 2 Smartphone Gimbal ) از کمپانی معتبر DJI اشاره کرد. لرزشگیرهای سینمایی طبیعتا دارای ویژگی‌هایی به‌مراتب قدرتمندتر و تاثیرگذارتر بوده که در این بین نیز کمپانی DJI با عرضه‌ی یکی از بهترین گیمبال های این رده با نام DJI Ronin-MX 3 ، یکی از پرچم‌داران است. البته در رده‌ی لرزشگیرهای سینمایی نباید از توانمندی گیمبال استابلایزر جدید کمپانی ژیون ( ZHIYUN ) با نام ZHIYUN-Tech Crane 3 LAB غافل شد.

گیمبال دوربین

اهمیت ثبوت تصویر و جلوگیری از لرزش‌های اجتناب‌ناپذیر فرآیند فیلمبرداری و عکاسی به حدی است که غالب دوربین‌های DSLR و بدون آینه شاخص بازار دارای این سیستم می‌باشند. لنزهای دارای سیستم لرزشگیر و ثبوت تصویر که معمولا با نشان VR نمایش داده می‌شوند نیز قیمتی به‌مراتب بیشتر از لنزهای عادی دارند.

در فروشگاه تخصصی دوربین دیدنگار شما می‌توانید انواع لرزشگیر دوربین و به‌روزترین استابلایزرها و گیمبال های موجود را پس از بررسی دقیق ویژگی‌های فنی آنها انتخاب نمایید. ضمنا شما می‌توانید تمامی دستگاه‌های موجود را به صورت دقیق با یکدیگر مقایسه نمایید.

لرزشگیر دوربین و گیمبال ها چگونه کار می‌کنند؟

گیمبال دوربین

همان‌طور که گفتیم لرزشگیرها با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین و طراحی صنعتی پیچیده، عملکردی به ظاهر بسیار ساده را انجام می‌دهند. به طور خلاصه می‌توان گفت با توجه به تعداد محورهای پوشش داده شده توسط هر لرزشگیر، سنسورهای هر محور، اطلاعات و موقعیت لحظه‌ای خود را به پردازشگر ارسال می‌کنند. پردازشگر لرزشگیر یا گیمبال نیز پس از بررسی اطلاعات ارسالی با حرکت دادن محورهای خود، این لرزش‌ها و حرکات ناخواسته را خنثی می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقالات ویکی پدیا در مورد گیمبال اطلاعات فنی دقیق‌تری در رابطه با نحوه عملکرد لرزشگیر دوربین و انواع گیمبال ها به‌دست آورید.

لرزشگیرهای تخصصی برای دوربین های DSLR

اهمیت لرزشگیرهای دوربین و استابلایزرها در دوربین‌های DSLR نیز بسیار بالا است. البته که بسیاری از دوربین‌های DSLR با سیستم ثبوت تصویر داخلی عرضه می‌گردند و لنزهای متعددی نیز با تکنولوژی‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا بتوانند لرزش‌ها و حرکات ناخواسته را به حداقل میزان خود کاهش دهند؛ اما همچنان هیچ‌کدام از این سیستم‌ها نمی‌توانند جایگزینی شایسته برای لرزشگیرهای سینمایی حرفه‌ای باشند.

در بازار دوربین‌های بدون آینه نیز وضعیت به همین گونه است. پرچم‌داران دوربین‌های بدون آینه، غالبا دارای سیستم ثبوت تصویر داخلی می‌باشند؛ اما این سیستم‌ها به هیچ وجه پاسخگوی صحنه‌های فیلمبرداری 4K، زمانی‌که مشغول تعقیب سوژه هستید، نخواهند بود. قابلیت فوق‌العاده‌ی فیلمبرداری در دوربین‌های سرآمد رده‌ی DSLR و دوربین‌های بدون آینه قطعا برای نمایش حداکثر کیفیت فیلمبرداری خود، نیازمند به بهره‌گیری از یک استابلایزر یا گیمبال حرفه‌ای هستند.

گیمبال دوربین

به شما توصیه می‌کنیم پیش از هر انتخابی، لرزشگیر دوربین مورد نظرتان را در فروشگاه تخصصی دیدنگار بررسی و با سایر دستگاه‌های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید تا انتخابی دقیق‌تر و تخصصی‌ داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی /.