فروش ضعیف گوشی های هوشمند سونی

فروش کم گوشی های هوشمند سونی در سال 2019 رکورد زد!

فروش کم گوشی های هوشمند سونی در سال 2019 رکورد شکنی کرد. این شرکت در سه ماهه‌ی نخست امسال تنها 1.1 میلیون دستگاه گوشی فروخته است که می‌تواند زنگ خطر جدی برای گوشی‌ساز ژاپنی باشد.

یک سال قبل٬ سونی بیش از 10 میلیون گوشی هوشمند را تا پایان سال میلادی٬ ماه مارس به فروش رسانده بود. ماه‌های بعد٬ این میزان فروش به 9 میلیون و سپس به 7 میلیون دستگاه نزول پیدا کرد. اما در ژانویه‌ی امسال٬ این میزان فروش بار دیگر با کاهش مواجه شد و تنها 6.5 میلیون دستگاه فروخت.

آمار فروش گوشی های هوشمند سونی در چند سال اخیر

بیشترین میزان٬ تقریبا 40 میلیون فروش گوشی توسط سونی در سال مالی 2014 بوده است٬ اما اوضاع در سه ماهه‌های سال بسیار بد است و آمار کاهشی همچنان ادامه دارد. بین ماه مارس و ژوئن سال ٬2018 این کمپانی 2 میلیون دستگاه هوشمند فروخت که این میزان در ماه‌های منتهی به اکتبر٬ به 1.6 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد. سونی اکسپریا ایکس زد 3 در تعطیلات کریسمس عرضه شد که موجب افزایش اندک فروش گوشی‌های این شرکت در ماه‌های منتهی به سال 2018 شد٬ اما این میزان خیلی چشمگیر نبود و فقط 1.8 میلیون دستگاه بود. و حالا در سه ماهه‌ی نخست سال 2019 میلادی٬ سونی با عرضه‌ی کم گوشی‌های خود به رکورد بسیار پایین 1.1 میلیون دستگاهی رسیده است.

فروش ضعیف گوشی های هوشمند سونی

فروش گوشی های سونی از ابتدا تا به حال

این نتایج ضعیف منجر به زیان مالی 869 میلیون دلاری بخش موبایل سونی شده است. با این وجود گوشی‌ساز ژاپنی به لطف اخراج هزاران کارمند خود و دیگر اقدامات بنیادی٬ امیدوار است هزینه‌های عملیاتی خود را تا 50 درصد کاهش دهد. با نگاهی به آینده٬ انتظار می‌رود تنها 5 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند سونی از همین حالا تا ماه مارس سال 2020 میلادی را به فروش برسد. با توجه به سودآوری کم٬ انتظار می‌رود سودآوری تجارت موبایل سونی تا ماه مارس سال 2021 میلادی به طور کامل قطع شود؛ گرچه ممکن است این اتفاق تا پیش از تاریخ اعلام شده نیز رخ دهد.

فروش ضعیف گوشی های هوشمند سونی