ثبت نام کارت سوخت

سایت ثبت نام کارت سوخت + راهنمای ثبت نام

ثبت نام کارت سوخت برای مالکان وسایل نقلیه که فاقد کارت سوخت هستند آغاز شد. در ادامه، نحوه ثبت نام این کارت را بررسی و سایت ثبت نام را معرفی می‌کنیم.

مالکان وسایل نقلیه‌ای که کارت سوخت ندارند و در مهلتی که قبل از این برایشان تعیین شده بود نتوانسته بودند ثبت نام کارت سوخت را انجام دهند، اکنون می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. دور جدید ثبت نام کارت سوخت از ساعت 24 هشتم اردیبهشت 98 آغاز شده و مالکان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با مراجعه به سایت www.mob.gov.ir، اپلیکیشن دولت همراه یا از طریق کد دستوری ستاره 4 مربع (#4*)، تقاضای خود برای دریافت کارت سوخت را ثبت کنند.

مالکان خودرو و موتورسیکلت توجه کنند که مراحل ثبت نام فقط به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌های اعلام شده انجام می‌شود. ثبت نام کارت‌های المثنی از اواسط زمستان سال گذشته با اطلاعیه شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی آغاز شد. در حال حاضر هنوز استفاده از کارت سوخت اجباری نشده، اما به نظر می‌رسد به زودی باز هم شاهد الزامی شدن استفاده از کارت سوخت در فرایند سوخت‌گیری و شاید سهمیه‌بندی بنزین باشیم.

برای ثبت نام کارت سوخت اینجا کلیک کنید

با ورود به سایت بالا، در سمت چپ روی کادر ثبت نام کارت سوخت بانکی کلیک کنید. صفحه تازه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام نوشته شده است. شما برای ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی به این موارد نیاز خواهید داشت که به ترتیب باید آن‌ها را در قسمت‌های خواسته شده وارد کنید:

  • شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
  • کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد، سایر اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به طور خودکار نمایش داده می‌شود)
  • اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره 8 رقمی مندرج در ذیل بارکد پستی پشت کارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN
  • انتخاب یکی از شماره‌های کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش درمی‌آید

گفتنی است پس از ورود این اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام نمایش داده می‌شود که به منزله پایان مراحل ثبت نام است. زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت متعاقبا در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید مالکانی که بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت دارند باید ثبت نام کارت المثنی را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند. مالکان خودروهای عمومی و دولتی نیز برای دریافت خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی باید با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.