سهمیه بندی بنزین

سهمیه بندی بنزین از ساعت 24 امشب؟

طرح سهمیه بندی بنزین دوباره بر سر زبان‌ها افتاده و این روزها حسابی خبرساز شده است. گفته می‌شود سهمیه بندی بنزین از ساعت 24 چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 یا روز پنجشنبه شروع می‌شود، اما آیا این خبر واقعیت دارد؟

در یکی دو روز گذشته خبرهایی در خصوص سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت به گوش می‌رسید و حتی گفته شد بنزین از ساعت 24 چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 یا از روز پنجشنبه 12 اردیبهشت سهمیه‌بندی خواهد شد. در این خبرها آورده شده که طرح سهمیه بندی بنزین به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رسیده و هیئت دولت قصد دارد آن را از روز پنجشنبه اجرایی کند و به هر خودرو 60 لیتر بنزین در ماه اختصاص دهد.

سهمیه بندی بنزین از پنجشنبه صحت ندارد

اما با وجود انتشار این شایعه‌ها، به نظر می‌رسد هنوز هیچ تصمیم رسمی در این باره گرفته نشده است. زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز امروز اظهار کرد پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه تاریخ اجرای طرح سهمیه بندی سوخت نیست. وی افزود نرخ بنزین و جزئیات مربوط به سهمیه بندی منتشر شده در رسانه‌ها واقعیت ندارد و فقط گمانه‌زنی رسانه‌ها است. سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان خاطرنشان کرد مردم به شایعه‌ها و فضاسازی‌ها در فضای مجازی توجه نداشته باشند.

همچنین به نظر می‌رسد هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از سوی ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت به وزارت نفت نرسیده است. با وجود این به دلیل انتشار همین شایعه‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی، امروز مردم برای زدن بنزین و پر کردن باک خودروهایشان به پمپ بنزین‌ها هجوم آورده‌اند و صف‌های طویلی در جایگاه‌های سوخت تشکیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*