آموزش اقدامات لازم جهت جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

آیا تاکنون هک شدن اینستاگرام را تجربه کرده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم روش های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام و در اختیار گرفتن مجدد حساب کاربری را آموزش دهیم.

مهم نیست که شما تا چه اندازه به رمز عبور کاربری خود در اینستاگرام اطمینان دارید، باید بدانید که حساب کاربری اینستاگرام می‌تواند هک شود و شما باید روش جلوگیری یا رفع آن را بدانید. در این بخش به صورت کامل توضیح خواهیم داد که در صورت هک شدن اینستاگرام باید چه اقداماتی را انجام دهید، همچنین روش‌های پیشگیری از هک شدن اینستاگرام را نیز مطرح خواهیم داد.

چگونه باید از هک شدن اینستاگرام مطلع شوید؟

هک شدن اینستاگرام

هنگامی که یک هکر تلاش کند تا رمز یا ایمیل مرتبط با یوزر اینستاگرام شما را تغییر دهد، این شبکه اجتماعی به شما هشدار خواهد داد، اما این کار برای کسانی که بدون اطلاع شما بتوانند وارد ایمیلتان شوند، امکان‌پذیر است. در صورتی که یک شخص سعی کند از موقعیت مکانی دیگری به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند، شبکه اجتماعی اینستاگرام فقط سعی خواهد کرد شما را با ارسال یک ایمیل، آگاه کند. اگر حساب اینستاگرام شما هک شود، بهتر است استوری، پست‌ها، نظرات و پیام‌های مستقیم خود را به منظور یافتن تغییرات، چک کنید و در صورتی که حساب کاربری اینستاگرام شما توسط یکی از دوستانتان هک شده باشد، قطعا می‌توانید او را از این طریق شناسایی کنید. امکان دسترسی شما به تمام فعالیت‌های ورود و خروج، تغییرات حریم خصوصی و آدرس‌های ایمیل از طریق اطلاعات حساب اینستاگرام، وجود دارد.

در صورتی که هنوز هم می‌توانید وارد حساب کاربری اینستاگرم شوید، آن را در یک مرورگر باز کرده و وارد بخش پروفایل شوید، سپس بر روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. در این مرحله گزینه حریم خصوصی و امنیت (Privacy And Security) را انتخاب و بر روی نمایش اطلاعات کاربری (View Data Account) کلیک کنید.

گام اول: رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید

در صورتی که فقط رمز عبور شما تغییر کرده باشد، امکان در اختیار گرفتن یوزر اینستاگرام با تغییر رمز وجود دارد. شما می‌توانید برای تغییر رمز اینستاگرام در گوشی های اندرویدی یا آیفون وارد صفحه ورود شوید و گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید. مراحل را با وارد کردن شناسه ایمیل ادامه دهید، سپس یک ایمیل برای بازنشانی رمز عبور دریافت خواهید کرد که با کیلک بر روی آن، امکان تعیین رمز مجدد وجود خواهد داشت. توجه کنید که رمز عبور جدید، تکراری نباشد و در عین‌حال از ایمنی بالایی برخوردار باشد.

گام دوم: دسترسی به برنامه‌های مشکوک را قطع کنید

هک شدن اینستاگرام

گاهی وقت‌ها یک برنامه مشکوک یا مخرب می‌تواند علت اصلی هک شدن یوزر اینستاگرام شما باشد. پس از آن که وارد حساب کاربری اینستاگرام خودتان از طریق وب شدید، بر روی نماد چرخ دنده کلیک کرده و برنامه‌های مجاز را انتخاب کنید. هم اکنون شما می‌توانید لیست مربوط به برنامه‌ها را مشاهده کرده و هر کدام که مورد نیازتان نیستند یا به آن‌ها مشکوک هستید را حذف کنید.

گام سوم: بازگرداندن حساب کاربری هک شده اینستاگرام

هک شدن اینستاگرام

در صورتی که حساب کاربری اینستاگرام شما هک شد و هکرها به کلیه شناسه‌ها همانند آدرس ایمیل و شماره تلفنتان دسترسی پیدا کرده باشند، بازگرداندن یوزر اینستاگرام کار سختی خواهد بود و به صبر زیادی نیاز دارد؛ گاهی وقت‌ها ممکن است به چند هفته زمان برای بازگردانی حساب اینستاگرام نیاز باشد. شما باید عملکرد بسیار سریعی هنگام دریافت ایمیل داشته باشید؛ تغییر رمز یوزر اینستاگرام از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. اینطور که پیداست، شما می‌توانید تغییر رمز را مدیریت کنید. هنگامی که درخواست شما درباره تغییر رمز حساب کاربری ارسال شود، تیم امنیتی اینستاگرام از شما درخواست می‌کند تا یک فرآیند خودکار تایید هویت را به سرانجام برسانید. بر اساس اطلاعات موجود، شما باید یک تصویر از خودتان تهیه کنید که در آن کد ارسال‌شده توسط اینستاگرام را بر روی کاغذ نوشته و در کنار خود نگه دارید، همچنین باید نوع دستگاهی که از آن برای ثبت نام استفاده کرده‌اید را هم مشخص کنید.

هنگامی که مراحل ذکر شده را انجام دادید، باید صبر کنید تا تیم امنیتی اینستاگرام وظایف قانونی خود را انجام دهد و پس از تایید اعتبار، یک ایمیل دریافت خواهید کرد که به شما نشان می‌دهد حساب کاربری خود را بازگردانی کرده‌اید.

گام چهارم: اطمینان یافتن از هک نشدن مجدد کاربری

با این که نمی‌توان هک نشدن حساب کاربری اینستاگرام را تضمین کرد، اما می‌توان با دنبال کردن برخی روش‌ها از هک شدن مجدد آن، جلوگیری به عمل آورد.

یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما توصیه می‌کند تا از یک رمز عبور با حداقل 6 کاراکتر که شامل عدد، حرف و نشانه می‌شود، استفاده کنید؛ اطمینان حاصل کنید که رمز عبور شما دارای حداقل 10 کاراکتر حاوی اعداد، کاراکترهای خاص، حروف بزرگ و کوچک باشد. یکی از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید، استفاده نکردن از اطلاعات شخصی خودتان به عنوان رمز عبور است.

رمز عبور خود را به صورت منظم تغییر دهید

قطعا شما رمز عبور خود را با سایر افراد به اشتراک نخواهید گذاشت، اما حتی اگر یک رمز عبور قوی هم انتخاب کنید، امکان دارد به نوعی گم شود و در اختیار دیگران قرار بگیرد. توجه داشته باشید، یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از هک شدن یوزر اینستاگرام، تغییر مرتب رمز عبور است؛ شما می‌توانید رمز عبور اینستاگرم خود را هر چند ماه، یک بار تغییر دهید.

تایید اعتبار دو مرحله‌ای را فعال کنید

بهترین شیوه برای اطمینان حاصل کردن از برقراری امنیت یوزر اینستاگرام را می‌توان استفاده از دو فاکتور احراز هویت دانست. بهتر است بدانید که ویژگی 2FA باعث می‌شود که هیچکس نتواند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد. در صورتی که این ویژگی را فعال کنید، هر زمانی که خواستید وارد حساب کاربری خودتان شوید، اینستاگرام اقدام به ارسال یک رمز یک بار مصرف به تلفن همراهتان خواهد کرد، در حقیقت شما فقط با وارد کردن کد مربوطه می‌توانید وارد یوزرتان شوید.

برای فعال کردن این ویژگی لازم است به ترتیب وارد بخش پروفایل، تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت و به دنبال آن تایید هویت دوگانه شوید. در صفحه بعد باید انتخاب کنید که کد مربوطه از طریق پیامک یا برنامه تایید هویت برایتان ارسال شود؛ روش ارسال کد از طریق پیامک آسان است، اما ایمن‌ترین راه نیست. در صورتی که یک شخص بتواند به گوشی شما دسترسی پیدا کند، به راحتی وارد حساب کاربری اینستاگرام شما خواهد شد. شما می‌توانید از برنامه‌های تایید هویتی همانند Google Authenticator یا Authy برای تولید کد یکبار مصرف استفاده کنید. در صورتی که حساب کاربری اینستاگرام شما هک شده باشد، امیدواریم با انجام مراحل ذکرشده بتوانید آن را مجددا به دست آورید و از هک شدن دوباره حساب کاربری خودتان، جلوگیری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای بابا کی حال ای کارا و داره