صفحه نمایش دوطرفه سامسونگ

سامسونگ به گوشی هوشمندی با صفحه نمایش دوطرفه می‌اندیشد

سامسونگ اخیرا یک صفحه نمایش دوطرفه را برای گوشی های هوشمند ثبت اختراع کرد. این پتنت، به صفحه نمایش پیوسته‌ای اشاره دارد که نه تنها جلوی دستگاه را پوشش می‌دهد؛ بلکه از بالا خم شده و بخشی از عقب گوشی را نیز می‌پوشاند.

پس اگر استفاده از صفحه نمایش تاشو در گوشی های هوشمند منعطف جواب ندهد، سامسونگ ایده‌های دیگری هم دارد. کاربردهای مختلفی برای این صفحه نمایش دوطرفه قابل تصور است. مثلا اینکه به سوژه‌های خود اجازه دهید تا قبل از عکس گرفتن، ظاهر خود را ورانداز کنند؛ یا از بخش عقب صفحه، برای نمایش ترجمه‌ی همزمان استفاده کنید.

صفحه نمایش دوطرفه

انتخاب قسمت فعال صفحه نمایش دوطرفه (جلو یا پشت)، با کشیدن دست یا قلم دیجیتال روی آن ممکن خواهد بود. همچنین به لطف بخش پشتی نمایشگر، نیازی نیست که یک دوربین سلفی ساده را تحمل کنید و می‌توانید از دوربین‌های پیشرفته عقب برای ثبت چنین تصاویری بهره بگیرد. ایده‌ی ترجمه‌ی همزمان هم بسیار جالب است. اگر دو شخص در مقابل یکدیگر باشند و گوشی در میان آن‌ها قرار بگیرد، یک نفر صحبت می‌کند و دیگری ترجمه نوشتاری را از صفحه‌ی پشتی می‌بیند؛ بدون اینکه نیازی به چرخاندن گوشی باشد.

از آنجایی که این صفحه نمایش دوطرفه خم شده و به دور گوشی کشیده می‌شود، در لبه فوقانی امکان نمایش نوتیفیکیشن و پیام‌ها نیز وجود خواهد داشت. بنابراین می‌توانید بدون درآوردن آن از جیب یا کیف خود، پیام‌های دریافتی را بخوانید.

صفحه نمایش دو طرفه

شاید هم سامسونگ کمی دیر به این عرصه ورود کرده باشد؛ زیرا اخیرا شاهد عرضه‌ی ویوو نکس دوال دیسپلی (Vivo NEX Dual Display) بودیم؛ گوشی هوشمندی که نه تنها در جلو، بلکه در پشت نیز نمایشگر دارد. البته ویوو به جای استفاده از یک صفحه نمایش پیوسته، دو پنل مجزا را برای ساخت این محصول به کار گرفته است. کمپانی چینی، قابلیت پیشرفته‌ای موسوم به Pose Director را هم معرفی کرده که به سوژه‌های عکس، پیشنهادهایی برای ژست گرفتن ارائه می‌‎دهد.

به هر حال احتمال اینکه سامسونگ یک گوشی هوشمند را با صفحه نمایش دو طرفه عرضه کند، غیر ممکن نیست؛ اما خیلی از پتنت‌ها با هدفی غیر از تولید محصول تجاری ثبت می‌شوند.