رمز کارت سوخت

نحوه بازیابی رمز کارت سوخت

نحوه بازیابی رمز کارت سوخت به یکی از سوالات رایج مالکان وسایل نقلیه دارای کارت سوخت تبدیل شده است. از این رو در این مقاله نحوه بازیابی رمز فراموش شده کارت هوشمند سوخت را بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از مالکان وسایل نقلیه پس از مدتی به دلیل عدم استفاده از کارت سوخت، رمز آن را فراموش کرده‌اند. از این رو به دنبال روش بازیابی رمز کارت سوخت هستند تا پس از شروع مجدد طرح سهمیه بندی بنزین بتوانند با آن سوخت‌گیری کنند، اما باید بدانید در این خصوص اصلا جای نگرانی نیست. در ادامه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نحوه بازیابی رمز کارت سوخت

بر اساس اعلام رسمی مراجع مربوطه، مالکان وسیال نقلیه دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده‌اند، نباید اقدامی را انجام دهند؛ زیرا مقرر شده است تا رمز تمامی کارت‌های سوخت بازیابی شود و هنگامی که طرح سهمیه بندی بنزین شروع و استفاده از کارت‌های سوخت الزامی شد، وقتی مالکان وسایل نقلیه برای اولین بار برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه و کارت خود را وارد نازل کنند، پیامی برای انتخاب رمز کارت سوخت روی صفحه نمایش داده می‌شود و مالک وسیله نقلیه می‌تواند رمز مورد نظر خود را برای کارت سوخت انتخاب کند.

اطلاع از موجود بودن کارت سوخت در دفاتر پست

اخیرا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد خودروهای نو شماره دارای کارت سوخت هستند و مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت وسیله نقلیه خود می‌بایست به دفاتر پست مراجعه کنند. از این رو مالکان وسایل نقلیه این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه از موجود بودن کارت سوخت در دفاتر پست اطلاع پیدا کنند؟ برخی از منابع خبری در این خصوص عنوان کردند هم‌اکنون کارت‌های سوخت بسیاری از خودروها در شرکت پست باقی مانده است؛ چراکه طی دو تا سه سال گذشته زمانی که ماموران پست برای ارسال کارت سوخت به آدرس مالکان مراجعه کرده‌اند، مالکان خودرو در آدرس مورد نظر حضور نداشته‌اند و کارت سوخت مجددا به دفاتر پست برگشت داده شده است.

بازیابی رمز کارت سوخت

از این رو آن دسته مالکان خودروهای نو شماره‌ای که طی دو تا سه سال گذشته خودرو مورد نظر خود را خریداری کرده‌اند، دارای کارت سوخت هستند، اما کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست باقی‌مانده است. البته مقرر شد تا برای مالکانی که کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست قرار دارد، از سوی مخابرات پیامکی را دریافت کنند. البته مالکان این خودروها می‌بایست تا انتشار اطلاعیه‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منتظر بمانند.

مراجعه به سایت شرکت پست

اخیرا معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد برخی از کارت‌های سوخت مالکان خودروها در پست باقی مانده است و این افراد می‌بایست به سایت اصلی شرکت پست مراجعه کرده و از موجود بودن کارت خود، زمان ارسال آن و سایر مراحل‌ها آگاهی پیدا کنند. این افراد با مراجعه به سایت شرکت ملی پست و با کلیک بر روی لینکی که در بنر اصلی سایت قرار دارد، می‌توانند با وارد کردن Vin خودرو از وجود کارت با کد فعال برای خودرو خود مطلع شوند. همچنین در همین سایت مشخص خواهد شد که محصول هم‌اکنون در کجا قرار دارد و چه زمانی به مشتری تحویل داده می‌شود.

وضعیت مالکان خودروهای خارجی و قولنامه‌ای

البته این سوال مطرح می‌شود مالکان خودروهای خارجی، قولنامه‌ای، فاقد کارت سوخت و کارت بانکی باید چه اقداماتی را انجام دهند؛ زیرا برخی از افراد دارای خودرو خارجی، ورثه‌ای و یا قولنامه‌ای هستند و حتی ممکن است کارت سوخت و کارت بانکی (برای طرح جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت) نداشته باشند، از این رو این افراد دارای شرایط ویژه می‌بایست به پلیس 10+ مراجعه کرده و مراحل دریافت کارت سوخت را طی کنند.