هواوی وای 9 پرایم 2019

عکس لو رفته از هواوی وای 9 پرایم 2019 دوربین سلفی پاپ آپ آن را نشان می‌دهد

تصویر جدیدی از گوشی هواوی وای 9 پرایم 2019 (Huawei Y9 Prime 2019) منتشر شده که نشانگر دوربین سلفی پاپ آپ آن است. این گوشی به زودی معرفی می‌شود.

هواوی و برند زیرمجموعه‌ی آن٬ کمپانی آنر همراه با گوشی‌های نوا 4 ای و آنر ویوو 20 یکی از نخستین شرکت‌هایی بودند که از سبک طراحی حفره‌ی روی نمایشگر پیروی کردند. اما این شرکت چینی در تلاش برای به ارمغان آوردن نوآوری‌های بیشتر٬ در حال کار روی یک دیوایس جدید با طراحی جدید است که شامل یک دوربین سلفی پاپا آپ همراه یک نمایشگر بزرگ فاقد بریدگی خواهد بود.

ما پیشتر در مورد یک گوشی جدید به نام هواوی پی اسمارت زد صحبت کرده بودیم که ظاهرا نخستین گوشی مجهز به دوربین سلفی پاپ آپ و نمایشگر فاقد حفره‌ی شرکت هواوی است. و حالا تصویری تازه از گوشی هواوی وای 9 پرایم 2019 منتشر شده که نشان می‌دهد این دیوایس نیز از چنین طراحی مشابهی بهره‌مند است.

هواوی وای 9 پرایم 2019

با توجه به پوسترهای تبلیغاتی و تصاویر بررسی اولیه به بیرون درز کرده٬ اینطور به نظر می‌رسد که گوشی هواوی Y9 پرایم 2019 بدون در نظر گرفتن تعداد دوربین‌های پشتی‌اش٬ از طراحی مشابهی با پی اسمارت Z برخوردار است. در حالی که پی اسمارت زد به دوربین دوگانه مجهز است٬ ظاهرا وای 9 پرایم جدید از دوربین سه گانه پشتی همراه یک فلاش ال ای دی و یک اسکنر اثر انگشت پشتی بهره می‌برد. روی نمایشگر جلویی هر دو گوشی از مکانیزم مشابه دوربین سلفی پاپ آپ استفاده شده است٬ پس به نظر می‌رسد این دو دیوایس محصولات یکسانی هستند که با نامی متفاوت قرار است به بازارهای مختلف عرضه شوند.

شباهت زیاد هواوی وای 9 پرایم 2019 با پی اسمارت زد

از نظر مشخصات فنی نیز شباهت‌ها بین این دو بسیار است. هر دو به یک نمایشگر بزرگ 6.59 اینچی فاقد حفره با وضوح فول اچ دی پلاس و نسبت ابعاد 19.5:9 تجهیز شده‌اند. پردازنده‌ی کایرین 710 و 4 گیگ رم نیز زیر قاب آن‌هاست. با این حال٬ برخلاف پی اسمارت زد٬ گوشی هواوی وای 9 پرایم 2019 به حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است که شما می‌توانید با یک کارت میکرو اس دی آن را به 512 گیگابایت ارتقاء دهید. ضمنا یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی f/2.2 در جلوی هر دو گوشی قرار دارد و دو سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی f/1.8 و 2 مگاپیکسلی f/2.4 تشخیص عمق در پشت نیز بین این دو دیوایس مشترک است. با این حال مدل وای 9 از یک دوربین اضافی‌تر 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 128 درجه‌ای در قاب پشتی خود بهره می‌برد.

شایعات می‌گویند این دیوایس با قیمتی کمتر از 300 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.