وان پلاس 7 پرو

وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو از تمامی پرچمداران 2019 سریع‌تر خواهند بود

وان پلاس 7 (OnePlus 7) و وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) پرچمداران بعدی شرکت وان پلاس به شمار می‌روند. سازنده به تازگی مدعی شده آن‌ها بعد از رونمایی، سریع‌ترین گوشی های دنیا خواهند بود.

پرچمداران شرکت‌های سامسونگ و ال جی یعنی گلکسی اس 10 و جی 8 به تراشه اسنپدراگون 855 مجهز شده‌اند. همانند سایر پرچمداران بازار، قرار است وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو نیز از همین تراشه قدرت بگیرند. با این حال، شرکت وان پلاس پیش از معرفی دو گوشی هوشمند جدیدش به تازگی مدعی شده توان پردازشی محصولات سال 2019 آن به مراتب نسبت به رقبا بیشتر خواهد بود. وان پلاس در پاسخ به سوالات پیرامون دلیل مطرح کردن این ادعا، استفاده از UFS 3.0 را بیان کرد.

دلیل سرعت بالای گوشی وان پلاس 7 پرو

جدیدترین نسل استاندارد Universal Flash Storage (UFS) در سال 2018 معرفی و ادعا شد پهنای باند حافظه در آن در مقایسه با UFS 2.1 دو برابر شده است. در حال حاضر، حافظه‌های به کار رفته در گوشی های پرچمدار، همگی بر اساس استاندارد UFS 2.1 توسعه پیدا کرده‌اند. به وسیله استفاده از حافظه‌‌های ثانویه مبتنی بر UFS 3.0، سرعت بارگذاری اولیه سیستم عامل، سرعت باز شدن اپلیکیشن و حتی زمان پاسخ‌دهی گوشی نسبت به دستورات لمسی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین حافظه‌های UFS 3.0 برای گوشی های گیمینگ فوق‌العاده هستند و به لطف آن‌ها بارگذاری بازی‌های گرافیکی سنگین زمان بسیار کمتری در مقایسه با قبل خواهد برد.

 وان پلاس 7 پرو

پیشتر و بر اساس شایعات تصور می‌شد گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای اولین گوشی های هوشمند مجهز به حافظه‌های مبتنی بر استاندارد UFS 3.0 خواهند بود. اگرچه این خبر تبدیل به واقعیت نشد، اما سامسونگ حداقل در اولین گوشی منعطف خود، گلکسی فولد، از یک حافظه از نوع UFS 3.0 استفاده کرد. به همین دلیل همچنان عنوان اولین گوشی‌ساز استفاده‌کننده از حافظه‌های UFS 3.0 در چنگال سامسونگ قرار دارد. البته، از آن جایی که غول کره‌ای به خاطر مشکلات زیاد نمایشگر این گوشی مجبور به جمع‌آوری دستگاه‌های توزیع شده از دست کاربران شد، وان پلاس بعد از معرفی وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو این لقب را از چنگال سامسونگ خواهد ربود. انتظار داریم دو گوشی تا کمتر از ده روز دیگر رونمایی شوند.

بر اساس شایعات، وان پلاس 7 نسخه‌ای ارتقا یافته در مقایسه با وان پلاس 6 تی خواهد بود،‌ اما وان پلاس 7 پرو قرار است به ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی مجهز شود. به عنوان نمونه می‌توان به استفاده از یک نمایشگر AMOLED دارای نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل اشاره کرد. مجهز شدن به دوربین اصلی سه گانه و دوربین سلفی پاپ آپی دیگر ویژگی‌های مهم وان پلاس 7 پرو به شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نا استاندارد های زیادی ایجاد میکند

  2. این برند؟؟ اگه درست باشه همه رو داغون کرده

  3. از دروغ های شاخدار بدم میاد