قیمت بنزین

قیمت بنزین در سال 98 افزایش پیدا نمی‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت قیمت بنزین پس از رایزنی‌های مجلس با دولت افزایش پیدا نمی‌کند؛ زیرا گران شدن بنزین باعث گران شدن سایر کالاها خواهد شد و شوک اقتصادی را به دنبال دارد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین عنوان کرد پس از اینکه مجلس با دولت رایزنی‌های متعددی را انجام داد، تصمیم بر آن شد تا قیمت بنزین در سال 98 افزایش پیدا نکند؛ زیرا با گران شدن این سوخت قیمت بسیاری از کالاهای دیگر نیز افزایش می‌یابد و به همین دلیل دولت توانایی کنترل سایر قیمت‌ها را ندارد و نمی‌تواند از گران شدن آن‌ها جلوگیری کند. از این رو مردم از بابت گران شدن بنزین نگران نباشند.

شوک اقتصادی با افزایش قیمت بنزین

محمدرضا رضایی کوچی در ادامه افزود در حال حاضر مردم تحت فشارهای اقتصادی متعددی هستند که موضوع گران شدن بنزین می‌تواند این فشارها را دو برابر کند و زندگی برای مردم سخت‌تر خواهد شد. از این رو دولت می‌بایست با صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی، بودجه حاصل از گرانی بنزین را جبران کند. وی در ادامه تاکید کرد:

حتی اگر بهای بنزین 20 درصد نیز افزایش پیدا کند، به اقتصاد کشور شوک وارد می‌شود. این شوک در حالی به اقتصاد به صورت آنی وارد خواهد شد که درآمد 17 هزار میلیارد تومانی دولت به ازای افزایش بهای بنزین به صورت خرد خرد به حساب دولت واریز خواهد شد و این درآمد به دلیل آنکه به صورت جزئی و نه یکباره به دست دولت می‌رسد، بنابراین نمی‌تواند کارآیی لازم را برای دولت داشته باشد و دولت نمی‌تواند برای تحقق اهداف خود بر روی آن برنامه‌ریزی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این یعنی قیمت بنزین امسال 100 درصد افزایش خواهد یافت

  2. اون مردمی که اون همه صف بستن حالشون گرفته شد

  3. تروخدا؟؟/ باور کنیم یا ن

  4. علتش چیز دیگه هست وبس