هواوی پی اسمارت زد

هواوی پی اسمارت زد معرفی شد؛ نخستین گوشی هواوی با دوربین سلفی پاپ آپ

گوشی موبایل هواوی پی اسمارت زد (Huawei P Smart Z) رسما معرفی شد. این گوشی٬ نخستین دیوایس برند هواوی است که با یک دوربین سلفی پاپ آپ عرضه می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی٬ قابلیت ها و قیمت پی اسمارت Z بیشتر آشنا شوید.

هواوی٬ غول گوشی‌ساز چینی در خفا از جدیدترین گوشی خود به نام هواوی پی اسمارت زد پرده برداشت و به نظر می‌رسد به زودی روانه‌ی بازار شود. برخلاف گوشی‌های تازه معرفی شده‌ی هواوی و آنر که به نمایشگر ناچ مجهز هستند٬ P Smart Z نخستین گوشی فاقد ناچ با دوربین سلفی پاپ آپ٬ چیزی شبیه به گوشی‌های جدید دو برند اوپو و ویوو است.

در قاب پشتی این دیوایس از بافت دوگانه استفاده شده تا ظاهری شبیه به گوشی‌های پیکسل گوگل بگیرد. روی این قاب یک ماژول دوربین دوگانه همراه با یک اسکنر اثر انگشت قرار دارد. به جز این٬ هواوی ظاهرا قصد دارد یک گوشی جدید با شکل شمایلی مشابه با هواوی پی اسمارت زد را نیز عرضه کند که به جای این اسکنر معمولی٬ از یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه برخوردار است.

هواوی پی اسمارت زد

مشخصات فنی هواوی پی اسمارت زد

سیستم پاپ آپ که از دوربین سلفی این گوشی میزبانی می‌کند٬ دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی است. این دوربین می‌تواند ویژگی اصلی گوشی هواوی برای فروش باشد. سازنده ادعا می‌کند فراخوانی این دوربین تنها 1 ثانیه به طول می‌انجامد و براساس آزمایش‌های انجام گرفته٬‌ این دوربین می‌تواند تا آخر عمر خود 100 هزار مرتبه فراخوانی شده و از بدنه خارج شود. این درحالیست که دوربین پاپ آپ گوشی ریلمی ایکس دو برابر این مقدار (200 هزار مرتبه فراخوانی) عمر می‌کند. یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز روی قاب پشتی قرار دارد. هر دو این دوربین‌ها از هوش مصنوعی بهره می‌برند که می‌تواند عکس‌های پرتره‌ی شما را روتوش کند و همچنین بیش از 55 صحنه را در 22 بخش مختلف شناسایی کند.

هواوی پی اسمارت زد

هواوی پی اسمارت زد به یک باتری 4.000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که از طریق درگاه USB نوع C شارژ می‌شود. رابط کاربری EMUI 9 بر پایه‌ی اندروید 9 پای در راس بخش نرم افزاری آن است و تراشه‌ی کایرین 710 اف با 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه‌ی داخلی (قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت از طریق اسلات میکرو اس دی) را نیز می‌توان زیر قاب آن یافت.

قیمت هواوی پی اسمارت زد

آمازون ایتالیا قیمت هواوی پی اسمارت Z را 280 یورو اعلام کرده است؛ هرچند خود این کمپانی چینی هنوز حرفی از قیمت به زبان نیاورده است. علاوه بر این٬ شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی٬ سبز یا آبی خریداری کنید.