پتنت جدید هواوی

پتنت جدید هواوی به یک گوشی با بریدگی عجیب نمایشگر مربوط می‌شود!

تصویر پتنت جدید هواوی منتشر شد. در این عکس‌ها، شاهد یک گوشی با ظاهری کاملا متداول و مجهز به یک ناچ بالای نمایشگر بسیار عجیب هستیم!

هواوی یکی از اولین گوشی‌سازانی بود که با آغوش باز، طراحی تاچ استایل را پذیرفت و از آن به صورت گسترده در محصولاتش استفاده کرد. اکنون که رفته رفته این سبک طراحی، جای خود را به شیوه‌های مدرن‌تر طراحی گوشی هوشمند می‌دهد، بزرگترین گوشی‌ساز چینی نیز خود را برای مهاجرت آماده می‌کند. از جمله‌ شیوه‌های طراحی متداول در سال 2019 به منظور طراحی بدون حاشیه گوشی های هوشمند می‌توان به استفاده از حفره روی نمایشگر یا استفاده از مکانیزمی پاپ آپی به منظور قرار دادن دوربین سلفی اشاره کرد.

هواوی تا امروز، از هر دو راهکار استفاده کرده است، اما آن‌ها، در گوشی های پرچمدار و میان‌رده شرکت به کار رفته‌اند. پتنت جدید هواوی نشان می‌دهد شرکت برای خلاص شدن از شر طراحی ناچ استایل کنونی در محصولات پایین‌رده خود، فکرهایی در سر می‌پروراند. در ایده طراحی جدید هواوی، دوربین سلفی، گوشی تلفن و دیگر عناصر، خارج از محدوده اصلی نمایشگر قرار گرفته‌اند، به جای این که همانند زمان استفاده از بریدگی، در بالاترین بخش نمایشگر قرار گرفته و در مشاهده محتوا برای کاربران مشکل ایجاد کنند.

تصویر پتنت جدید هواوی

پتنت جدید هواوی

بر اساس عکس منتشر شده از پتنت جدید هواوی، یک ایده مناسب برای طراحی گوشی هوشمند در عین حداقل نگه داشتن حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن، ایجاد یک انحنای کوچک در بالای صفحه نمایش به منظور قرار دادن سنسورهای مورد نیاز است. این روش در مقایسه با زمان استفاده از مکانیزم پاپ آپی یا قرار دادن دوربین سلفی درست روی نمایشگر، کم هزینه‌تر است، به همین دلیل به منظور استفاده در گوشی های پایین رده مناسب‌تر خواهد بود.

در نگاه اول، این ایده‌ای جالب برای بهبود کم هزینه طراحی ناچ استایل به شمار می‌رود. طراحی ناچ استایل متداول نیز در ابتدا توسط چند گوشی‌ساز محدود به کار رفت،‌ اما خیلی زود نزد شرکت‌های بیشتری به محبوبیت رسید. با توجه به عملی بودن پیاده‌سازی راهکار طراحی ارائه شده در پتنت جدید هواوی می‌توان پیش‌بینی کرد چند شرکت دیگر نیز به استفاده از آن در گوشی های ارزان قیمت خود روی خواهند آورد.