دوربین اکسپریا 1

شایعات از ساخت دوربین اکسپریا 1 به دست زایس خبر می‌دهند!

گزارش‌های جدید اشاره‌هایی به سازنده دوربین گوشی سونی اکسپریا 1 دارند و جزئیاتی از آن را فاش کرده‌اند. بنابر این گزارش و شایعات، به نظر می‌رسد دوربین اکسپریا 1 به دست زایس آلمان ساخته شده که البته این خبر به نوبه خود بسیار عجیب است.

سونی یکی از بزرگترین سازندگان ماژول دوربین در دنیاست و کمپانی‌های بسیاری همچون هواوی و اپل از سنسور دوربین‌ ساخت سونی در گوشی‌های خود، به ویژه گوشی‌های بالا رده و پرچمدارانشان مانند آیفون XS Max و هواوی پی 30 پرو استفاده می‌کنند. حال به نظر برای اولین بار سونی در ساخت دوربین برای گوشی‌های هوشمندش از کمپانی دیگری کمک گرفته و گویا دوربین اکسپریا 1 توسط کمپانی آلمانی زایس ساخته می‌شود.

دوربین اکسپریا 1

این اطلاعات به لطف عکسی که از ماژول دوربین سه گانه پشتی گوشی سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) در وبسایت‌های چینی منتشر شد به دست آمده‌اند. با نگاهی نزدیک و عمیق به عکس منتشر شده، می‌توان عبارت «MILVUS» را روی کابل‌های مدار ماژول دوربین دید و از قضا زایس نیز اخیرا از تولید لنزهای جدیدی با این نام خبر داده بود. به همین دلیل این احتمال قوت می‌گیرد که دو لنز عریض و فوق عریض دوربین اکسپریا 1 توسط سازنده آلمانی تامین می‌شوند. لنز سوم نیز گویا حاصل همکاری سامسونگ با بخش آلفای سونی است.

البته سونی پیشتر نیز در زمینه‌های مختلف با زایس همکاری داشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین‌های کامپکت خانواده سایبرشات اشاره کرد. زایس همچنین برای دوربین‌های حرفه‌ای‌تر و بدون آینه خانواده آلفای سونی نیز لنز ساخته و همکاری این دو شرکت تنها محدود به شراکت‌های محدود نیست؛ ناگفته نماند سامسونگ نیز در این همکاری حضور داشت.

انتظار می‌رود سونی اکسپریا 1 توجه زیادی به خود جلب کند و بتواند به بخش بحران زده سونی موبایل جانی تازه بخشد. اکسپریا 1 در ماه فوریه سال جاری در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد. گرچه هنوز مشخص نیست چه زمانی عرضه خواهد شد، اما برخی شایعات مدعی هستند گوشی جدید سونی در ماه ژوئن وارد بازار خواهد شد. سونی اکسپریا 1 دارای نمایشگر 6.5 اینچی از نوع OLED با وضوح +4k و نسبت تصویر 21:9 است. همچنین انتظار می‌رود نسخه 5G این گوشی نیز عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. یواش یواش باید بده سامسونگ کلا همشو بزنه…برترین دوربین موبایل که S10 5G شد و هنوز کسی نتونسته بالاتر از اون بشه…الان دوربین سومش رو زده و همین امسال بقیه شو هم میزنه…این یعنی سلطه ی بی چون و چرای سامسونگ در دنیای تکنولوژی

  2. ایول سنسورهای سونی با لنزهای زایس چه شود

  3. قطعا همین طوری هم خواهد بود ببین چی کار کنه