نظریه بیگ بنگ

نظریه بیگ بنگ توسط دانشمند ایرانی به چالش کشیده شد

پروفسور محسن شریف پور با ارائه نظریه منبع تولید و محل جذب توانست نظریه بیگ بنگ را به چالش بکشد. نظریه این دانشمند ایرانی می‌تواند به بسیاری از سوالات بی‌پاسخ مانند منشا انرژی تاریک پاسخ دهد.

پروفسور محسن شریف پور، دانشمند دانشگاه پرتوریا (آفریقای جنوبی) و دانشگاه علم و فرهنگ (ایران) که به عنوان محقق پژوهشی برجسته در بحث نانوسیالات محسوب می‌شود، سعی کرد با گسترش زمینه‌های مطالعاتی خود در مبحث کیهان‌شناسی، طبیعت، الگوهای طبیعی و قانون ساختاری نیز کسب دانش کند. یکی از اهداف وی یافتن منشا انرژی تاریک است که عاملی برای سرعت گرفتن کهکشان‌ها محسوب می‌شود. پروفسور شریف‌پور بر این باور است که نظریه‌های فعلی در این حوزه نمی‌توانند به سوالات اساسی پیداش پاسخ دهند. این پرفسور برجسته نظریه علمی جدیدی را ارائه کرده است که می‌تواند برای درک اسرار پیدایش جهان یک نظریه کلیدی باشد.

چالش نظریه بیگ بنگ

پروفسور شریف‌پور بیان کرد هرگاه کیهان‌شناسان نتوانند منشا و منبع مفاهیم ویژه‌ای را درک کنند از کلمه سیاه یا تاریک همانند انرژی تاریک، ماده تاریک و سیاه‌چاله استفاده می‌کنند. وی نظریه جنجالی خود را نظریه منبع تولید و محل جذب (Source and Sink) معرفی می‌کند که برای پاسخ به سوال‌های بدون پاسخ مطرح شده است. از سوالات بی‌پاسخ می‌توان به سوال‌هایی چون آیا بیگ بنگ یا مه‌بانگ جزوی از طبیعت محسوب می‌شوند؟ آیا الگویی برای آن‌ها وجود دارد؟ قبل از بیگ بنگ جهان به شکل بود؟ منشا انرژی انفجار بزرگ یا بیگ بنگ چه بود؟ دلیل گسترش جهان چیست؟ پروفسور شریف پور معتقد است نظریه وی می‌تواند به این سوال‌ها پاسخ دهد.

نظریه بیگ بنگ

پروفسور شریف پور

این دانشمند ایرانی می‌گوید بر اساس مطالعاتی که انجام داده‌ام تمام چیزی‌های که در طبیعت وجود دارد طی جفت‌های دوتایی یا مخالف نظیر مرد و زن، الکترون و پوزیترون، قطب‌های مغناطیسی و ماده و ضد ماده رخ می‌دهد. وی افزود اگر جسم داغی را در نظر بگیریم، گرما به دلیل قانون همرفت به سمت جسم سردتر حرکت خواهد کرد. چنین الگویی یک الگوی جهانی محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توان یک نظریه جدید را برای شکل‌گیری جهان ارائه دهیم. از این رو اگر ما الگوهایی که در طبیعت وجود دارند را پیگیری کنیم، با در نظر گرفتن نظریه بیگ بنگ، باید این سوال مطرح شود که رویداد متقابل یا جفت بیگ بنگ چه بوده است؟

نظریه بیگ بنگ

نظریه منبع تولید و محل جذب

پروفسور شریف پور در ادامه بیان کرد تمامی چیزهایی که در طبیعت وجود دارند، از یک الگو تبعیت خواهند کرد که در همین رابطه مبانی نظری دینامیک سیالات، حرکت اجرام سماوی، قانون ساختاری و الگوهای طبیعت نظیر دنباله فیبوناچی و هندسه فراکتال از این الگو مستثنی نخواهند بود. نظریه منبع و جذب این دانشمند ایرانی می‌گوید اگر منبع انرژی نظیر بیگ بنگ اتفاق افتاده باشد، باید در آن زمان و یا در یک مکان برای دریافت یا جذب چنین انرژی یک منبع خاصی وجود داشته باشد که این انرژی با الگویی ویژه به آن مکان جذب شود و بدون شک چنین فرایندی نباید قانون بقا انرژی را نقض کند.

نظریه بیگ بنگ

در علم مکانیک سیالات و الکترونیک شاهد مواردی چون منبع‌ها و محل جذب‌ها هستیم. از این رو در ارائه این نظریه در کیهان‌شناسی می‌توان این‌طور بیان کرد که یک منبع قادر است انرژی یا ماده را منتشر کند و یک محل جذب نیز این توانایی را دارد توسط گرانش (انحنای فضا-زمان) انرژی یا ماده را دریافت نماید. در همین رابطه پروفسور شریف پور بر این باور است که با در نظر گرفتن نظریه بیگ بنگ یا انفجار بزرگ که جهان را تشکیل داده است، می‌بایست یک پالس از یک منبع با تابش پس‌زمینه کیهانی ویژه‌ای باشد که به سمت یک محل جذب در حرکت است. البته این نظریه توسط تابش پس زمینه مایکروویو کیهانی می‌تواند حمایت شود، چون از مدل بیگ بنگ داغ (Hot Big Bang) نیز حمایت کرده است.

تمام طبیعت از یک الگو پیروی می‌کند

پروفسور شریف پور در ادامه بیان می‌کند تمام چیز‌هایی که در کهکشان و جهان وجود دارند از سیاره زمین تا منظومه شمسی همانند الگویی از جریان مایع در حرکت هستند. در واقع بدن انسان، رشد گیاهان، گردبادها، تقسیم قاره‌ها، الگوهای میدان مغناطیسی زمین، مسیر ستارگان، باقی مانده‌های ستاره‌ای، گازهای بین ستاره‌ای و گرد و غبار اطراف کهکشان‌ها هم از این الگو تبعیت می‌کنند. اگر حرکت این الگو را تا ابتدای شکل‌گیری جهان و یا بیگ بنگ به عقب برگردانیم،‌ قادر خواهیم بود یک نظریه کلی از آنچه رخ داده است، به دست آوریم و حتی می‌توانیم اتفاق‌های آینده را نیز پیش‌بینی کنیم.

تفاوت نظریه منبع و جذب با نظریه بیگ بنگ

پروفسور شریف پور افزود می‌توان یک سیاه چاله را نوعی از محل جذب در نظر گرفت، اما بسیاری از کیهان‌شناسان بر این باور هستند که طی نظریه بیگ بنگ سیاه چاله‌ها پس از انفجار بزرگ به وجود آمده‌اند و در ابتدای بیگ بنگ وجود نداشته‌اند. وی معتقد است اگر حتی از نظریه بین چند رشته‌ای منبع و جذب از لحاظ ریاضی استفاده کنیم قادر خواهیم بود تا به سوالات بی‌پاسخ، پاسخ دهیم. این دانشمند ایرانی می‌گوید تفاوت اصلی میان نظریه وی با نظریه بیگ بنگ این است که انفجار بزرگ فقط در مبحث کیهان‌شناسی کارکرد دارد، اما نظریه منبع و جذب یک نظریه بین چند رشته‌ای محسوب می‌شود که دارای کاربردهای مختلفی بوده و یکی از کارکردهای آن درک پیدایش جهان در بخش کیهان‌شناسی است.

نظریه بیگ بنگ

پروفسور شریف پور معتقد است نمی‌توان بر اساس نظریه بیگ بنگ برای انرژی تاریک و ماده تاریک توضیحی را ارائه کرد، اما با استفاده از نظریه منبع و جذب به آسانی می‌توان توضیحی را برای ریشه‌های انرژی تاریک بیان کرد. نظریه بیگ بنگ فقط برای نقطه آغاز جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در خصوص مقصد کهکشان‌ها و یا منشا شکل‌گیری آن‌ها ایده‌ای ندارد. این در شرایطی است که نظریه منبع و جذب برای جهان قبل از انفجار بزرگ نیز توضیحی را ارائه خواهد داد. نظریه منبع و انرژی می‌تواند منبع انرژی جهان را شناسایی کند، اما در نظریه بیگ بنگ چنین موردی مشاهده نمی‌شود.

یافتن منشا انرژی تاریک با نظریه منبع و جذب

پروفسور شریف پور در ادامه بیان کرد به واسطه نظریه منبع و جذب می‌توان منشا انرژی تاریک را پیدا کرد و این در حالی است که نظریه بیگ بنگ قادر به توضیح آن نیست. از سویی نظریه بیگ بنگ می‌تواند سرعت و گسترش کهکشان‌ها را مشاهده کند، اما قادر به توضیح آن نبوده و در حالی که نظریه منبع و جذب این توانایی را دارد تا سرعت و گسترش کهکشان‌ها را پیش‌بینی کند و به درستی آن‌ها را توضیح دهد. نظریه بیگ بنگ توانایی توضیح عدم یکنواختی سراسر جهان را ندارد، اما نظریه منبع و جذب این عدم هماهنگی را توضیح خواهد داد. این دانشمند ایرانی می‌گوید چگونه نظریه بیگ بنگ می‌تواند بگوید انرژی آن انفجار بزرگ بدون منبع است، اما ما اطلاع داریم که تمامی انرژی‌ها از یک منبع سرچشمه می‌گیرند که یا ذخیره می‌شوند و یا به شکل دیگری تبدیل خواهند شد. آیا باید به خودمان بگوییم قبل از بیگ بنگ هیچ چیزی وجود نداشته است؟

نظریه بیگ بنگ

این دانشمند ایرانی بیش از 10 سال از عمر خود را در کنار سایر فعالیت‌های علمی خود بر روی نظریه منبع و جذب صرف کرده است و این دستاوردها فقط آغاز کار وی محسوب می‌شود؛ زیرا وی باید برای گسترش نظریه خود از مدل‌های ریاضی و سناریوهای دیگری استفاده کند که در این بین به همکاری و همراهی دانشمندان سایر رشته‌های مختلف نیاز است. وی در بخشی از گفته‌های خود می‌گوید:

اگر یک منبع انرژی نقطه‌ای (Point Source) را در نظر بگیریم و همچنین یک محل جذب انرژی تقریبا همگن و کروی را که منبع تولید انرژی در مرکز کره قرار گرفته باشد را نیز در نظر گیریم، پالس انرژی که از منبع انرژی آزاد می‌شود، به سمت سطح داخلی کره که جاذب انرژی و مواد است با یک الگوی خاص (بسته به شرایط منبع، و کره جاذب که در حال چرخش باشند یا نباشند) حرکت خواهد کرد. در این صورت، مادامی که پالس انرژی و مواد از همه طرف به سمت سطح داخلی کره حرکت می‌کند، به طور خودکار بست جهان صورت می‌گیرد و انرژی تاریک برآیند جاذبه سطح داخلی کره برای هر موقعیت خواهد بود. لذا، هر چه این پالس به سطح جاذب نزدیک‌تر می‌شود، برآیند نیروی جاذبه بیشتر و در نتیجه کهکشان‌ها سرعت بیشتری می‌گیرند. در ضمن این پالس انرژی، دارای تابش پس زمینه کیهانی خاص خودش است. و چون محل جذب کروی، تقریبا همگن است، جهان ما از همه طرف تقریبا همگن بسط پیدا می‌کند. لذا می‌بینید که با این تنظیم خیلی ساده جوابی برای سوالات بدون پاسخ ارائه خواهد شد، که برای دقیق‌تر شدن، نیاز به محاسبات دارد.

پروفسور شریف پور بر این باور است که مطالعات وی می‌تواند برای درک آغاز جهان بسیار تاثیرگذار باشد و نظریه منبع و جذب وی برای پاسخ به سوالات بی‌پاسخ بهترین نظریه محسوب می‌شود. گفتنی است بر اساس بررسی‌های پروفسور شریف پور می‌توان به این نتیجه رسید که از ابتدای آفرینش جهان یک نظم‌دهنده توانا وجود داشته است. در واقع بسیاری از دانشمندان نظیر پروفسور استیون هاوکینگ بیگ بنگ یا انفجار بزرگ را بدون دلیل می‌دانند و به وجود خدا یا نظم دهنده‌ای اعتقاد ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. بگو آخه رحمت اله هاوکینگ اون ویلچر تو سازنده داشته اونوقت خودت نداشتی لابد از نسل تک یاخته ای ها بودی که از قضا تکامل به تو که رسید فلنگش در رفت و یهویی جهش دنده معکوس کشید ، حالا دیگه نظر هاوکینگ میشه حجت برای بعضیا و اون جاشون فکر میکنه ، طبیعت مگه برای خود شما مغز و تفکر کم گذاشته که تصورات بقیه رو بکنید برای خودتون حجت؟ د بابا کار بکش از اون لامصب ، فابریک و اکبند گذاشتیش واسه کی؟

    • دوست من،
      موضوع تکرار پذیری اینجا مطرح است. یه مثال ساده: به شما میگن ده بار تاس بنداز. مسلما هر ده بار پشت سر هم شش نمیاد. اما اگر حدود 60 میلیون بار این آزمایش رو تکرار کنیم (فرمول داره) یکبار از اونها هست که هر ده دفعه شش خواهیم داشت! خب، این معجزه بوده؟ نه. عجیب بوده؟ در واقع نه. تکرار بوده.
      دانشمندان با فرمول ریاضی و آزمایشات عملی متوجه شدن که جهانهایی بینهایت بار در حال بوجود اومدن هستن. قریب به اتفاق اونها اصلا رشد نمیکنن و متورم نمیشن، شرایطشون جوری نیست که ذرات اتمی توشون پایدار بمونه. نیروهای ذرات کمن یا زیاد، پس هیچ ستاره و سیاره و … ایجاد نمیشه.
      خیلی ها ایجاد میشه، ولی توی اونها شرایطی برای حیات پیش نمیاد. ولی چون تعداد تکرار بینهایت زیاده، مسلما جهانهایی درست میشه که توش حیات، و حتی نوع خود آگاه اون ایجاد میشه. و اونوقت اونها میپرسن ما از کجا اومدیم؟ چی شد؟ معجزه شد؟ نه. به کل تصویر نگاه کنید، موضوع کاملا طبیعیه.

  2. بهتر بود واکنش دیگه دانشمندان یا مجله های علمی رو به این تئوری باین میکردین ، اصلا کجا چاپ شده و غیره

  3. یک شعور یا قانون مطلق در سراسر کیهان منتشر است . که با جریان یافتن و موج نهادن دریای خود ، کهکشان را خلق کرد !

    نیروی عظیم او ( آگاهی مطلق) ، دریای نور = ماده = زمین = شاهد (انسان)

    شاهد یا ناظر همان شعور الهی است که در وجود انسان مقرر شده.

    تا از نو کشف و خلق کند …

    از کجا آمده ام ، آمدنم بهر چه بود ؟

    • همه دوستانی که اینجا نظر دادن متوجه شدم مطالعه کافی نکردن و اطلاعات بسیار اندکی راجع به موضوع دارند.
      خوشبختانه امروزه کتابهای خوبی به زبان شیرین فارسی ترجمه شده در مورد مبانی کیهان شناسی و اصول فرضیه های اون کتابهای از سطوح مبتدی تا پیشرفته وجود داره.
      قبل از نظر دادن و بعد به نظر دیگران تاختن و توهین و …، لطفا راجع به مطلب مطالعه کافی کنید.
      مطمئن باشید همین کار شما سالها طول خواهد کشید و اونوقت به این سادگی مطلبی رو رد یا تایید نمیکنید.
      با بهترین آرزوها.

  4. سلام

    جالب بود

    یک فرضیه دیگه برای نابودی بینگ بنگ

    1-سیاهچاله ها=نمیدونن چیکارشون کنن. میگن وجود نداشته
    بعد میان موضوع فرگشت مطرح میکنن و تکرار بینگ بنگ
    و جالب تو بینگ بنگ های قبلی هم سیاچاله ها وجود نداشتن الان دارن
    حالا با این توصیف اگه فرگشت اتفاق بیفته دیگه بینگ بنگی در کار نخواهد بود با وجود سیاهچاله ها
    یک فکری باید براش کرد و گرن همه چیز بر باد
    2-روند طبیعی=واقعا کار این دانشمند ایرانی عالی بود

    هرچقدر خواستم مشکلی تو نظریش پیدا کنم هیچی پیدا نکردم

    هرکس میتونه بیاد یک ایراد بهش وارد کن

    غیر ممکنه

    چرا چون همه چیز دقیقا تو طبیعت به همین شکل اتفاق میفته

    بعد =………..

    تابوت 800 میلیون ساله
    نمیدونم چرا همه چیز با این زیر سوال میرفت اصلا هیچ جایی در موردش صحبتی نمیشه
    یا نیروگاه اتمی 2.5 میلیون سال با قدمت 2 میلیارد سال
    و خیلی چیزهای دیگه که خیلی ها مثل پیروان بعضی از ….چسبیدن به این ……..

    علم بهترین شکل توضیح همه چیز است ولی خیلی ها دارن با خودشان لج میکنند

    و مثاله علمی که به نفعه اعتقادات جدیدشون نیست رو نادیده میگیرن

    امیدوارم بعد از مرگ هم جوابی داشته باشند

    وگرن………….

  5. با اینکه من هیچی نفهمیدم ولی باز باعث افتخار ماست که اسم ی ایرانی و در این رابطه باشه

  6. دقیقا ، افرین
    بنده در کامنت های مرتبط با این موضوعات گفتم که :
    دلیل ماده و انرژی
    اگاهی بوده ،
    پس شد
    اگاهی ،ماده ،انرژی .
    اگاهی خداست ، یعنی اگاه مطلق و بی انتها .
    اما این دانشمندای عزیز خارجیمون و البته زحمت کشمون
    با نهایت جسارت
    علت پیدایش رو اتفاقی فرض کردن !!!!!!🤐
    جالب نیس مغز استیون هاوکینگ منکر این موضوع بزرگ شده ؟
    اخ ینی چی برادر
    یعنی علت این هستی ؟ اتفاقی بوده ….خخخخخ
    ادم بعضی وقتا به دانشمندا هم میتونه مثل بچه ببینه !
    چون دیگه نقص بزرگه
    بگی همه چی اتفاقی و خدا نیس !
    احتمالا خدای من تویی با اون ویلچرت ……..

  7. درود به شرفش پوز امریکاو ناسارو زد
    خداوند همه چیزو جفت افرید

    • عزیز ، اگر قرآن را قبول داری و طبق باورهای دینی این حرف را میزنی .. بدونکه .

      خدا یا همان نیروی عظم یا قانون مطلق . پس از آفرینش انسان ، شعور خود را در وی دمید… یعنی انسان خود اوست. اما نه همه انسان ها .. ( منظور از اشرف مخلوقات ) انسانی که خرد او را داراست ..

      و خرید بی کران جهان ، عشق خالص است . پس پوز آمریکا و ناسا را زدن ! در بیان خدا یا قانون ، معنا ندارد ..
      عشق دشمن تراشی نمیکند ، نام مقدس الله ، امام زمان ، امام عصر .. که روح جهان در او جاریست .

      یقینا با این رفتار ها و کلام ها مخالف است .. شما بهتره کمی بی اندیشی .. بدرود

    • تو چى میگى این وسط ساندیس خور درجه یک!!!
      😛

      • ببینم داداش ؟
        قشنگ بگو ببینم فازت چیه ؟
        من ساندیس خورم ؟
        اصلا ساندیس خورم
        فقط بچه جون ؟
        اگه سواد نداری
        اگه خدا نمیدونی چیه
        اگه کیهان نمیدونی
        بلاخره اگه هر چی برای بیان نداری
        با این اسم (apollo ) خیلی دیدمت
        تمامیه کامنت هاتو دیدم
        فقط یه سری چرتو پرت و تیکه پرونی دیدم ازت که گزراست واقعا ،
        بچه
        برو دنبال پستونکت این قدم مزاحم کامنتا نباش ….
        فقط یادت باشه
        اون ساندیسی که باهاش در تنشی منم موافقتم …
        فقط دقت کن
        ساندیس داریم تا ساندیس
        طعم هاش متفاوته …
        برو زیاد تک چرخ نزن رو مخم