قیمت خودرو

سقف قیمت خودرو در سایت‌های آگهی تعیین شد

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گفت برای درج قیمت خودرو در سایت‌های آگهی سقف تعیین شده است تا ارقام بالاتر از این سقف در آگهی‌های کاربران نشان داده نشوند.

از سال گذشته تاکنون میزان تولید خودرو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و در همین راستا قیمت خودروها نیز اعم از داخلی و وارداتی با افزایش چشمگیری مواجه شدند. از این رو برای جلوگیری از التهاب بازار خودرو تصمیم بر آن شد تا قیمت خودرو در سایت‌ها حذف شود که همین موضوع مشکلاتی چون عدم اطلاع‌رسانی دقیق قیمت ماشین را به همراه داشته است، به همین دلیل مسئولان مربوطه تصمیم گرفتند برای درج قیمت خودرو در سایت‌ها سقف قیمتی را تعیین کنند.

درج مجدد قیمت خودرو در سایت‌ها با تایید اتحادیه خودرو

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این خصوص عنوان کرد تاکنون زمان دقیق درج مجدد قیمت خودرو در سایت‌ها مشخص نشده است و در این خصوص منتظر نظر اتحادیه خودرو هستیم تا قیمت‌ها را اعلام کند که البته تاکنون از سوی این اتحادیه همکاری لازم انجام نشده است. وی افزود در خصوص قیمت خودروها بررسی‌های ویژه‌ای انجام نشده و گویا قیمت خودرو همان قیمت بازار خواهد بود. وی تاکید کرد قیمت تمامی خودروها اعلام می‌شود و ما هم آن‌ها را به سایت‌ها انتقال خواهیم داد. بر اساس شرایط جدید، قیمت خودروها حداکثر با 3 درصد تلورانس در سایت‌ها درج می‌شوند و سایر ارقام بیشتر از سقف تعیین شده در آگهی نمایش داده نخواهند شد.

حذف قیمت‌ها تاثیری نداشت

رضا الفت نسب در ادامه اظهار کرد پس از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که حذف قیمت خودرو از سایت‌های آگهی تاثیر زیادی را به همراه نداشته است، اما اتحادیه خودرو اعلام کرد این روند موثر بوده است. وی افزود ما نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما هم‌اکنون می‌بایست یک مرجع قیمتی وجود داشته باشد تا قیمت‌ها را اعلام کند.

قیمت خودرو

هویت آگهی‌دهندگان احراز می‌شود

سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در ادامه بیان کرد باور من بر این است که چنین مواردی فقط حواشی بوده و مشکل اصلی دیده نمی‌شود. در واقع باید به موضوع‌های دیگری چون احراز هویت آگهی‌دهندگان و اصالت خودرو نیز توجه شود. وی افزود فردی که خودرو را آگهی می‌کند، اگر بنگاهی است باید در پنل مشخصی آگهی خود را درج کند و اگر خودرو شخصی است به اعلام کد ملی و سایر مشخصات خودرو نیاز است. چنین روش‌هایی باعث می‌شود تا اگر فرد آگهی‌دهنده خودرویی نداشته باشد، قادر به درج آگهی نباشد و به همین روش دلالان از سیستم خارج می‌شوند. همچنین مقرر شده بود اتحادیه خودرو در روز گذشته قیمت خودرو را اعلام کند، که این همکاری‌ها انجام نشده و ما نیز موضوع را به دادستانی ارجاع داده‌ایم و منتظر تصمیم‌های بعدی هستیم.

مردم از قیمت خودرو بی‌اطلاع هستند

رضا الفت نسب در پایان خاطرنشان کرد:

در فضای مجازی قانون ویژه‌ای برای قیمت‌گذاری بر روی خودرو وجود ندارد و کاربران هر قیمتی که می‌خواهند را در آگهی‌ها درج می‌کنند. قانونی وجود ندارد که امکان قیمت‌گذاری بر روی ملک یا خودرو توسط صاحب و با هر عددی وجود داشته باشد. اظهار می‌شود که به دلیل باز بودن قیمت‌ها یک سری دلال اقدام به ایجاد تغییر در روند بازار خودرو کرده‌اند و بر همین اساس روش‌های ذکر شده را انجام می‌دهند. اگر یک کد ملی و شماره‌حساب از آگهی‌دهندگان دریافت کنیم دیگر چنین اتفاق‌هایی در بازار رخ نخواهد داد. همین موضوع آگهی‌ها نیز تا چند وقت پیش مشکلی نداشت و مردم تلاش می‌کنند تا از قیمت‌ها اطلاع پیدا کنند. در حال حاضر مردم از قیمت‌ها اطلاعی ندارند و همکاران اتحادیه خودرو باید روند را مدیریت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. الان مخان بگن جلو جرایم گرفتیم و قیمت ماشین تحت کنتروله مثلا

  2. سقف چی چی بابا خدا تومنه یه نسبت از پارسال تا الان ببندی میفهمی کیو گول میزنن اینا

  3. والا بی اصلاع نیستیم گجتو باز کنی گفته چیکار کردین

  4. بهتر بود به جای تاثیر زیادی نداشت مینوشتند هیچ تاثیری نداشت