اجرای روان بازی‌ های موبایل

با اندروید 10 امکان اجرای روان بازی‌ های موبایل روی تمامی دستگاه‌ها میسر می‌شود

امکان اجرای روان بازی‌ های موبایل روی دستگاه‌های فاقد بهترین تراشه‌های بازار یکی از ویژگی‌های مهم اندروید 10 خواهد بود. اندروید کیو برای دستیابی به بهترین نتیجه، به طور دائمی اطلاعاتی از پردازنده در اختیار بازی قرار می‌دهد.

اولین نسخه‌های بتای اندروید 10 به تازگی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. برخی از قابلیت‌های نهایی که قرار است در سیستم عامل بعدی پلتفرم موبایل گوگل مشاهده کنیم، هنوز در این نسخه‌های بتا گنجانده نشده‌اند. با این حال، توسعه‌دهندگان کنجکاو از طریق کنکاش در کد‌های هسته سیستم عامل در تلاشند به تمام قابلیت‌های اندروید کیو پی ببرند.

به عنوان نمونه‌از کشفیات آ‌ن‌ها می‌توان به وجود حالت دسکتاپ (Desktop Mode)، حالت خواب تطبیق‌پذیر (Adaptive Sleep)، ویژگی‌ ذخیره‌ نیروی (Battery Saving) پیشرفته و حتی قابلیت تشخیص خودکار امکان تصادف اتومبیل اشاره کرد. اما این‌ها تنها ویژگی‌های اندروید 10 نیستند.

اجرای روان بازی‌ های موبایل اندروید 10

اجرای روان بازی‌ های موبایل با APIهای گوگل

توسعه‌دهندگان وب سایت XDA به تازگی به وجود یک سری رابط کاربردی برنامه‌نویسی (API) برای مهار حرارت و عملکرد گوشی پی برده‌اند. این قابلیت‌های به طور ویژه برای گیمرها توسعه پیدا کرده‌اند. گوگل در سال‌های گذشته، بعد از معرفی شدن راهکارها و مفهوم‌های جدید و همه‌گیر در دنیای گوشی های هوشمند، پشتیبانی از آن را به پلتفرم موبایل خود افزود. به عنوان نمونه می‌توان به پشتیبانی از نمایشگرهای دارای ناچ در اندروید 9 اشاره کرد. با توجه به معرفی دسته‌بندی جدیدی در دنیای گوشی های هوشمند با عنوان گیمینگ (مخصوص بازی)، طبیعی است شرکت در پی توسعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای آن‌ها باشد.

رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی تازه کشف شده، اطلاعاتی درباره بار کنونی پردازنده گوشی جمع‌آوری کرده و آن را به صورت آنی، در اختیار بازی موبایلی که در حال اجرایش هستید قرار می‌دهد. در ادامه، بازی خواهد توانست با استفاده اطلاعات موجود، عناصر مختلف را به صورت پویا با شرایط موجود تطبیق داده و از سخت افزار به شیوه‌ای بهینه استفاده کند.

به عبارتی دیگر، اگر یک بازی گرافیکی روی گوشی هوشمند شما، با وجود اجرای روان در زمان قرار دادن تنظیمات روی بالاترین حد ممکن، برخی مواقع با لگ رو به رو می‌شود، توسعه‌دهنده می‌تواند به لطف API فراهم شده توسط گوگل مشکل را از بین ببرد. به این ترتیب با توجه به رد و بدل شدن دائمی اطلاعات بین پردازنده گوشی و بازی، در صورت بروز لگ، رزولوشن یا نرخ فریمی خیلی زود به صورت خودکار کاهش و بعد از کاهش بار روی پردازنده، مجددا افزایش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب لازم نیست برای عدم برخورد با کندی در اجرای بازی تنها در قسمت‌هایی خاص از آن، تنظیمات را به طور کامل روی پایین‌ترین حالت قرار بدهید.

اجرای روان بازی‌ های موبایل

توسعه‌دهنده حتی می‌تواند قسمت تنظیمات مربوط به گرافیک را به طور کامل از بازی حذف کرده و کنترل آن را به طور کامل به دست بگیرد! به این ترتیب در هر لحظه، بر اساس توان سخت افزار گوشی، بهترین کیفیت، نرخ فریمی و رزولوشن ارائه خواهد شد. امکان اجرای روان بازی‌ های موبایل در دستگاه‌های فاقد تراشه‌های پرچمدار یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی قرار گرفته در اختیار استودیوهای ساخت بازی است. این موضوع مخصوصا برای توسعه بازی‌های واقعیت افزوده، که از تمام توان تراشه دستگاه به خاطر نیاز به پردازش‌های پیچیده استفاده می‌کنند، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

با وجود فراهم شدن امکان استفاده از نسخه‌های بتای اندروید کیو در محصولات سایر گوشی‌سازان به جز گوگل برای نخستین مرتبه، در حال حاضر استفاده از رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی یاد شده تنها در دو گوشی پیکسل و پیکسل 2 امکان‌پذیر است. گوگل وعده داده امکان دسترسی به آن‌ها را در نسخه‌های بتای بعدی سیستم عامل، در گوشی های دیگر برندها نیز فراهم خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بازی بچ در ما میخوره اخه

  2. کی خواست حالا با گوشی بازی کنه