لنوو تینک پد ایکس 1 به عنوان اولین لپ تاپ منعطف دنیا معرفی شد

اولین لپ تاپ منعطف دنیا به دست لنوو رونمایی شد. این دستگاه لنوو تینک پد ایکس 1 (Lenovo ThinkPad X1) نام داشته و باید آن را اولین کامپیوتر انعطاف پذیر دنیا، مجهز به نمایشگری 13.3 اینچی از نوع OLED، دانست.

لنوو از سال‌ها قبل نشان داده بود برنامه‌های زیادی در دنیای گجت‌های منعطف در سر دارد. اگرچه پیش از افتادن مفهوم گوشی های انعطاف پذیر بر سر زبان‌ها، لنوو از چند نمونه اولیه دستگاه‌های منعطف مختلف همچون تبلت رول‌شونده به دور دست همچون یک مچ‌بند در نمایشگاه‌های مختلف رونمایی کرده بود، اما با گذشت چند ماه از زمان رونمایی اولین گوشی های انعطاف پذیر، خبری از این برند نشد. دلیل این اتفاق، درگیر بودن شرکت در پروژه‌ای بسیار بزرگتر بوده است!

اولین اولین لپ تاپ منعطف دنیا اینجاست!

لنوو تینک پد ایکس 1 اولین لپ تاپ و در واقع کامپیوتر انعطاف پذیر دنیا تلقی می‌شود. این لپ تاپ اندرویدی دارای نمایشگری 13.3 اینچی با پنل او ال ای دی بوده و از رزولوشن 2K بهره می‌برد. با توجه به خاص بودن دستگاه، سازنده هیچ عجله‌ای برای عرضه آن ندارد، به همین دلیل با وجود رونمایی شدن لنوو تینک پد ایکس 1 خرید آن در نیمه اول سال 2020 امکان‌پذیر خواهد بود.

ساختار نمایشگر لنوو تینک پد ایکس 1

نمایشگر لپ تاپ منعطف لنوو تینک پد ایکس 1 به دست ال جی دیسپلی توسعه پیدا کرده و به داخل تا می‌شود. در زمان باز بودن تای آن با یک تبلت بزرگ رو به رو خواهیم بود. وقتی آن را به نیمه تا می‌کنیم، دستگاه شکلی شبیه به یک لپ تاپ به خود می‌گیرد. در این حالت نیمه بالایی صفحه نمایش برای ارائه محتوا و نیمه پایینی آن به عنوان یک کیبورد در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در زمان باز بودن تای دستگاه، نسبت ابعاد تصویر صفحه نمایش برابر 4:3 است.

لنوو تینک پد ایکس 1

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 همچنین از یک قلم Wacom پشتیبانی می‌کند. درون بدنه، جایی مخصوص برای قرار دادن قلم در نظر گرفته شده است. می‌توان به منظور استفاده بهینه از تمام نمایشگر، یک کیبورد بلوتوثی به آن متصل کرد.

متاسفانه درباره دیگر ویژگی‌ها و مشخصات فنی اولین لپ تاپ انعطاف پذیر دنیا خبری در دسترس نیست. امیدواریم به زودی اطلاعات بیشتری مخصوصا درباره پردازنده و قیمت لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 به صورت رسمی توسط سازنده منتشر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگه لب تابا هم منعطف کردن
    چقدر مسخره