نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) نشان می‌دهد یک پرچمدار اقتصادی می‌تواند از گران قیمت‌ترین گوشی های پرچمدار بازار بهتر باشد! وان پلاس 7 Pro یک گوشی بالارده بسیار ارزشمند است.

کاربران در انتظار رونمایی یک قاتل پرچمدار دیگر از سوی وان پلاس در سال 2019 بودند، محصولی که به ازای حدف برخی قابلیت‌های نه چندان مهم از آن، قیمت به مراتب کمتری در مقایسه با رقبا دارد. با این حال، شرکت چینی به وسیله معرفی یک گوشی انقلابی مجهز به نمایشگر و سبک طراحی کاملا متفاوت، همه را شگفت‌زده کرد. نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو با در نظر گرفتن قیمت 670 دلاری آن برای نسخه پایه، بسیار شیرین می‌شود! پیش از رونمایی رسمی تصاویر و رندرهایی از آن دیده بودیم،‌ اما هرگز تصور نمی‌کردیم وان پلاس 7 پرو تا این اندازه زیبا باشد.

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

وان پلاس نشان داد خیلی سفت و سخت به عقیده خود برای ساخت گوشی های پرچمدار اقتصادی پابرجاست. این گوشی نه تنها همانند محصولات قبلی شرکت، از نظر مشحصات فنی چیزی از بهترین پرچمداران سال کم ندارد، بلکه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز مجهز شده است. وجود دوربین سه گانه با قابلیت ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی، نمایشگر دارای انحنای فاقد حاشیه، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع و اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر در این گوشی نیز وجود دارند. از طرفی گوشی های وان پلاس همیشه جزو قویترین‌های بازار از نظر توان پردازشی بوده‌اند که با در نظر گرفتن پسوند «اقتصادی» آن‌ها بسیار تعجب‌آور است! این گوشی‌ساز امسال وعده داده وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو از تمامی پرچمداران 2019 سریع‌تر خواهند بود.

دوربین سه گانه رقابتی

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

به عنوان یک گوشی پرچمدار معاصر، در سال 2019، ماژول دوربین وان پلاس 7 پرو از سه سنسور تشکیل می‌شود. سنسور اصلی دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 بوده و در کنارش یک سنسور تله فوتوی 8 مگاپیکسلی با وضوح تصویر 8 مگاپیکسل و قابلیت بزرگنمایی تا 3 برابر وجود دارد. سنسور مخصوص زوم دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 بوده و از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر پشتیبانی می‌کند. در نتیجه پرچمدار چینی یکی از معدود گوشی های مجهز به دوآل OIS محسوب می‌شود.

پایین‌ترین سنسور روی ماژول دوربین از نوع اولترا واید بوده و با داشتن رزولوشن 16 مگاپیکسل، قادر است تصاویری با میدان دید بالا به ثبت برساند. نمونه این ترکیب در سایر پرچمداران کنونی همچون گلکسی اس 10 پلاس و هواوی پی 30 پرو دیده می‌شود، با این تفاوت که حداکثر رزولوشن تصاویر به ثبت رسیده با دوربین وان پلاس 7 پرو به مراتب از پرچمدار سامسونگ بیشتر است.

بر اساس اولین نمونه تصاویر به ثبت رسیده با دوربین گوشی حین نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو کیفیت آن واقعا خوب بوده و میزان جزئیات و دقت عکس‌ها کاملا قابل قبول است. غنی بودن رنگ‌ها، مهر تاییدی بر بهبود توانایی عکاسی وان پلاس 7 پرو در مقایسه با گوشی های هوشمند قبلی این شرکت می‌کوبد. سنسور اصلی دوربین دارای اندازه بیشتری بوده و در نرم افزار دوربین، یک حالت عکاسی در شب اختصاصی تعبیه شده است، به همین دلیل انتظار داریم قابلیت عکاسی در تاریکی آن در حد رقابت با دوربین بهترین‌های بازار باشد. در نهایت باید به قابلیت ترکیب پیکسل‌ها اشاره کنیم که سبب می‌شود به جای یک عکس 48 مگاپیکسلی، تصویری 12 مگاپیکسلی با نور، جزئیات و دقت بیشتر به ثبت برسد.

حین نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو به طور دقیق نمی‌توان به دوربین آن امتیازدهی کرد، چرا که این کار منوط به انتشار نمونه تصاویر دوربین گوشی و مخصوصا مقایسه آن‌ها با عکس‌های دوربین‌های دیگر پرچمداران است.

سلام به دوربین سلفی پاپ آپی!

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

اصلی‌ترین دلیل زیبایی گوشی، نمایشگر لبه به لبه آن محسوب می‌شود. این طراحی، مدیون حذف حاشیه‌های بالای نمایشگر و یک دست شدن حاشیه‌های بسیار نازک دورتادور آن است. وان پلاس یکی از گوشی‌سازانی است که امسال، برای دست پیدا کردن به طراحی بدون حاشیه واقعی، قید ناچ را زده و به راهکار دیگری روی آورده است. پردردسرترین عنصری که به خاطر ابعادش، باید بعد از حذف ناچ چاره‌ای برای آوارگی آن اندیشید، سنسور دوربین سلفی به شمار می‌رود! حین نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو دوربین سلفی پاپ آپی آن سبب شد حس در دست گرفتن یک گوشی خاص در ما ایجاد شود!

کافی است برای گرفتن عکس سلفی، وارد اپلیکیشن دوربین شده و وارد حالت سلفی شوید. در ادامه، ماژول دوربین جلویی به سرعت از لبه بالایی بدنه بیرون خواهد زد! این کار برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان خود فوق‌العاده است! سازنده مدعی شده در یک گوشی، به منظور تست دوام مکانیزم دوربین سلفی پاپ آپی، برای 300 هزار مرتبه آن را از جایش بیرون آورده و دوباره به داخل بدنه بازگردانده است، بدون این که آسیبی به دوربین و ساختار مکانیکی آن وارد شود.

یکی از قابلیت‌های جالبی این دوربین که حین اولین نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو فرصت تست آن پدید نیامد، برگشت سریع ماژول به داخل بدنه در صورت رها شدن گوشی از دست کاربر است. به این وسیله از شکستن آن در صورت رها شدن گوشی و سقوط آن روی سطح جلوگیری خواهد شد. اگرچه دوربین سلفی پاپ آپی کار سازنده را برای پیاده‌سازی استانداردهای مقاومتی دشوار می‌کند، اما وان پلاس هیچ دغدغه‌ای بابت این موضوع ندارد. این شرکت پیش از رونمایی پرچمداران جدیدش اعلام کرده بود وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو استاندارد مقاومتی IP ندارند، چون گران است!

نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی برای صفحه نمایش

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در اولین نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو شدیدا چشم‌نوازی می‌کرد، وجود نمایشگری با نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) بیشتر از حد معمول بود. در همه گوشی های پرچمدار به جز چند گوشی گیمینگ گران قیمت، این مقدار برابر 60 هرتز است، اما وان پلاس آن را با سخاوت، در پرچمدار اقتصادی خود به 90 هرتز رسانده است. منظور از این عبارت، رفرش شدن محتوای نمایشگر برای 90 مرتبه در هر ثانیه است.

نمایشگر غول‌پیکر 6.67 اینچی گوشی، برای اولین مرتبه در تاریخ گوشی های وان پلاس، به رزولوشن کیو اچ‌دی (پلاس) مجهز شده است. وان پلاس صفحه نمایش جدید پرچمدارش را Fluid AMOLED می‌نامد. درباره بهتر بودن یا نبودن کیفیت این نمایشگر در مقایسه با Dynamic AMOLED به کار رفته در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس باید کمی بعدتر قضاوت کنیم، اما در هر صورت، در روان‌تر بودن شیوه نمایش محتوا در صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو، به خاطر نرخ تازه‌سازی بالاتر، هیچ شکی نیست.

البته نرخ تازه‌سازی بیشتر، به معنی زیر رو شدن نحوه تعامل با صفحه نمایش نیست و در زمان انجام اعمال عادی، متوجه تفاوتی بین آن با صفحه نمایش گوشی های هوشمند دیگر نخواهید شد. این ویژگی حین اجرای بازی‌های موبایل خودی نشان می‌دهد. پیش از این نیز شرکت ریزر، در گوشی مخصوص بازی خود، از نمایشگری مجهز به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرد،‌ چرا که این ویژگی به جز زمان اجرای بازی‌های گرافیکی سه بعدی، چندان خودی نشان نخواهد داد.

ظاهری زیبا اما غیر اورجینال!

نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

پایین‌تر بودن قیمت 300 الی 400 دلاری وان پلاس 7 پرو در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار، به خاطر آتش زدن وان پلاس به مالش نیست، بلکه این شرکت از طریق عدم استفاده از برخی قابلیت‌های به نظر کم اهمیت‌تر، به چنین امکانی دست یافته است. به عنوان نمونه برخلاف اغلب گوشی های بالارده بازار، حین نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو خبری از پنل پشتی شیشه‌ای نبود.

با این حال نمی‌توان گفت نگه داشتن گوشی در دست، حس بدی به کاربر منتقل می‌کند. با نگاه به آن، به یاد گوشی های دارای دوربین سلفی پاپ آپی اوپو و ویوو خواهیم افتاد که پیشتر رونمایی شده‌اند، به همین دلیل سبک کلی طراحی یکسان است، هر چند کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر به بیشترین میزان ممکن رسیده است.

ویدیوی نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

تصاویر نگاه نزدیک به وان پلاس 7 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*