نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو منتشر شد: سوم در برترین‌ها

نمره DxOMark گوشی وان پلاس 7 پرو تنها ساعاتی پس از معرفی رسمی آن منتشر شد. این گوشی پرچمدار نیمه اول سال 2019 وان پلاس محسوب می‌شود و از لحاظ مشخصات فنی و عملکرد دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وبسایت DxOMark همواره گوشی‌های جدید را تحت بررسی گسترده قرار می‌دهد و با توجه به نمره‌دهی این سایت، می‌توانیم به مقایسه تلفن‌های هوشمند در زمینه دوربین بپردازیم. این بار DxOMark به سراغ گوشی جدید وان پلاس رفته و طبق خبرها، این گوشی هفته‌ها پیش از معرفی رسمی درحال تست و بررسی بوده است. نمره DxOMark گوشی وان پلاس 7 پرو به قدری بالاست که تنها گوشی‌های هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) و گلکسی اس 10 نسخه 5G توانسته‌اند عملکرد بهتری از خود نشان بدهند و وان پلاس 7 پرو با نمره 111 و تنها یک نمره کمتر از دو گوشی مذکور، در رتبه سوم بهترین‌های DxOMark قرار گرفته است. در ادامه عملکرد دوربین پرچمدار جدید چینی‌ها را در شرایط مختلف زیر ذره‌بین خواهیم برد.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

دوربین وان پلاس 7 پرو تقریبا در همه موقعیت‌ها و شرایط تست شده عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشته و به لطف محدوده داینامیک گسترده‌اش، جزییات سایه‌ها حفظ شده‌اند، اکسپوژر عالی است و کنتراست تصاویر در تمامی شرایط نوری خوب ارزیابی می‌شود.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

بازتولید رنگ‌ها در یک کلام محشر است، به خصوص هنگام عکس‌برداری در محیط خارج از خانه و زیر نور مستقیم آفتاب. در چنین شرایطی، بالانس نور سفید طبیعی باقی می‌ماند و میزان اشباع رنگ‌ها کاملا طبیعی جلوه می‌کند. میزان نویز در مقابل جزییات بالای تصاویر بسیار کم بوده و  این موضوع تماشای عکس‌ها را لذت‌بخش کرده است، اما در نیمه خالی لیوان و شرایط نوری ضعیف نویز در نقاط تاریک تصویر به وضوح دیده می‌شود.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

شاید مهم‌ترین رقیبان وان پلاس 7 پرو در زمینه تصاویر با افکت بوکه، گلکسی اس 10 5G و پی 30 پرو باشند که بهترین‌های بازار را در اختیار دارند. با این وجود پرچمدار جدید وان پلاس به خوبی عمق را تشخیص می‌دهد، روی سوژه فوکوس می‌کند، نمای پشتی را به شکلی کاملا طبیعی و بدون اغراق محو می‌کند و در مجموع کیفیت تصاویرش خوب هستند.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

هنگام زوم با دوربین 7 پرو روی سوژه‌های نزدیک، تصاویر کیفیت خوبی دارند اما با دور شدن سوژه رفته رفته شاهد افت کیفیت هستیم. اگر سوژه در فاصله‌ای متوسط و نه چندان دور قرار بگیرد، نویز در تصاویر مشهود است و اشباع رنگ‌ها دچار مشکل می‌شود؛ با این وجود هنوز جزییات عکس‌ها حفظ شده‌اند. هنگام زوم روی سوژه‌های دور نیز کیفیت نسبت به دوربین پریسکوپ مانند پی 30 به شدت افت می‌کند.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

از عکاسی که فاصله بگیریم، به سراغ فیلم‌برداری با وان پلاس 7 پرو می‌رویم که همانند بخش عکاسی، در اکثر شرایط عملکرد بسیار خوبی دارد. جزییات بالا و سیستم فوکوس خودکار از جمله مواردی هستند که ما را نسبت به این گوشی امیدوار می‌کنند، اما از سوی دیگر لزرش‌گیر هنگام ضبط ویدیو حتی حین قدم زدن چندان موثر عمل نمی‌کند و در مقابل رقیبان قافیه را می‌بازد.

اکسپوژر ویدیوها در اکثر صحنه‌ها روشن و خیره‌کننده است، اما در نور بسیار کم به میزان کمی تیره می‌شود. رنگ‌ها کاملا طبیعی و زنده هستند و بالانس نور سفید همانند رنگ پوست در هر شرایط نوری ثابت و عالی است.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

و اما به بخش پرکاربرد تلفن‌های هوشمند امروزی می‌رسیم، دوربین سلفی! نمره DxOMark گوشی وان پلاس 7 پرو در بخش دوربین سلفی 86 است و باز هم فاصله چندانی تا صدر ندارد. دوربین جلوی 7 پرو رنگ‌ها را کاملا طبیعی جلوه می‌دهد و در اکثر موقعیت‌ها، اکسپوژر خوب ارزیابی می‌شود. در فاصله‌های نزدیک و متوسط نیز قادر به تشخیص جزییات اشیا هستیم و نکته قابل توجه درباره دوربین سلفی این گوشی فلش LED آن است که به گفته وبسایت DxO، بهترین فلش دوربین سلفی لقب می‌گیرد.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

دوربین سلفی 7 پرو فاقد فوکوس اتوماتیک است و این یعنی تار شدن سوژه‌های دور و عدم فوکوس روی آن‌ها. اگر می‌خواهید سلفی‌هایی واضح و شارپ داشته باشید توصیه می‌کنیم از مونوپاد استفاده نکنید تا از کیفیت تصاویر کاسته نشود. در شرایط نور طبیعی اتاق و همچنین در نور کم نویز سلفی‌ها بالاست و صورت افرادی که نزدیک به لبه عکس هستند کمی دفرمه می‌شود. هنگام گرفتن سلفی با افکت بوکه نتایج خوب هستند، اما گاهی گوشی در تار کردن بخش‌هایی از پس زمینه ناتوان می‌شود.

نمره DxOMark وان پلاس 7 پرو

ضبط فیلم با دوربین سلفی نیز کاملا رضایت‌بخش بوده و اکسپوژر و رنگ‌ها در سطح خوبی قرار دارند. لرزش‌گیر ویدیو در دوربین سلفی نیز عملکردی مشابه با دوربین اصلی دارد و نمی‌تواند لرزش‌ها را به طور کامل از بین ببرد. همانند عکس‌های سلفی، ویدیوهای سلفی نیز در شرایط نوری متوسط و ضعیف نویز دارند.