شارژ گوشی

شارژ گوشی با خازن‌های جدید ظرف مدت 20 ثانیه کامل می‌شود

شارژ گوشی های موبایل با خازن‌های جدیدی که توسط شرکت فرانسوی ناوا تولید شده‌اند، ظرف مدت 20 ثانیه کامل می‌شود. از قابلیت‌های این خازن‌ها می‌توان به شارژ سریع، ظرفیت و عمر زیاد اشاره کرد.

شرکت فرانسوی ناوا (Nawa) توانسته است خازن‌های جدیدی را تولید کند که از ظرفیت و عمر بالا، قدرت ذخیره‌سازی انرژی زیاد و شارژ فوق‌العاد‌ه‌ سریع بهره می‌برند. طبق اعلام شرکت ناوا، این خازن‌ها علاوه بر اینکه از ویژگی سرعت شارژ خیره‌کننده‌ای برخوردارند، این قابلیت را دارند که در مواقع ضروری با سرعت زیادی فرایند خالی شدن شارژ را انجام دهند. چنین قابلیتی در باتری‌های لیتیومی وجود ندارد. شرکت ناوا مدعی است این خازن‌ها از قابلیت پر و خالی کردن انرژی به میزان یک میلیون بار بهره می‌برند و در شرایط آب‌وهوایی متفاوت و محیط‌های مختلف نیز کارایی مناسبی ارائه می‌دهند. گفتنی است شارژ باتری‌های لیتیومی در سرمای زیاد به سرعت تخلیه می‌شود.

شارژ گوشی در 20 ثانیه

بر اساس اعلام شرکت ناوا به کمک این خازن‌ها می‌توان شارژ گوشی های موبایل را ظرف مدت 20 ثانیه کامل کرد که به همین دلیل می‌توان آن‌ها را جایگزین مناسبی برای باتری‌های لیتیومی دانست. گفتنی است باتری‌های لیتیومی دارای سرعت شارژ پایینی هستند و پس از دو سال نیز کارایی آن‌ها از بین می‌رود. طبق گفته‌های ناوا خازن‌های پرظرفیت جدید این شرکت طی سال آینده به تولید انبوه خواهند رسید ودر حوزه‌های مختلفی برای تامین برق مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شارژ گوشی

از موارد استفاده این خازن‌ها می‌توان به صنعت هواپیمایی و خودروسازی اشاره کرد. شرکت ناوا با دریافت بودجه‌ای حدود 10 میلیون دلاری مراحل تولید انبوه این محصول را شروع کرده است و می‌تواند هر ماه 100 هزار خازن تولید کند. بازار این محصول حدود 500 میلیون یورو ارزش دارد که انتظار می‌رود طی 5 سال آینده ارزش آن به میزان 400 تا 600 درصد رشد پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. همه چی یه حدی داره … مخصوصا وقتی حرف از انرژی هست …
    انرژی هر چقدر بالاتر و منبع ذخیره اش کوچیک باشه خطرناک تر میشه …
    و همینطور پیچیده و حساس تر میشه …
    قانون میگه هر چی پیچیده تر و پیشرفته تر و کارایی تر ، همون قدر هم معایب و نقاط ضعف خاص خودشو داره .
    ————–
    خالی شدن یا استفاده سریعتر و بیشتر انرژی در زمان کمتر به تنهایی قطعا خطرناک هست
    و باید کنترل بشه اتصالات محافظت بشه و طبیعتا گرمایی که حین عبور جریان تولید میشه، دفع بشه .

  2. بیشتر تو صنعت خودرو تاثیر میذاره. یعنی ماشین تو ۲۰ ثانیه شارژ و میتونه با هر بار شارژ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر بره.تاثیر زیاد در قدرت خودرو داره چون بر خلاف موتور درون سوز به صورت لحظه میتونه بالاترین گشتاور رو بده. تو خودرو خا برقی الان چون باطری هست نمیتونه مث گشتاور اسب بخار لحظه ای بالا بده. ولی ابر خازن این قابلیت رو‌هم‌داره. مثلا یه ماشین سدان معمولی در ابنده نه چندان دور مبتونه ۱۰۰۰ اسب قدرت و ۲۰۰۰ نیوتون گشتاور تولبد کنه که مطمنا زیاده واسه این خودرو و محدودش میکنن. در رابطه با شارژرهای بزرگ باید عرض کنم این مشکل هم تا چند سال دیگه کاملا فراموش میشه چون تا اون موقع شارژر وایرلس سراسری تو خونه میاد که حتی دیگه هیچ دستگاه برقی تو خونه سیم نخواهد داشت. نه تی وی نه یخچال هیچی.و کوشیتون هم همیشه فوله

  3. جوانان جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه صنعتی شریف بهتر از این اختراعات مضحک غرب استکبار تولید می کنند متاسفانه به دلیل نبود شرایط مالی به مرحله تولید نمی رسد . باتشکر

  4. خیلی عالیه ولی باز من باورم نمیشه آخه چی جوری میشه