ایسوس زنفون 6

گوشی پرچمدار ایسوس زنفون 6 مجهز به دوربین چرخان 48 مگاپیکسلی و باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی رونمایی شد

ایسوس زنفون 6 (Asus Zenfone 6) یکی دیگر از پرچمداران سال 2019 به شمار می‌رود. استفاده از دوربین چرخان 48 مگاپیکسلی با امکان استفاده از آن برای گرفتن عکس‌های سلفی به همراه داشتن باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی، بخشی از قابلیت‌های این پرچمدار است.

ایسوس زنفون 6 جزو معدود گوشی های هوشمندی است که هر آن چه کاربران انتظار دارند به آ‌ن‌ها اعطا خواهد کرد. با در نظر گرفتن قیمت 500 یورویی گوشی، می‌توان آن را یک پرچمدار اقتصادی دانست که حتی در مقایسه با وان پلاس 7 پرو نیز ارزان‌تر محسوب می‌شود.

اطراف نمایشگر 6.4 اینچی گوشی، با وجود عدم استفاده از ناچ یا حفره روی نمایشگر، حاشیه‌های بسیار کمی وجود دارد. سوال اینجاست که تکلیف دوربین سلفی چه خواهد شد؟

ماژول دوربین خاص ایسوس زنفون 6

متفاوت از ساختار چرخان ماژول دوربین سامسونگ گلکسی ای 80، در ایسوس زنفون 6 نیز می‌توان از دوربین اصلی برای گرفتن تصاویر سلفی استفاده کرد. در این دوربین دوگانه از ترکیب سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 (گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل‌های 0.9 میکرومتر) و یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید با میدان دید 125 درجه استفاده شده است.

ایسوس زنفون 6

دوربین ایسوس زنفون 6 فاقد OIS بوده و از تثبیت‌کنندگی الکترونیکی تصویر در آن استفاده شده است. این دوربین می‌تواند با نرخ 60 فریم بر ثانیه، در رزولوشن 4K به فیلم برداری بپردازد. با توجه به یکسان بودن دوربین اصلی و سلفی، امکان گرفتن فیلم‌های سلفی در چنین رزولوشن و نرخ فریمی بالایی فراهم است! به لطف ساختار مکانیکی دوربین گوشی ایسوس زنفون 6 خواهید توانست به صورت خودکار، تصاویری پانورامیک به ثبت برسانید. ردیابی حرکتی برای نگه داشتن سوژه در چارچوب دوربین از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

دو حالت HDR+ Enhanced و Night Mode از جمله ویژگی‌های نرم افزاری دوربین گوشی هستند. در آن‌ها از طریق ترکیب تصاویر پیاپی به ثبت رسیده تحت شرایط مختلفی، عکس‌هایی با کیفیت بالا به کاربر ارائه می‌شود.

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بی‌نظیر

پنل صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع IPS LCD بوده و 92 درصد پنل جلویی را در بر می‌گیرد. به این ترتیب، از نظر نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه، ایسوس زنفون 6 یکی از بهترین گوشی های هوشمند دنیا محسوب می‌شود. حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش 600 نیتس بوده و از DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. فول اچ‌دی بودن رزولوشن نمایشگر و عدم استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر آن، با توجه به اقتصادی بودن گوشی قابل توجیه است. اسکنر اثر انگشت روی پنل پشتی و زیر دوربین قرار دارد.

ایسوس زنفون 6

امسال دیگر خبری از مدل Z نیست. سال‌های گذشته، در برخی موارد چهار گوشی از سری زنفون رونمایی می‌شد، اما امسال، زنفون 6 یک تنه با همه رقبا مقابله خواهد کرد. این گوشی به لطف قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 855 جزو پرچمداران 2019 شناخته می‌شود. در کنار آن 8 گیگابایت حافظه اصلی و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 2.1 وجود دارد. این گوشی به طور همزمان، از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

داشتن آمپلی فایر دوگانه و تاییدیه Hi-Res Audio نشان می‌دهد برای طرفداران مالتی مدیا، ایسوس زنفون 6 گزینه بسیار مناسبی است. سازنده حتی یک هدفون زن ایر (ZenEar)، دارای تاییدیه Hi-Res، درون جعبه گوشی قرار داده است. می‌توان آن را از طریق جک صوتی 3.5 میلی‌متری به گوشی متصل کرد. در صورت تمایل به اتصال به هدست‌های وایرلس، از کیفیت صدای aptX HD شرکت کوالکام لذت خواهید برد.

باتری متفاوت ایسوس زنفون 6

ایسوس بعد از دریافت بازخوردهای خوب از محصولات سری Max، تصمیم گرفت در یک گوشی پرچمدار نیز از یک باتری بزرگ استفاده کند. باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی ایسوس زنفون 6 را می‌توان از طریق سیستم شارژ سریع 18 واتی خیلی سریع شارژ کرد. به لطف ظرفیت بالای باتری، شارژر می‌تواند جریانی ثابت را حفظ کند.

ایسوس زنفون 6

به لطف کاهش تعداد دفعات نیاز به شارژ مجدد باتری به لطف ظرفیت بالای آن، کمتر از تعداد چرخه‌های طبیعی باتری استفاده شده و دوام، با سرعت پایین‌تری کاهش پیدا خواهد کرد. ایسوس عقیده دارد فناوری شارژ وایرلس، برای عمر باتری زیان‌‌آور است، به همین دلیل خبری از پشتیبانی از این ویژگی در پرچمدار شرکت نیست.

رابط کاربری ZenUI 6 مبتنی بر اندروید 9 توسعه پیدا کرده و به لطف زیر و رو شدن آن در مقایسه با رابط‌های اختصاصی پیشین ایسوس، اکنون کاملا شبیه به اندروید 9 پای است. سازنده وعده داده از طریق انتشار نسخه سفارشی‌سازی شده آپدیت اندروید 10 برای ایسوس زنفون 6 بعد از عرضه آن، ویژگی‌های بسیار بیشتری به پلتفرم نرم افزاری موبایل خود خواهد افزود. شرکت از اکنون وعده داده آپدیت سیستم عامل اندروید 11 نیز برای زنفون 6 عرضه شده و گوشی، تا 2 سال آینده، به طور متناوب پچ‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد.

پنل جلویی گوشی توسط نسل ششم شیشه‌های گوریلا گلس و پنل پشتی آن، توسط شیشه‌های کورنینگ محافظت می‌شوند. در میانه، فریمی ساخته شده از آلومیونیوم سری 6000 وجود دارد.

گالری تصاویر ایسوس زنفون 6

ماژول دوربین نیز در برابر ضربه مقاوم طراحی شده است. بخش در بر دارنده سنسورهای دوربین گوشی از فلز مایع ساخته شده و با وجود داشتن وزنی کمتر از فولاد، نسبت به آن چهار برابر قویتر است. در صورت رها شدن گوشی از دست کاربر، این اتفاق تشخیص داده شده و برای جلوگیری از شکستن دوربین، ماژول پیش از برخورد گوشی با زمین، به سر جایش باز می‌گردد! ایسوس برای 100 هزار مرتبه، یعنی 28 مرتبه استفاده از دوربین برای گرفتن عکس سلفی یا برقراری تماس تصویری طی 5 سال، ساختار مکانیکی دوربین را تست کرده است، بدون این که فرسایشی پدید بیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با اینکه فن سامسونگ هستم ، این گوشی واقعا ترقیب کننده است …

    البته تقریبا تمام گوشی ها مشابه همدیگر شدن ..

    پشت گوشی ها مشابه طراحی نوت5 مانده ..

    تا 2 سال آینده نیز ، فناوری دوربین زیر صفحه رونمایی میشه ..

  2. این یکی واقعا ارزش داره …. بهتر از شیاومی هستش …حالا باید ببینیم داخل ایران چه قیمتی داره؟؟؟؟