زندگی در فضا

جف بزوس از جزئیات طرح زندگی در فضا پرده برداشت

جف بزوس، رئیس شرکت خصوصی فضایی بلو اوریجین از جزئیات طرح زندگی در فضا پرده برداشت. وی طرحی مفهومی از یک سکونت‌گاه فضایی را معرفی کرد که در آن مناطق مسکونی، کشاورزی و پارک‌های ملی قرار دارد.

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، رئیس شرکت فضایی بلو اوریجین و ثروتمندترین مرد جهان که در روزهای گذشته فرودگر قمری بلو مون (ماه آبی) را معرفی کرد، اخیرا در مراسمی که در واشنگتن برگزار شد از جزئیات طرح‌های زندگی در فضا پرده برداشت. وی طرحی مفهومی از یک سکونت‌گاه فضایی را معرفی کرد که در آن مناطق مسکونی، کشاورزی و پارک‌های ملی قرار دارد.

جزئیات طرح زندگی در فضا

زندگی در فضا

جف بزوس در خصوص سکونت‌گاه‌های فضایی و جزئیات ساخت آن‌ها توضیح داد برای اینکه به چنین سکونت‌گاهی دست پیدا کنیم به گذراندن مراحل متعددی نیاز است و این پروژه زمان‌بر خواهد بود، اما زمانی که در سیاره زمین با مشکلاتی چون محدودیت منابع روبه‌رو شویم، زندگی در فضا و سکونت‌گاه‌های فضایی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. تصاویری که از طرح مفهومی این زیستگاه منتشر شده است، فیلم معروف میان ستاره‌ای (Interstellar) را تداعی می‌کند. این سکونت‌گاه می‌تواند در مکانی نزدیک به سیاره زمین ساخته شود تا ساکنان آن توانایی رفت‌وآمد میان آن و زمین را داشته باشند. طبق گفته‌های جف بزوس در این زیستگاه فضایی آب‌وهوا در تمام فصول سال مساعد است و حدود یک میلیون نفر می‌توانند در آن زندگی کنند.

زندگی در فضا

طرح مفهومی سکونتگاه فضایی برای اولین بار در سال 1970 توسط جرارد کیچن اونیل، فیزیکدان و فعال حوزه هوافضا ارائه شد. طرحی که این فیزیکدان ارائه داده بود قادر است در فضا بچرخد و به کمک نیروی گریز از مرکز، جاذبه مصنوعی را به وجود آورد. گفتنی است جرارد کیچن اونیل در دانشگاه پرینستون استاد جف بزوس بود. بزوس در ادامه عنوان کرد چنین سازه‌‌هایی بسیار بزرگ بوده و ساخت آن‌ها سال‌ها به طور می‌انجامد. در این سکونت‌گاه بخش‌هایی به عنوان مراکز تفریحی ساخته خواهند شد که بدون جاذبه بوده و ساکنان می‌توانند به راحتی پرواز کنند. در این زیستگاه فضایی شاهد باران، طوفان و زلزله‌ای نخواهیم بود و بدون شک مردم برای تجربه زندگی در آن هیجان خواهند داشت.

تصاویری از سکونتگاه فضایی

زندگی در فضا زندگی در فضا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. فیلمی که این طرح توش بود elysium هست که برتری طبقه ثروتمند و زندگی در بهشتی مصنوعی و در امنیت و رفاه کامل رو نشون میده در حالی که زمین به برزخی برای مردم طبقه کارگر تبدیل شده و شیوه ای از برده داری مدرن رو نشون میده.

  2. اصلاً مذهبی نیستم و هیچ چیز رو با نگاه دین و مذهب بهش نگاه نمیکنم
    ولی یاد اون نوشته ای میوفتم که پشت اسکناس 500 تومنی نوشته:

    ( اگر علم در ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد ، مردانی از پارس آن را در اختیار خواهند گرفت )

    فعلاً با شرایط امروزی مملکــت در اینکه اون مَردم از سرزمین پارس باشن شـک دارم

    ولی مطمئنم یه روزی همه اینا محقق میشه ؛ خیلی مشتاقم باشم و ببینم اون روزهارو…

  3. انسان از ان چه داره داره فرار میکنه
    خود زنی کامل

    پیشرفت خوبه
    ولی بخواد بهترین ول کن به بهتر بچسبه برای همیش
    دیوانگی هست

    همه اینارو میشه رو زمین هم به بهترین شکل و کمترین هزینه پیاد سازی کرد
    ولی اینا میخوان ان بالایی ها با این پایین ها فرق داشته باشن

    نژاد برتر…………..

  4. زندگی واسه ژن های خوب

  5. هیچ موقع این چیزاا عملی نمیشه

  6. این واقعا عملی میشه؟؟؟

  7. کچل خان راهه سختی جلوته

  8. اونجا انسان ها اصلاح نژاد شدن منو شما رو نمیبرن فقط باهوشا خرپولا و …