نگاهی به شاهکار معماری باغ سبز ویتنام

باغ حلزونی سبز – یا به قول معمارش« کودکستان کشاورزی» ویتنام نمونه ای بارز از شاهکار معماری بناهای آموزشی در دنیا محسوب می شود که نگاه هر بیننده و بخصوص هر معماری را به خود خیره می کند.

این باغ مارپیچی سبز توسط آژانس معروف معماری «VO Trong Nghia» کشور ویتنام در زمین نسبتاً وسیعی طراحی ، اجراء و ساخته شده است.

این کودکستان کشاورزی در کنار یک کارخانه کفش سازی به منظور پذیرایی ، آموزش ، و آشنایی  500 کودک به اصول فنی کشاورزی ساخته شده که بیشتر والدین این بچه های در کارخانه کفش سازی کنار این باغ سبز با آرامش خاصی مشغول به کار هستند.

این سازه که در آب و هوای گرمسیری کشور ویتنام ساخته شده است در واقع بهترین شرایط را برای پرورش گل ها ، گیاهان و درختان را در کمترین زمان ممکن فراهم کرده تا آموزش برای کودکان با روند بیشتری شکل بگیرد.

معماری جالب این باغ کودک به گونه به اجرا درآمده است که سقف مارپیچی – حلزونی- آن  قابلیت کشت گیاهان و درختان را دارا باشد.

سالن های استراحت ، کتابخانه و کلاس های درسی ، زمین کاملاً سبز و پوشیده از چمن ، فضای مناسب و بدون آلودگی برای بازی کودکان و … در جای خود شاهکاری از مهندسی معماری در حوزه فضاهای آموزشی را به خود اختصاص داده است.

votrongnghia-0

votrongnghia-2

votrongnghia-1

votrongnghia-3

votrongnghia-4

votrongnghia-5

votrongnghia-6

votrongnghia-7

votrongnghia-8

votrongnghia-9

منبع:votrongnghia          ترجمه:gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*