سریال تیک (The Tick) سرویس آمازون پس از دو فصل لغو شد

سریال تیک (The Tick)؛ اثر درام ابرقهرمانی آمازون، شش هفته پس از پخش فصل دوم‌ رسما کنسل شد. پخش این سریال از سال 2016 در سرویس استریم آمازون پرایم آغاز شده بود.

سریال تیک ماجراهای ابرقهرمانی در لباس یک حشره آبی را روایت می‌کرد، ابرقهرمانی که مشخص نبود از کجا آمده و هیچ خاطراتی از گذشته نداشت.

سریال تیک

این سریال توسط بن ادلاند (Ben Edlund) ساخته شده بود که بیشتر برای سریال سوپرنچرال شناخته می‌شود. ادلاند اولین بار کامیک بوک The Tick را در سال 1986 به شکل یک خبرنامه برای یک فروشگاه کامیک فرستاد و محبوبیت‌اش باعث شد تا با بودجه همان فروشگاه، به شکل یک مجموعه کامیک منتشر شود. کلید موفقیت این کامیک بوک، شوخ طبعی خاص آن بود که شبیه به یک پارودی بامزه از کامیک‌های بزرگ مارول و دی سی جلوه می‌کرد.

خبر لغو سریال توسط بن ادلاند در صفحه توئیترش اعلام شد. سازنده از علاقه‌اش به سریال گفت و از تیم سازنده تشکر کرد. این خبر باعث ناراحتی طرفداران پرشمار سریال شده است و آن‌ها امیدوارند که یک شبکه یا سرویس دیگر همانند نتفلیکس تصمیم به ادامه دادن سریال بگیرد.

متاسفم‌ که اعلام کنم آمازون تصمیم گرفته تا سریال تیک را ادامه ندهد. باید بگویم که عاشق این سریال هستم، عاشق بازیگران‌اش، داستان‌اش و پیام‌اش.

سریال تیک

البته این اولین اقتباس تیک نبوده که به تلویزیون راه پیدا کرده‌ است. اکثر طرفداران این شخصیت را با سریال سال 2001 می‌شناسند که پاتریک واربرتون نقش اصلی را بازی می‌کرد. نسخه سال 2001 که از شبکه فاکس پخش می‌شد، حالت کارتونی بیشتری داشت و برای 3 فصل ادامه پیدا کرد.

با اینکه آمازون معمولا آمار بینندگان سریال‌هایش را منتشر نمی‌کند اما بدون شک به دلیل کاهش بیننده، این سریال را کنسل کرده است. آن‌هایی که سریال را تماشا کردند، بدون شک از آن راضی بوده‌اند اما تعدادشان کافی نبوده تا آمازون را راضی به ساخت فصل‌های بیشتر کند. تیم بازیگری هنوز با سریال قرارداد دارد و آن‌ها امیدوارند که سریال در جایی دیگر ادامه پیدا کند.

در این سریال، پیتر سرافیناویچ (Peter Serafinowicz) نقش ابرقهرمان داستان را بازی می‌کرد و در کنار او هنرپیشگانی همچون گریفین نیومن، جکی ارلی هالی، ولوری کری، یارا مارتینز و برندون هاینز به ایفای نقش می‌پرداختند.