واردات خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی و برقی از پرداخت حقوق ورودی واردات معاف شدند

نمایندگان مجلس با تصویب مصوبه‌ای جدید اعلام کردند واردات خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی تا زمان تولید این خودروها در داخل کشور از پرداخت حقوق ورودی معاف خواهند شد.

در جلسه علنی که امروز 29 اردیبهشت 98 برگزار شد، نمایندگان مجلس مواد 4 و 5 طرح ساماندهی صنعت خودرو را به تصویب رساندند. بر اساس ماده 5 وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مواد 2 و 3 قانون مستمر محیط کسب‌وکار مصوب 16 بهمن 1390 وظیفه دارد در افق سند چشم‌انداز 20 ساله زیرساخت‌های لازم را برای ورود فناوری‌های جدید تولید خودرو با همکاری شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان و یا به صورت سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های فعال در این حوزه تهیه کند. ظرف مدت 3 ماه پس از الزامی شدن اجرای این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق‌ها و انجمن‌های تخصصی تولید، آئین‌نامه اجرایی این ماده نیز تهیه می‌شود و توسط هیئت‌وزیران تصویب خواهد شد.

معافیت واردات خودروهای هیبریدی

بر اساس ماده 4 این مصوبه واردات خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی تا زمان تولید این خودروها در داخل کشور از پرداخت حقوق ورودی معاف خواهند شد. همچنین بر اساس این مصوبه دولت وظیفه دارد تا ظرف مدت 5 سال زمینه تولید داخل این خودروها را مهیا سازد. برای اجرای این ماده هزینه‌ای مالی زیادی وجود خواهد داشت که این هزینه‌ها از محل درآمدهای ناشی از اجرای حجم تبصره ذیل ماده 3 این قانون تامین خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اقا حرف مفته همش…!
    مافیای خودرو زورش خیلی بیشتر از مجلس و نماینده هاشه… خودتون یه لحظه فکر کنید اگه یه خودرو بدون گمرک بیاد و ارزشش 200 میلیون باشه دیگه چه خری میره ماشین چینی و دنا بخره؟؟؟
    اصلا زیرساخت ها و قطعات یدکی خودروها چی؟ مگه میشه بدون قطعه یدکی و زیرساخت این امر انجام بشه؟
    این مورد از محالاته
    فقط حرف مفت زدن که یکم قیمت بازار پاییم بیاد…

  2. چه با حال برق میشن ما که از این ماشینا نداریم ببینیم چه طوریه