بهترین بازی های بتل رویال برای کامپیوتر

سبک Battle royale توانسته به محبوبیت زیادی در میان بازی دوستان دست پیدا کند. در این مقاله به بهترین بازی های بتل رویال برای کامپیوتر خواهیم پرداخت.

اکثر بازی های بتل رویال به صورت رایگان و فری تو پلی عرضه می‌شوند و همین باعث شده که بازی دوستان را به سرعت جذب خود کنند. شرکت‌های زیادی به ساخت عناوین Battle royale روی آورده‌اند اما بهترین بازی های بتل رویال برای کامپیوتر کدام‌اند؟

بهترین بازی های بتل رویال برای کامپیوتر

10- بازی The Culling

بهترین بازی های بتل رویال

بازی‌های این سبک در واقع با الهام از مجموعه کتاب و فیلم‌های هانگر گیمز ساخته‌ شده‌‌اند. شما وارد یک محیط می‌شوید؛ باید نجات پیدا کنید و در نهایت تنها یک نفر زنده خواهد ماند. در مقایسه با عناوین دیگر، به نظر می‌رسد که بازی The Culling از این مجموعه کتاب‌های محبوب بیشترین تاثیر را گرفته است.

در هر بازی، تنها 16 بازیکن مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و آن‌ها با انجام تعدادی ماموریت کوچک، می‌توانند ابزار مختلف دریافت کنند. متاسفانه، این بازی آن جذابیت و اصالت آثار بتل رویالی که پیش از آن عرضه شده‌اند را ندارد و همین باعث شده که تعداد کمی آن را تجربه کنند. بازی کالینگ که توسط استودیوی آمریکایی زیوینت (Xaviant) با موتور آنریل انجین 4 ساخته شده است، در ماه اکتبر سال 2017 به بازار عرضه شد. این بازی در ابتدا محبوب ظاهر شد اما نتوانست با پابجی و فورتنایت رقابت کند و استودیوی زیوینت تصمیم گرفت که آن را ارتقا دهد و شماره دوم آن را منتشر کند. اما این کار با انتقادات فراوان بازیکنان رو به رو شد و تعداد بازیکنان آنقدر کم بود که حتی افراد کافی برای پر کردن نقشه پیدا نمی‌شد و سازندگان در نهایت مجبور شدند که بازی را از فروشگاه‌ها حذف کنند! در ادامه، زیوینت شماره اول را رایگان کرد و تصمیم گرفت که به بهبود آن بپردازد.

9- بازی Z1

بهترین بازی های بتل رویال

این بازی که در ابتدا با نام H1Z1 عرضه شد، یکی از عناوین جدید این فهرست است و هنوز نتوانسته به اندازه کافی تاثیرگذار ظاهر شود. بازی Z1 که مشخصا با الهام از پابجی ساخته شده، از سبک هنری و ساختار همان بازی بهره می‌برد. چیزی که باعث شده بسیاری از بازیکنان از این بازی ناراضی باشند این است که نسخه اصلی آن، یک عنوان گشت و گذار در محیط و کشتن زامبی‌ها بود.

سازندگان بازی را تعطیل کردند تا آن را به یک عنوان بتل رویال تبدیل کنند. به همین دلیل با انتقادات فراوانی رو به رو شده است، زیرا چیزی که این بازی را منحصر بفرد کرده بود را کنار گذاشتند و آن را تبدیل به عنوانی کردند که می‌خواهد بواسطه محبوبیت سبک بتل رویال، پول به جیب بزند. با این حال، این نسخه جدید، نکات مثبت خود را دارد.

بازی Z1 که برای 3 سال، به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) بر روی ویندوز مایکروسافت قرار داشت، سرانجام در ماه فوریه 2018 به صورت رسمی منتشر شد و سپس نسخه پلی استیشن 4 آن نیز عرضه شد.

8- بازی Dying Light: Bad Blood

بهترین بازی های بتل رویال

Bad Blood مکانیک‌ها و فرمول بازی Dying Light را گرفته و آن‌ها را با سبک بتل رویال تلفیق می‌کند. در هر نقشه تنها 12 بازیکن حضور دارند و محیط یکی از مشکلات اصلی آن‌هاست که باید با آن دست و پنجه نرم کنند. زامبی‌ها دنیا را تسخیر کرده‌اند، در نتیجه باید آن‌ها را نیز نابود کنید. حرکت در این بازی‌، سریع‌تر از دیگر عناوین بتل رویال است، برای مثال شما می‌توانید از پارکور استفاده کنید. بازی از نظر گرافیک و رنگ پردازی هم جالب توجه است. بد بلاد با اینکه جذابیت‌های فراوانی دارد اما نتوانسته در مقابل بازی‌های بزرگ این سبک چندان موفق ظاهر شود.

7- بازی ARK: Survival of the Fittest

بهترین بازی های بتل رویال

بازی ARK: Survival Evolved درخشان نیست اما توانسته با تمامی باگ‌هاش، مخاطب هدف‌اش را پیدا کند. استودیوی سازنده، وایلد کارد (Wildcard) پس از موفقیت بازی، بخش بتل رویال آن را نام Survival of the Fittest معرفی کرد. با تمامی باگ‌های ریز و درشت، این بخش بتل رویال توانسته محیط رقابتی جالبی خلق کند. شما در این بازی باید سنگ و تنه چوب و چیزهای دیگر جمع آوری کرده و با آن‌ها سلاح و موجودات مختلف بسازید، هر چه قدر در این زمینه بهتر عمل کنید، در جنگ نهایی قوی‌تر ظاهر خواهید شد.

همان طور که تعداد رقبای شما کم‌تر می‌شود، جنگ هیجان بیشتری به شما منتقل می‌کند. جنگی که در آن، بازیکنان با دایناسورهای عظیم و اژدها به مبارزه با یکدیگر می‌روند تا در نهایت یک نفر زنده بماند. حتی تماشای این بازی نیز جذاب است، البته در صورتی که با آدم‌های مناسب بازی کنید. بازی بقای اصلح، شاید یکی از بهترین بازی های بتل رویال تاریخ نباشد اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار این سبک است.

6- Ring of Elysium

بهترین بازی های بتل رویال

بازی Ring of Elysium این پتانسیل را دارد که بتواند تعدادی زیادی از علاقه مندان به سبک بتل رویال را جذب کند. این بازی ایده‌های تازه‌ای را به این سبک وارد کرده و شاید نوآوری‌هایش آن را به اثر موفقی تبدیل کند.

در این بازی شما داخل یک جزیره قرار گرفته‌اید و این بار تنها هدف شما کشتن دیگران نیست. لازم نیست که آخرین نفر باشید، بلکه باید اولین نفری باشید که به هلیکوپتر نجات می‌رسد. این هلیکوپتر تنها می‌تواند چهار نفر را سوار کند، در نتیجه رسیدن به آن چندان آسان نخواهد بود.

بازی Ring of Elysium که توسط استودیوی اُرورا و شرکت تنسنت تولید شده، تفاوت‌های دیگری نیز با آثار بتل رویال بزرگ دارد، برای مثال شما در ابتدا می‌توانید انتخاب کنید که بازی از کجای نقشه برای شما آغاز شود و همانند دیگر بازی‌ها، از هواپیما به درون نقشه نمی‌پرید. شما می‌توانید در بازی دوچرخه سواری کنید و یا با یک دستگاه مشابه بازی Just Cause، به هر چیزی بچسبید و از آن بالا بروید.

5- بازی Realm Royale

بهترین بازی های بتل رویال

با اینکه شرکت های رز (Hi-Rez) بیشتر برای بازی اسمیت (SMITE) شناخته می‌شود، اما آن‌ها در سبک‌های دیگر هم ورود پیدا کرده‌اند. بازی Paladins تلاش آن‌ها برای ورود به بازی‌های شوتر بر اساس کلاس بود و بازی Realm Royale نیز تلاش آن‌ها برای ورود به سبک بتل رویال است.

رلم رویال سرگرم کننده است و قدرت‌های جالبی در آن خواهید داشت اما معمولا به خاطر شباهت زیاد به فورتنایت، از آن انتقاد می‌شود. با این حال، می‌توانید از بازی لذت ببرید. این بازی نیز رایگان بوده و برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز منتشر شده است.

بازی Realm Royale که در ابتدا بسیار محبوب شده بود، در نهایت 98 درصد مخاطبان‌اش را از دست داد! پس از به روزرسانی‌های فراوان و انتشار برای دو کنسول نام برده، حالا چیزی حدود 120 هزار بازیکن ثابت دارد. اگر می‌خواهید تلفیقی از فورتنایت و وارکرفت را تجربه کنید، این بازی به شما توصیه می‌شود.

4- بازی PUBG

بهترین بازی های بتل رویال

پابجی یا PlayerUnknown’s Battlegrounds در واقع اولین بازی بزرگ سبک بتل رویال بود و هنگامی که نسخه دسترسی زودهنگام آن منتشر شد، در اینترنت طوفان به پا کرد و بسیاری از یوتیوبرها و استریمرها به تجربه آن پرداختند. پابجی در حال حاضر یکی از بهترین بازی های بتل رویال به حساب می‌آید و شرکت سازنده به صورت کامل از آن پشتیبانی کرده و با آپدیت‌های جدید، نقص‌های آن را بهبود می‌بخشد. این بازی حتی از سوی مایکروسافت انتخاب شد تا برای مدتی، در انحصار کنسول ایکس باکس وان باشد.

پابجی در سال‌های اخیر نقاط ضعف خود را داشته است، از جمله مشکلات گرافیکی و باگ‌های متعدد که به مرور زمان کمتر و کمتر شده‌اند. این بازی با ورود عناوین بتل رویال دیگر، تعداد زیادی از بازیکنان‌اش را از دست داد اما توانست با موفقیت پیش برود و دوباره به جمع محبوب‌ترین بازی‌های این سبک بازگردد.

شرکت سازنده برای اینکه بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند، اخیرا به ساخت یک نسخه جدید با نام پابجی لایت روی آورده که مخصوص کامپیوترهای متوسط و ضعیف است. این نسخه جدید فعلا در حالت بتا قرار دارد اما پس از عرضه، با رم 4 گیگ و یک پردازنده Core i3 می‌توانید آن را اجرا کنید. ناگفته نماند که پابجی لایت برخلاف نسخه اصلی، رایگان است.

شما همچنین می‌توانید به وسیله شبیه ساز اندروید، نسخه موبایل پابجی را در کامپیوتر اجرا کرده و به راحتی به انجام آن بپردازید. در حال حاضر، نسخه موبایل این بازی بدلیل رایگان بودن، در ایران از نسخه اصلی نیز مخاطبان بیشتری دارد!

3- بازی Call of Duty: Blackout

بهترین بازی های بتل رویال

بخش بلک اوت بازی کال آف دیوتی: بلک اوپس 4 در واقع تلاش شرکت اکتیویژن برای ورود به دنیای بتل رویال بود. در زمان عرضه، این بخش توانست با ایده‌های خوب و یک گیم پلی جذاب، نظر بازیکنان را جلب کند. اضافه کردن گزینه زامبی‌ها نیز باعث شد که بسیاری از آن استقبال کنند، خصوصا اینکه طرفداران فورتنایت مدت‌ها چنین خواسته‌ای از آن بازی داشتند.

اما پس از گذشته چند ماه، اکتیویژن تلاش کرد که از این بخش درآمدزایی کند و همین باعث بازخوردهای منفی شد. در حال حاضر پرداخت درون برنامه‌ای در این بازی بیداد می‌کند و حتی برای یک قطعه زوم، باید پول پرداخت کنید. اگر این بازی تا این اندازه پولی نبود، شاید در فهرست بهترین بازی های بتل رویال شماره اول می‌شد، با این حال، بازی از کیفیت بالایی برخوردار است و البته بسیار اعتیادآور.

2- بازی Apex Legends

بهترین بازی های بتل رویال

بازی بتل رویال استودیوی ریسپاون، بدون تبلیغات و بدون هیچ گونه خبری، ناگهان منتشر شد و اتفاقا همین یکی از دلایل موفقیت آن است. استفاده از مکانیک‌های بر اساس کلاس، همانند بازی اورواچ، باعث شده که اپکس به سرعت مخاطب هدف‌اش را پیدا کند.

بازی Apex Legends بر روی همکاری تیمی تمرکز ویژه‌ای دارد و حتی به شما این فرصت را می‌دهد که هم‌تیمی کشته شده خود را بازگردانید. این بدین معناست که پس از کشته شدن، لازم نیست تا انتهای بازی تنها بشینید و بازی دوستان‌تان را تماشا کنید. گیم پلی بازی نفس‌گیر است و هر شخصیت‌ ویژگی‌های خاصی دارد که باعث می‌شود احساس تکراری‌ بودن نکنید. اپکس تا اینجا توانسته عالی عمل کند و به راحتی به یکی از بهترین بازی های بتل رویال تبدیل شود اما هنوز اول راه است و باید هویت مخصوص خود را بدست بیاورد.

1- بازی Fortnite

بهترین بازی های بتل رویال

شرکت اپیک گیمز دقیقا می‌داند کلید موفقیت چه چیزی است. این بازی توانست در کمتر از یک سال، بیش از 125 میلیون بازیکن را جذب کند و ماهانه میلیون‌ها دلار درآمد دارد. فورتنایت را باید یک پدیده بزرگ فرهنگی به حساب بیاوریم. با پشتیبانی و آپدیت‌های همیشگی، مُدهای مختلف و یک بتل پس عادلانه، دلایل زیادی وجود دارد که یکی از بهترین بازی های بتل رویال حال حاضر را امتحان کنید.

بدون شک یکی از بهترین ویژگی‌های فورتنایت، کراس پلتفرم بودن آن است. شما می‌توانید با هر کسی که این بازی را دارد بازی کنید. فورتنایت اخیرا اشباع شده و شاید در نهایت خسته کننده شود اما نمی‌توان سرگرم بودن آن را انکار کرد و در حال حاضر اگر می‌خواهید سبک بتل رویال را تجربه کنید، بهترین انتخاب شماست.

شما کدام یک از بازی‌های بتل رویال را می‌پسندید و به انجام آن می‌پردازید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام
    خب به قول خودتون فورتنایت اشباع شده ، به نظرم اپکس لجندز از همشون بهتره ، بعد کالاف دیوتی و بعد فورتنایت، موافقین لایک کنین

  2. اقا بازی فورت نایت روی سیستم رم 4 گرافیک 2 amd r6 جواب مبده با نه

  3. خوبه حالا این بهترینه شه

  4. نصفشونو پلی دادم ..ولی فورت نایت رو ب چشم صرفا بازی نگاه نمیکنم….مثل بعضیا ک فوتبالو ب عنوان بازی نگاه نمیکنند و باهاش عشق میکنن منم ا فورت نایت عشق میکنم