گوشی منعطف موتورولا Razr دیگر گوشی های انعطاف پذیر را از یادها خواهد برد!

گوشی منعطف موتورولا Razr در سال جاری رونمایی خواهد شد. بر اساس رندرهای ویدیویی، تصاویر و اخبار منتشر شده از این گوشی انعطاف پذیر موتورولا، باید منتظر یک گوشی هوشمند منعطف بسیار خاص باشیم.

موتورولا Razr یکی از مورد انتظارترین گوشی های هوشمند سال 2019 محسوب می‌شود، چرا که قرار است هم راستا با محصولاتی همچون سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس، به نمایشگر و بدنه‌ای منعطف مجهز شود. لنوو به عنوان شرکت مادر موتورولا، از سال‌ها پیش علاقه شدید خود به گجت‌های انعطاف پذیر را نشان داده و چند نمونه اولیه از دستگاه‌های این چنینی در رویدادهای مختلف عرضه کرده بود. حال گوشی منعطف موتورولا Razr اولین محصول تجاری دارای این سبک طراحی خواهد بود. اولین رندر ویدیویی موتورولا موتو RAZR 2019 یک گوشی شگفت‌آور را نشان می‌داد و حالا ویدیوی جالب‌تری از آن منتشر شده است.

لنوو در جریان برگزاری یک رویداد، رندری ویدیویی از گوشی منعطف موتورولا Razr به نمایش گذاشت. نکته بسیار جالب اینجاست که این رندر به دست یکی از کاربران علاقه‌مند به گوشی های منعطف طراحی شده و لنوو بدون اجازه سازنده، آن را در یک رویداد رسمی خود در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار داده است!

تصویری شماتیک از گوشی منعطف موتورولا Razr

گوشی منعطف موتورولا Razr

ویدیو به صورت عمدی همراه با واترمارک آن به نمایش گذاشته شد و لنوو، بامپر صفحه نمایش خود را نیز در انتها به آن اضافه کرد. تا امروز، تنها چند رندر ویدیویی و تصویری از اولین گوشی منعطف تجاری موتورولا مشاهده کرده‌ایم، اما انتظار داریم محصول تا انتهای سال 2019 به صورت رسمی رونمایی شود.

استفاده از یک رندر ویدیویی طراحی شده خارج از شرکت، که بدون شک بر اساس تخیل کاربر مبتنی بر یک سری شایعات صورت گرفته است، بسیار عجیب به نظر می‌رسد، مگر این که قبول کنیم رندر ویدیویی تازه منتشر شده از گوشی منعطف موتورولا Razr در رویداد رسمی لنوو، به دست یک کاربر آگاه و دارای اطلاعات کافی ساخته شده است.

برخلاف تصور این یک گوشی پرچمدار نیست و طبق شایعات، گوشی موتورولا Razr از تراشه اسنپدراگون 710 قدرت خواهد گرفت. حداقل و حداکثر حافظه اصلی گوشی به ترتیب 4 گیگابایت یا 6 گیگابایت خواهد بود. با توجه به تراشه و میزان حافظه رم به کار رفته در گوشی، فضای ذخیره‌سازی داخلی کمتر از 64 گیگابایت و بیشتر از 128 گیگابایت نخواهد بود.

به عنوان دیگر ویژگی‌های گوشی باید به وجود اسکنر اثر انگشت، باتری 2730 میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر 6.2 اینچی اشاره کرد. گوشی فاقد درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری خواهد بود. بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال در ابتدای سال جاری منتشر کرد، اولین گوشی انعطاف پذیر لنوو (موتورولا) دارای قیمت 1500 دلار است.

این موضوع با در نظر گرفتن قیمت اولین گوشی منعطف سامسونگ کمی غیر قابل قبول است. گوشی کره‌ای یک پرچمدار بوده و از باتری و نمایشگر بزرگتر و همچنین سخت افزاری بسیار قدرتمندتر بهره می‌برد، با این حال اختلاف قیمت آن با گوشی منعطف موتورولا Razr تنها 500 دلار است. البته نباید از ظرافت در طراحی و زیبایی گوشی انعطاف پذیر لنوو چشم‌پوشی کرد که احتمالا دستیابی به آن، هزینه گزافی روی دست سازنده قرار داده است!