ایلان ماسک

جایزه جهانی استیون هاوکینگ به ایلان ماسک رسید

ایلان ماسک به عنوان بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس جایزه استیون هاوکینگ که جزو مشهورترین و معتبرترین جایزه‌های علمی در جهان به‌شمار می‌رود را به دست آورد.

این روزها ایلان ماسک به دلیل پروژه‌های ارسال موشک‌ها و سفینه‌های فضایی به فضا به یک چهره مشهور در این حوزه تبدیل شده است که ایده‌های او برای زندگی در مریخ بسیار معروف‌اند. همچنین ایلان ماسک به عنوان بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس شناخته می‌شود که در ماه‌های گذشته نیز نخستین کپسول فضایی کرو داراگون این شرکت با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد و پس از اتصال به ایستگاه با موفقیت بر روی زمین فرود آمد. البته پیش از این نیز کپسول فضایی حمل محموله‌های فضایی اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی پرتاب شد و محموله‌ها را به دست فضانوردان رساند.

ایلان ماسک و جایزه جهانی استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ فیزیکدان و کیهان‌شناس بزرگی بود که در خصوص فضا مطالعه‌های متعددی را انجام داد و نظریه‌های ویژه او در خصوص ساختار سیاه چاله و کرم چاله بسیار معروف هستند. این فیزیکدان مشهور از دوران جوانی به بیماری ALS مبتلا شد و سرانجام در سن 76 سالگی درگذشت. جایزه جهانی استیون هاوکینگ نیز هر ساله به افراد فعال در حوزه فضا تعلق می‌گیرد. شرکت اسپیس ایکس به مدیریت Elon Musk توانست موشک و فضاپیماهای قابل استفاده مجددی را بسازد که هزینه سفرهای فضایی و ماموریت‌های احتمالی در آینده به مریخ را کاهش می‌دهند.

ایلان ماسک

همچنین جایزه جهانی استیون هاوکینگ به خواننده موسیقی و سبک راک و تولیدکننده مستند آپولو 11 نیز تعلق گرفت. در مستند آپولو 11 فیلم‌های مستندی از نخستین ماموریت فرود بر سطح کره ماه در 50 سال قبل انتشار یافت که بسیاری از آن‌ها تاکنون از هیچ رسانه‌ای منتشر نشده بود. در تاریخ 24 ژوئن در جشنواره ارتباطات علمی Starmus V شهر زوریخ سوئیس جایزه استیون هاوکینگ به ایلان ماسک و سایر برندگان اهدا خواهد شد. تعدادی از فضانوردان ماموریت‌های آپولو نیز در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. روح هاوکینگ شاد باشه که اصلا هر جا اسمش میاد ۰۰۰۰

  2. درودو ۱۰۰ بدرود به ماسکه نو اور

  3. این جایزه فقط لیاقت خود ش بود