نام رمز گلکسی اس 11

اطلاعاتی جدید از گلکسی اس 11 سامسونگ با نام رمز پیکاسو فاش شد

در حالی که کمتر از سه ماه از عرضه گلکسی اس 10 به بازار می‌گذرد، حدود سه ماه تا معرفی رسمی نوت 10 و نه ماه تا معرفی اس 11 باقی مانده است. اما سامسونگ هم‌اکنون به سختی در حال کار روی پرچمدار سال آینده سری اس بوده و نام رمز گلکسی اس 11 را از همین حالا انتخاب کرده است.

گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) پرچمدار نیمه اول سال 2020 سامسونگ خواهد بود که برخلاف اس 8، اس 9 و اس 10 که ترتیب نام رمزهای Star، Dream و Beyond را یدک می‌کشیدند، اسم رمز اس 11 پیکاسو است، همان نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر معروف اسپانیایی. این نام رمز هماهنگ با نام رمز گلکسی نوت 10 خواهد بود که هم‌نام با نقاش و مخترع رنسانسی، داوینچی بوده و به نظر می‌رسد سامسونگ از نوت 10 به بعد روند نام‌گذاری اسم رمز محصولاتش را به کلی تغییر داده و محصولاتش را هم‌نام با هنرمندان کدگذاری می‌کند.

متاسفانه نام رمز گلکسی اس 11 اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات این پرچمدار فاش نمی‌کند. اما با توجه به سوابق و متد سامسونگ در معرفی پرچمدارهای جدید و شایعات اندکی که به گوش می‌رسند هنوز هم می‌توانیم درباره امکانات و تغییرات احتمالی گلکسی S11 نسبت به اس 10 به حدس و گمان بپردازیم.

بهبود طراحی ظاهری و دوربین‌ها

نام رمز گلکسی اس 11

آیا نام رمز گلکسی اس 11 می‌تواند نشان از تغییرات کلیدی در این گوشی باشد؟

تقریبا همه می‌دانیم بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده تلفن هوشمند به دنبال ساخت گوشی‌هایی بدون حاشیه صفحه نمایش و فاقد دوربین سلفی پاپ آپ یا سوراخ روی نمایشگر هستند و سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. این طراحی نیازمند قرارگیری دوربین زیر نمایشگر بوده و با توجه به تکنولوژی کنونی صنعت موبایل، حداقل در سال جاری نمی‌توانیم انتظار چنین ظاهری از تلفن‌های هوشمند داشته باشیم.

سامسونگ گوشی‌هایی با طراحی مذکور را «کامل» می‌نامد و ادعا می‌کند تولید گوشی‌هایی با این طراحی تا یک یا دو سال آینده امکان‌پذیر نخواهد بود. اما گلکسی اس 11 در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی خواهد شد و ممکن است طبق برنامه‌ریزی سامسونگ، اولین گوشی مزین به طراحی «کامل» اس 11 باشد. با این وجود اگر نیمه خالی لیوان را ببینیم ممکن است عرضه چنین موبایلی تا سال 2021 به تعویق بیفتد.

در صورتی که سامسونگ موفق به تولید گوشی کامل در سال آینده نشود احتمالا باز هم شاهد سوراخ دوربین سلفی در گوشه نمایشگر خواهیم بود، با این تفاوت که سوراخ روی صفحه نمایش با ابعاد کوچک‌تری ایجاد خواهد شد تا ظاهر اس 11 متفاوت با اس 10 باشد. همچنین انحنای گوشه نمایشگر بیشتر خواهد شد و این پیش‌بینی درباره نوت 10 هم صدق می‌کند. احتمال دیگر درباره اس 11 امکان تغییر موقعیت دوربین سلفی است.

نام رمز گلکسی اس 11

هنوز معلوم نیست که آیا سامسونگ سنسور دیگری به مجموعه سنسورهای دوربین اس 11 خواهد افزود یا خیر، اما اگر جواب این سوال مثبت باشد احتمالا گلکسی اس 11 ای (Galaxy S11 e) به سنسور تله فوتو مجهز می‌شود و دو مدل قدرتمندتر اس 11 نیز در خصوص سنسور ToF بهبودهایی به خود می‌بینند.

همان‌طور که پیش‌تر در گلکسی اس 7 و اس 9 دیده بودیم، سامسونگ عادت دارد زمانی که پرچمدارانش را با ظاهری نه چندان جدید معرفی می‌کند دوربین‌هایشان را به روز رسانی انقلابی می‌کند، چه سنسورهای دوربین اصلی و چه سنسورهای سلفی.

پردازنده‌ای بسیار قوی‌تر

نام رمز گلکسی اس 11

اگر بخواهیم به اجزای درونی گوشی بپردازیم باید بگوییم در حال حاضر گلکسی اس 10 با دو چیپ 8 و 7 نانومتری در بازار عرضه می‌شود. سنت سامسونگ بر معرفی چیپ‌های جدید، کوچک‌تر و قوی‌تر بوده و بنابراین انتظار داریم اس 11 با چیپستی 5 نانومتری پا به عرصه رقابت بگذارد. سامسونگ اعلام کرده اولین گوشی‌هایی که از چیپست 5 نانومتری استفاده می‌کنند در  نیمه اول سال 2020 معرفی خواهند شد و این بازه زمانی می‌تواند مصادف با معرفی گلکسی اس 11 باشد.

چیپست 5 نانومتری تا 15 درصد عملکرد بهتری نسبت به چیپست 7 نانومتری از خود نشان می‌دهد و علاوه بر کاهش 45 درصدی ابعاد، 20 درصد صرف انرژی کمتری خواهد داشت.

اگر سامسونگ نتواند از چیپست‌های 5 نانومتری در اس 11 استفاده کند، به احتمال زیاد شاهد چیپست‌های 7 نانومتری در این پرچمدار خواهیم بود که تغییر بزرگی محسوب نمی‌شود اما کره‌ای‌ها می‌توانند با بهینه‌سازی این چیپ، عملکرد آن را تا حدود زیادی بهبود ببخشند.

به نظر شما با توجه به نام رمز گلکسی اس 11 تا چه حد می‌توانیم از این گوشی انتظار داشته باشیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بی شک برترین دیوایس سال 2020 خواهد بود

  2. خوب به ما چه الان باید چی کار کنیم