انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی

سقف انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی غیربانکی کاهش یافت

اخیرا برخی از کاربران از کاهش سقف انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی غیربانکی خبر داده‌اند، اما قائم مقام شرکت آسان پرداخت (آپ) عنوان می‌کند کاهش سقف انتقال وجه به سیاست بانک‌ها مرتبط است.

طی چند سال اخیر به دلیل امکان انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی اعم از بانکی و غیربانکی، مراجعه مردم به بانک‌ها و خودپردازها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد و بسیاری از مردم نقل و انتقال وجه را به واسطه اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند. همچنین بانک مرکزی برای خودپردازها سقف 3 میلیون تومانی را برای نقل‌وانتقال وجه در نظر گرفت که این سقف در اپلیکیشن‌ها نیز اجرا شد و مردم را از حضور در خودپردازها بی‌نیاز کرد. اما اکنون شنیده می‌شود بانک مرکزی در سیاست‌گذاری جدید خود سقف  انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی غیربانکی را کاهش داده که این روند اعتراض مردم را به دنبال داشت. البته هم‌اکنون سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌های مختلف با یکدیگر برابر نیست و هر کدام سقف متفاوتی دارند.

کاهش سقف انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی

مهدی شهیدی، قائم مقام شرکت آسان پرداخت (آپ) در همین رابطه مدتی قبل عنوان کرد برای تغییر سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌های بانکی و غیربانکی بخشنامه جدیدی ابلاغ نشده است و در اپلیکیشن‌ها نیز تغییری صورت نگرفته است. در واقع بانک‌ها سیاست‌های خود را تغییر داده‌اند و به همین دلیل سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌های مختلف تغییر کرده است. وی افزود بانک مرکزی از همان ابتدا عنوان کرد سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌های غیربانکی یک میلیون تومان باشد، اما تعدادی از بانک‌ها با قبول مسئولیت‌های آن انتقال وجه را با تصمیم خود تا سقف 3 میلیون تومان افزایش دادند، اما برخی بانک‌ها همان سقف 1 میلیون تومان را رعایت می‌کنند یا مدتی سقف را 3 میلیون تعیین داده و مجددا به همان سقف استاندارد 1 میلیون تومان برگشتند.

انتقال وجه در اپلیکیشن های موبایلی

مهدی شهیدی در ادامه اظهار کرد اپلیکیشن آپ در خصوص سقف انتقال وجه تصمیم‌گیرنده نیست و نباید هم تصمیم بگیرد. در واقع هر تراکنشی که توسط اپلیکیشن آپ دریافت می‌شود، آن را به صورت مستقیم به بانک مبدا ارسال می‌کند و سیاست بانک در مقدار انتقال وجه تاثیرگذار خواهد بود؛ یعنی بانک مبدا تصمیم می‌گیرد این تراکنش را با این مقدار انجام دهد یا از آن صرف‌نظر کند. وی افزود هم‌اکنون حدود 70 درصد از بانک‌هایی که با آسان پرداخت همکاری دارند، تراکنش‌ها را تا سقف 3 میلیون را قبول می‌کنند، برخی از بانک‌ها چون اقتصاد نوین تراکنش‌های 1 میلیون تومانی تا سقف 3 میلیون تومان را انجام می‌دهند و برخی بانک‌ها مانند ملت و سامان فقط تا سقف 1 میلیون تومان را می‌پذیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چرا اینجوری می کنن دیوونمون کردن به خدا

  2. اپلیکیشن اپ رو حذف کنید‌‌ این نرم‌افزار کنن ل میشه و متعلق به خودشونه