تلگرام

اتصال مستقیم به تلگرام امنیت بیشتری از پوسته های فارسی آن دارد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت منطقی است که اتصال مستقیم به تلگرام امنیت بیشتری از پوسته های فارسی آن داشته باشد، اما حذف این اپلکیشن‌ها به بهانه جاسوسی بودن توسط گوگل یک اقدام تروریسم اقتصادی است.

حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص برنامه‌های خود برای این شرکت اعلام کرد هدف اصلی ما کاهش انحصار خواهد بود. یکی از پروژه‌های بزرگ این شرکت که در سال 97 تصویب شد و قرار است در سال جاری عملیاتی شود، موضوع واگذاری صوت بین‌الملل خواهد بود تا انحصار حاکمیتی آن کاهش پیدا کند. وی افزود یکی دیگر از برنامه‌های ما افزایش کیفیت ارتباطات اعم از حوزه بین‌الملل و در شبکه ملی اطلاعات است که هسته اصلی آن بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد و برنامه ما نیز توسعه خدمات و سرویس‌های جدید خواهد بود. وی تاکید کرد ما برای توزیع ترانزیت بین‌الملل هم برنامه‌هایی خواهیم داشت تا ایران به هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا تبدیل شود.

نقش وزارت ارتباطات در ایجاد نسخه های فارسی تلگرام

حمید فتاحی در ادامه بیان کرد ما در دی 96 در خصوص ناامن بودن تمامی پوسته های Telegram بیانیه‌ای را منتشر کردیم. بدون شک اتصال مستقیم به پیام رسان تلگرام امنیت بیشتری از پوسته های فارسی آن دارد، اما این که گوگل بگوید تلگرام های فارسی جاسوسی هستند و آن‌ها را حذف کند، فقط ادعای گوگل است و باید این موضوع را از مرکز ملی فضای مجازی پیگیری کرد؛ چراکه رئیس مرکز در خصوص پیام رسان‌ها و مجوزهایی که در اختیار داشتند توضیح داده و در ارتباط با شایعه‌ها و اخباری که مبنی بر ارائه سروها و تجهیزات از سوی وزارت ارتباطات به آن‌ها منتشر شده نیز به صورت کامل شفاف‌سازی کرده است.

تلگرام

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود به دلیل اینکه گوگل قدرت زیادی در این زمینه در اختیار دارد، علاوه بر حذف پوسته‌های تلگرام، سایر اپلیکیشن‌ها را نیز حذف کرده است. همچنین گوگل حتی با ارسال بیانیه‌ای تهدید کرد که احتمال دارد سایر اپلیکیشن های ایرانی را نیز حذف می‌کند، ما به چنین اقدام‌هایی تروریسم اقتصادی می‌گوییم. این اقدام به معنای ورود یکطرفه است و به دلیل در اختیار داشتن مالکیت می‌تواند کاربران را تحت فشار قرار دهد. چنین اقدام‌های مشابه‌ای از سوی اپل هم رخ داد که به کسب‌وکارهای ایرانی آسیب رساند.

احتمال جاسوسی بودن تلگرام های فارسی

حمید فتاحی در این خصوص گفت:

اینکه این نسخه‌ها جاسوس‌افزار باشند ثابت نشده است و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن های ایرانی هم فقط به دو پوسته پیام رسان ختم نمی‌شود و اپلیکیشن‌های دیگری را هم در حوزه تجاری و بانکی متضرر کرده است. البته ما در مرکز ماهر بیانیه دادیم که ارتباط از طریق کلاینت‌ها ناامن‌تر از اتصال خود تلگرام است، اما وقتی تلگرام API باز می‌گذارد، بدون شک تدابیر حریم خصوصی را هم برای کاربر در نظر گرفته است که این حریم آسیب نبینید و سیاست کاربری که نسخه های فارسی تلگرام بعدا منتشر کردند هم نشان می‌داد که اینها برایشان مهم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*