عجیب ترین حیوانات جهان

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید

در سیاره زمین گونه‌های متفاوتی از جانوران وجود دارند که همواره زیباترین و جذابیت‌ترین حیوانات مورد بررسی قرار گرفتند. از این رو لیستی از عجیب ترین حیوانات جهان را آماده کرده‌ایم تا با این نوع از حیوانات نیز آشنا شوید.

در طبیعت علاوه بر وجود حیوانات زیبا و دوست‌داشتنی، حیوانات عجیب و غریبی نیز وجود دارند که ظاهر آن‌ها برای بسیاری از انسان‌ها خوشایند نیست. به دلیل وجود شرایط اقلیمی متفاوت در سیاره زمین شاهد تکامل حیوانات عجیبی از خزندگان چهارپای خشکی تا شناگران دنیای آبی هستیم. برخی از این حیوانات کمی آشنا به نظر می‌رسند و برخی نیز گویا ظاهری همانند حیوانات فیلم‌های علمی و تخیلی دارند. در ادامه با 25 مورد از عجیب ترین حیوانات جهان آشنا خواهید شد.

لیست عجیب ترین حیوانات جهان

25. اکسولوتل

عجیب ترین حیوانات جهان

اکسولوتل گونه‌ای از سمندر مکزیکی محسوب می‌شود که به دلیل دگردیسی نشدن لارو آن‌ها در بزرگسالی نیز مرطوب و آبزی خواهند بود. تاریخچه این حیوان عجیب به رودخانه‌ای از مکزیکو سیتی برمی‌گردد و به دلیل توانایی‌هایی که در بازسازی و احیا دارند در کارهای تحقیقاتی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

۲۴. بی فک ماهی

عجیب ترین حیوانات جهان

بدون شک بی فک ماهی جزو زشت‌ترین و عجیب ترین حیوانات جهان محسوب می‌شود که در آب‌های عمیق سکونت دارند. این حیوان چندش‌آور هنگام گرسنگی خود را به ماهی‌هایی که در حال عبور هستند می‌چسباند و سپس با سوراخ کردن پوست آن‌ها، به آرامی از داخل بدنشان آن‌ها را می‌خورد.

23. خرس آفتاب

عجیب ترین حیوانات جهان

این حیوان عجیب در جنگل‌های بارانی گرمسیری جنوب شرقی آسیا سکونت دارد و به دلیل سایز کوچک و زبان درازش به آن لقب خرس سگی را اختصاص دادند.

22. موش ستاره پوزه

عجیب ترین حیوانات جهان

موش ستاره‌پوزه در جایگاه 22 عجیب ترین حیوانات جهان قرار دارد. در ابتدای پوزه این حیوان شاهد 22 شاخک کوچک هستیم که از آن‌ها برای یافتن غذا استفاده می‌کند. این حیوان عجیب در شمال شرقی آمریکا و کانادا سکونت دارد.

21. خرگوش آنقوره

عجیب ترین حیوانات جهان

خرگوش آنقوره جزو خرگوش‌های پرمو محسوب می‌شود که اصالت آن‌ها به آنکارای ترکیه برمی‌گردد. در دهه 1700 خانواده‌های سلطنتی فرانسه از این خرگوش به عنوان حیوان خانگی استفاده می‌کردند. امروز نیزه برخی از مردم این خرگوش‌ها را به دلیل پوشش‌های پشمی زیادی که دارند پرورش می‌دهند.

20. هشت پای دامبو

عجیب ترین حیوانات جهان

این حیوان عجیب در بالای سرش دو باله به شکل گوش‌های فیل معروف دیزنی دارد و به همین دلیل نام دامبو برای آن انتخاب شده است. این حیوان که در جایگاه 20 لیست عجیب ترین حیوانات جهان قرار دارد به دلیل زندگی در آب‌های عمیق به ندرت رویت می‌شود.

19. خرچنگ خزدار

عجیب ترین حیوانات جهان

برای نخستین بار خرچنگ خزدار در آب‌های عمیق اقیانوس آرام جنوبی کشف شد. انبرک‌های خزدار این خرچنگ دارای باکتری‌هایی است که احتمال دارد برای سم‌زدایی آب‌های اطراف دریاچه‌های آتشفشانی محل سکونت آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

18. اژدهای دریایی برگدار

عجیب ترین حیوانات جهان

اژدهای دریایی برگدار همانند تکه جلبک دریایی هستند که با استتار عجیبی در آب شناور بوده و فقط حرکت‌های چشم و بخشی از بدن این جانور باعث شناسایی آن‌ها می‌شود. این حیوان عجیب در سواحل استرالیا سکونت دارد.

17. شبگرد هندی

عجیب ترین حیوانات جهان

این حیوان عجیب به دلیل بلند بودن استخوان‌های قوزک پاهای خود و چشم‌های بسیار گنده‌ای که دارد به شبگرد هندی معروف است. البته این حیوان فقط به دلیل ظاهر عجیب خود در لیست عجیب ترین حیوانات جهان قرار نگرفته است، بلکه این حیوان عملکردی چون نینجاها دارد و می‌تواند با پریدن از درختی به درختی دیگر پرندگان را شکار کند.

16.  غاز چینی

عجیب ترین حیوانات جهان

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید ظاهر غاز چینی با غازهای معمولی متفاوت است و از نژاد این غاز به عنوان نژاد مولد غازها نام می‌برند؛ زیرا جنس ماده این حیوان قادر است در طول فصل تخم‌گذاری، بیش از 60 تخم بگذارد.

15. چوب متحرک

عجیب ترین حیوانات جهان

از این حیوان عجیب به عنوان استاد استتار نام برده می‌شود. برخی از گونه‌های این حیوان می‌توانند تا بیش از 30 سانتی‌متر رشد کنند. چوب متحرک در سراسر دنیا و بیشتر در آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا دیده می‌شوند.

14. خرگوش کانگورویی

عجیب ترین حیوانات جهان

ظاهر این حیوان عجیب است و همانطور که در تصویر می‌بینید گونه‌های آن رو به عقب بوده و تا روی شانه‌هایش نیز رشد کرده‌اند. این حیوان پس از اینکه غذاها را درون لپ‌های خود قرار داد، آن‌ها را از داخل می‌چرخاند و به کمک پنجه‌های خود به داخل حفره خالی می‌کند.

13. حباب ماهی

عجیب ترین حیوانات جهان

این جانور دریایی در آب‌های عمیق استرالیا سکونت دارد و زندگی در فشارهای بسیار بالا برای این حیوان عادی به نظر می‌رسد. این نوع ماهی قادر است از هر چیز خوردنی که از کنارش عبور می‌کند تغذیه کند.

12. سگ کوموندور

عجیب ترین حیوانات جهان

سگ کوموندور دارای سایز بسیار بزرگی بوده و موهای فر و مجعد آن همانند موهای بافته شده است. همچنین این نوع از سگ‌ها بسیار چابک هستند.

11. خوک‌های دریایی

عجیب ترین حیوانات جهان

خوک‌های دریایی در آب‌های بسیار عمیق ندگی می‌کنند و در دسته‌های هزار تایی در کف اقیانوس‌ها مشاهده می‌شوند و با خیارهای دریایی ارتباط نزدیکی دارند.

10. گریال یا تمساح پوزه باریک گنگی

عجیب ترین حیوانات جهان

در شمال هند شاهد گونه‌ای از یک تمساح بزرگ هستیم که بخش زیادی از عمر خود را در آب سکونت دارند. حباب گونه بینی جنس نر این تمساح‌ها در زمان جفتگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند با آن صدای غرغر تولید کنند.

9. مرغ گردن لخت

عجیب ترین حیوانات جهان

مرغ گرد‌ن‌لخت در رتبه 9 عجیب ترین حیوانات جهان قرار می‌گیرد. شما به جز قاره اروپا می‌توانید این حیوان را در سایر نقاط جهان مشاهده کنید. این حیوان در تمامی بدن خود به جز دور گردن مو دارد.

8. شکاف‌دندان هیسپانیولایی

عجیب ترین حیوانات جهان

این حیوان عجیب جزو پستاندارانی است که توانایی تولید بزاق سمی دارد و قبل از اینکه محل سکونت آن‌ها مورد تجاوز انسان‌ها و شکارچیان قرار بگیرد در جزیره هیسپانیول ساکن بودند. اما از این حیوانات همانند سایر حیوانات حفاظت مناسبی انجام نمی‌شود.

7.  لک لک نیل

عجیب ترین حیوانات جهان

اصالت این حیوان به خانواده‌های لک لک‌ها مرتبط است و به دلیل سایز بزرگ سرش به آن لقب کله‌نهنگی نیز تعلق گرفت. این نام به یکی از بزرگ‌ترین پرندگان جهان مربوط است و احتمال دارد تا بیش از یک متر نیز رشد کند.

6. سایگا

عجیب ترین حیوانات جهان

سایگا نوعی از بز کوهی است که به دلیل بینی بسیار متفاوت که تا روی دهانش قرار دارد در لیست عجیب ترین حیوانت جهان جای داده شده است. با اینکه انسان‌ها به سکونتگاه این حیوان تجاوز کرده‌اند، اما بازهم توانسته است بقای نسل خود را حفظ کند و همچنان به تولید مثل ادامه دهد. البته طی سال‌های گذشته تاکنون نسل این حیوان در خطر انقراض قرار دارد.

5. موش دوپای گوش دراز

عجیب ترین حیوانات جهان

اطلاعات زیادی در مورد این حیوان عجیب که به موش نیز شبیه است، وجود ندارد. این حیوانات بیشتر در شمال چین و مغولستان دیده می‌شوند و بیشتر فعالیت‌ آن‌ها در زمان تاریکی شب است.

4. قورباغه ماهی مخطط

عجیب ترین حیوانات جهان

قورباغه ماهی مخطط یا مودار جزو گونه تیره قورباغه ماهی محسوب می‌شود. این جانور به جای شنا کردن در آب راه می‌رود. قدرت استتار این حیوان بسیار زیاد است و خود را در یک مکان مخفی کرده و با حرکت دادن بخشی از اندامش که شبیه یک کرم معلق در آب است، برای ماهی‌ها جلب توجه کرده و آن‌ها را شکار می‌کند.

3. چشم گرد لاغر

عجیب ترین حیوانات جهان

این حیوان عجیب در جنگل‌های سریلانکا زندگی می‌کند و جزو موجودات شب‌زیست محسوب می‌شود. این حیوان به دلیل داشتن چشمان گرد و بزرگ به راحتی در تاریکی شب می‌تواند حشرات را شکار کند. البته نسل آن در حال انقراض است، زیرا شکارچیان و افراد بومی بر این باورند که این حیوان دارای قابلیت‌های اعجاب‌آوری است و آن‌ها را شکار می‌کنند.

2. آی-آی

عجیب ترین حیوانات جهان

آی-آی جزو بزرگ‌ترین پریماتای شب‌زیست محسوب می‌شود و محل زندگی آن‌ها در ماداگاسکار است. این حیوان به دلیل نحوه شکار عجیبی که دارد بسیار معروف است. در واقع آی-آی برای یافتن لارو حشرات بر روی درخت‌ها ضربه می‌زند و با ایجاد سوراخی در چوب، انگشت میانی خود را وارد آن می‌کند و به راحتی لاروها را بیرون آورده و می‌خورد.

1.‌ گربه بی مو

عجیب ترین حیوانات جهان

گربه بی مو جزو نژاد کنجکاو و عجیب گربه‌ها محسوب می‌شود که به دلیل بی مو بودن بسیار معروف هستند. البته این حیوان عجیب نمی‌تواند در محیط بیرون به مدت طولانی باقی بماند، زیرا دچار آفتاب‌سوختگی و هیپوترمی یا کاهش شدید دمای بدن می‌شود که برایش بسیار خطرناک است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*