سفر به مریخ

رویای سفر به مریخ در سال 2037 تحقق پیدا می‌کند

دانشمندان ناسا بر این باورند برای تحقق رویای سفر به مریخ مشکلات متعددی وجود دارد که زمان شروع این ماموریت به تاخیر می‌اندازد و در خوشبینانه‌ترین حالت انسان در سال 2037 به سیاره سرخ سفر خواهد کرد.

اخیرا سازمان فضایی ناسا برنامه‌های فضایی خود را اعلام کرد که بر اساس آن انسان در سال 2024 به ماه بازخواهد گشت و رویای سفر به سیاره مریخ نیز در سال 2033 تحقق می‌یابد، اما فعالان حوزه نجوم و به ویژه دانشمندان ناسا بر این باورند سفر به مریخ در زمان تعیین شده غیرممکن است. جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا در این خصوص عنوان کرد بازگشت مجدد به ماه اثباتی برای ماموریت نهایی اعزام انسان به مریخ خواهد بود و سفر به ماه تجربه بسیار خوبی محسوب می‌شود که به همین علت این پروژه پیش از سفر به سیاره سرخ حائز اهمیت است.

زمان احتمالی سفر به مریخ

بر اساس اظهارنظرهای رابرت هوارد (Robert Howard)، سرپرست آزمایشگاه زیستگاه‌های فضایی آینده مرکز فضایی جانسون (Johnson Space Center) متوجه می‌شویم که مشکلات فعلی ناسا و عدم تحقق رویای سفر به سیاره مریخ به مسائل علمی و فنی ارتباطی ندارد و موضوع بودجه و اراده سیاسی مطرح است. بسیاری از مردم خواهان تجربه لحظاتی چون ماموریت آپولو هستند، اما آن زمان رئیس جمهوری چون جان اف کندی با پافشاری بر انجام ماموریت سفر به ماه باعث شد چنین طرحی به سرانجام برسد. هوارد افزود اگر اراده سیاسی در خصوص سفر به سیاره سرخ مطرح باشد می‌توانیم تا سال 2027 به مریخ برویم، اما در شرایط فعلی اگر خوشبینانه فکر کنیم در سال 2037 به مریخ سفر خواهیم کرد و در بدبینانه‌ترین زمان این ماموریت در سال 2060 تحقق پیدا می‌کند. به طور کلی این ماموریت می تواند طی 2 سال انجام شود؛ زیرا مریخ و زمین در هر 26 ماه یکبار به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

سفر به مریخ

مشکلات سفر به سیاره سرخ

جولی رابینسون (Julie Robinson)، دانشمند ارشد ناسا در ادامه عنوان کرد:

سیستم غذایی یکی دیگر از مشکلات مشکل سفر به سیاره مریخ محسوب می‌شود؛ در واقع روش‌های فعلی بسته‌بندی غذایی آنقدر کوچک نیست که بتوان آن‌ها را به مریخ حمل کرد. مشکل سوم نیز بحث فوریت‌های پزشکی است که فضانوردان پس از هرگونه سانحه‌ای می‌بایست به خوبی درمان شوند. همچنین نوع لباس فضانوردان نیز جزو مشکلات پیش‌رو این طرح است. درواقع دستکش فضایی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فضانوردان پروژه آپولو بود که بیش از حد باد درون آن وجود داشت و به همین دلیل فضانوردان نمی‌توانستند کارها را سریع انجام دهند، اما هم‌اکنون ناسا با توسعه لباس جدیدی به نام ایکس ای ام یو (xEMU) این مشکلات را برطرف کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ببین کی از دست اینا فرار کنیم مریخ

  2. تا اون موقع کی مرده س کی زنده

  3. یه سریال در این باره ساختن

  4. میرن واسه همیشه دیگه ؟؟؟

  5. خوش به حال کسی ک میره

  6. بعد زمین تخت گرایان ک دیگه شدن مذهب هنوز توی توهم هستن