اسکرین شات‌های جدیدی از دارک مود آی او اس 13 منتشر شد

پشتیبانی از حالت تاریک سرتاسری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بصری سیستم عامل iOS 13 محسوب می‌شود. به تازگی اسکرین شا‌ت‌هایی از دارک مود آی او اس 13 منتشر شده و اطلاعات جالبی در اختیارمان قرار داده است.

اپل سیستم عامل آی او اس 13 را به صورت رسمی در روز دوشنبه (سیزدهم خرداد) رونمایی خواهد کرد. پیشتر به بررسی ویژگی های آی او اس 13 پرداخته و زمان انتشار و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از آن را مورد ارزیابی قرار دادیم. بر اساس این مطلب، افزوده شدن یک حالت تاریک با توانایی گسترده شدن در سرتاسر رابط کاربری، حتی در اپلیکیشن‌های فاقد حالت تاریک در رابط کاربری خود، از جمله قابلیت‌های مهم سیستم عامل بعدی پلتفرم موبایل اپل محسوب می‌شود.

پیش از این، نگاهی به آیفون 11 و Dark Mode آی او اس 13 در تازه‌ترین رندرهای مفهومی گوشی داشتیم. این مرتبه به جای رندر، نوبت به انتشار اسکرین شات‌هایی از دارک مود آی او اس 13 رسید تا این قابلیت را در عمل نظاره‌گر باشیم. همانطور که نام این حالت نشان می‌دهد، باید با فعال‌سازی آن یک پوسته تاریک در سرتاسر رابط کاربری گسترده شود، اما بر اساس اسکرین شات‌های زیر، قرار است حداقل در برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم عامل همچون نرم افزار پخش موسیقی، از حالت پس‌زمینه‌های مشکی واقعی استفاده شود.

اسکریت شات دارک مود آی او اس 13

دارک مود آی او اس 13

این نحوه نمایش در یک نمایشگر امولد فوق‌العاده است. آیفون ایکس، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس به چنین صفحه نمایشی مجهز شده‌اند. شاید از نظر کاربران، جذابیت‌های ظاهری، تنها دلیل توسعه دارک مود آی او اس 13 است، اما باید بدانید با فعال‌سازی این حالت، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی افزایش دوام باتری خواهید گذاشت. در پنل‌های AMOLED، برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌ها خاموش می‌شوند. در این حالت، رنگ مشکی در تیره‌ترین حالت ممکن به نمایش در خواهد آمد. حال این موضوع، به افزایش جذابیت‌های ظاهری رابط کاربری کمک می‌کند.

گوگل نیز پشتیبانی از حالت تاریک سرتاسری را به جدیدترین سیستم عامل اندروید افزوده است، به همین دلیل در پرچمدارانی که از نیمه دوم سال 2019 به بعد عرضه خواهند شد، شاهد وجود یک قابلیت نرم افزاری پیش‌فرض به منظور افزایش جذابیت رابط کاربری دستگاه خواهیم بود.

برای فعال‌سازی دارک مود آی او اس 13 باید به اپلیکیشن تنظیمات رفته یا از سوئیچ مخصوص به آن در کنترل سنتر استفاده کنید. در صفحه خانه، مهم‌ترین تغییر بعد از فعال‌سازی این حالت، تغییر رنگ پس‌زمینه داک از رنگ روشن به رنگی تیره خواهد بود.

اسکریت شات ios 13

یکی دیگر از تغییرات مهم رابط کاربری آی او اس در سیستم عامل جدید را بعد از گرفتن اسکرین شات مشاهده خواهید کرد. بعد از این کار، نسخه‌ای محو شده از پس‌زمینه به شما نمایش داده شده و سپس ابزارهای حاشیه‌نویسی، نقاشی و طراحی مختلفی برای ویرایش سریع تصویر ثبت شده از نمایشگر در اختیارتان قرار می‌گیرد. در تبلت‌های آی او اسی، ابزارهای ویرایش اسکرین شات در قالب بخشی با قابلیت تغییر موقعیت مکانی روی صفحه در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.