ایرتاکسی

دو مسیر ایرتاکسی با 100 فروند هواپیمای سبک تا پایان سال در کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه صنعت هوانوردی عمومی در کشور گفت تا پایان سال 98 چند شرکت ایرتاکسی و دو مسیر برای آن‌ها راه‌اندازی می‌شود.

شهرام آدم نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه هوانوردی عمومی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و معاون فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد قصد داریم صنعت هوانوردی عمومی را در کنار هوانوردی تجاری توسعه دهیم که برای تحقق چنین هدفی ساختار و مقررات جدیدی برای ایجاد ایرتاکسی در سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی تدوین کرده‌ایم. وی افزود صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ایران در منطقه سابقه دیرینه‌ای دارد، ولی در حوزه هوانوردی عمومی اقدامی انجام نشده است. همچنین ایرتاکسی جزو مهم‌ترین خروجی‌های حوزه هوانوردی عمومی خواهد بود که قصد داریم با کاهش برخی هزینه‌ها در این صنعت اقداماتی انجام دهیم. وی تاکید کرد تا پایان سال 98 چند شرکت ایرتاکسی و دو مسیر اصلی ایرتاکسی راه‌اندازی خواهد شد.

جزئیات راه‌اندازی ایرتاکسی

شهرام آدم نژاد در ادامه اظهار کرد برای راه‌اندازی ایرتاکسی ساختار و مقررات خاص هوانوردی عمومی در قالب قسمتی از فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها تدوین کرده‌ایم و برای توسعه هوانوردی عمومی این دو دستگاه باهم همکاری خواهنند کرد؛ برای مثال هم‌اکنون فرودگاه‌های کوچک زیادی در سطح کشور ایجاد شده‌اند که از آن‌ها بهره‌برداری نمی‌شود و می‌توانیم از این زیرساخت‌ها برای ایرتاکسی استفاده کنیم. وی خاطرنشان کرد هم‌اکنون هزینه ناوبری فرودگاهی در حوزه هوانوردی عمومی و ایرتاکسی معادل هزینه هوانوردی تجاری است که چنین هزینه‌هایی مانع پیشرفت هوانوردی عمومی می‌شود و می‌بایست هزینه‌ها را کاهش دهیم.

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم عنوان کرد:

با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، زمزمه توسعه هوانوردی عمومی نیز به گوش رسید که مقرر شد بخش‌هایی که در این صنعت فعالیت دارند به بخش عمومی هم ورود کنند. در حال حاضر 100 فروند هواپیمای اولترا لایت یا فوق سبک داریم و قرار است با اجرای این طرح، فرودگاه‌های کوچک فعال شوند. همچنین دفتر مستقلی نیز در بخش هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی و مجوزهای آن نیز صادر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. تو کشور ما مطمئنی مگه باورم‌ نمیشه ؟

  2. توی ایران انقدر بدبخت بیچاره هست ک کسی واسه اینجور چیزا پول نمیده

  3. حتما پول یکی از این اغازاده ها ساپورتش میکنه

  4. به حق چیزای نشنیده