کارت سوخت

چه زمانی استفاده از کارت سوخت اجباری می‌شود؟

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران زمان استفاده اجباری از کارت سوخت را با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس آن مالکان وسایل نقلیه از تاریخ 20 مرداد 98 فقط با ارائه کارت هوشمند سوخت می‌توانند سوخت‌گیری کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص زمان استفاده اجباری از کارت هوشمند سوخت اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در متن آن آمده است از تاریخ 20 مرداد 98 در راستای اجرای سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی عرضه بنزین به مالکان وسایل نقلیه فقط با داشتن کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود. از این رو مالکان وسایل نقلیه‌ای که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و طبق فراخوانی که اخیرا شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران منتشر کرده بود، در سامانه دولت همراه، اطلاعات خود شامل شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، به ثبت نام مجدد نیازی نخواهند داشت و کارت هوشمند سوخت جدید آن‌ها طبق همان ثبت نام قبلی صادر و از سوی شرکت پست به آن‌ها تحویل می‌شود.

هزینه کارت سوخت المثنی 

آن دسته از مالکان وسایل نقلیه که برای کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کرد‌ه‌اند، هزینه کارت هوشمند سوخت المثنی برای آن‌ها طبق تعرفه مصوب خواهد بود و می‌بایست این مبلغ را در هنگام دریافت کارت به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند. گفتنی استمالکان وسایل نقلیه که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و نتوانستند در فراخوان قبلی مراحل ثبت نام را در سامانه دولت همراه انجام دهند، این امکان برای آن‌ها فراهم شده است تا با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا سامانه دولت همراه (زمان آن به زودی اعلام خواهد شد) برای دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی مراحل ثبت نام را انجام دهند.