تبلت بالارده مدیاپد هواوی

اطلاعات جدیدی از تبلت بالارده مدیاپد هواوی فاش شد

هواوی می‌خواهد تبلت جدیدی از سری مدیاپد به بازار معرفی کند که مجهز به تراشه کایرین 970 شده است.

با وجود فشارهایی که دولت آمریکا به هواوی وارد کرده است، این شرکت چینی گویا از معرفی محصولات جدید دلسرد نمی‌شود. اخبار و اطلاعات جدید حاکی از معرفی زودهنگام تبلتی از سری مدیاپد هواوی هستند که مشخصات سخت‌افزاری بالارده‌ای نیز دارد.

فوریه سال گذشته میلادی بود که هواوی آخرین تبلت از سری ام مدیاپد به نام مدیاپد ام 5 (Mediapad M5) را معرفی کرد. با این حساب می‌توان انتظار یک به‌روزرسانی را برای تبلت‌های بالارده هواوی در نظر داشت. البته برای مدتی است که شایعات ساخت چنین محصولی به گوش می‌رسد. این اطلاعات از طریق یک خرده‌فروش هندی منتشر شده و ارتباط نزدیک آن با هواوی باعث شده تا صحت وجود چنین محصولی پر‌رنگ‌تر شود.

در کل می‌توان گفت که تبلت جدید با نسخه پیشین خود از نظر ظاهری تفاوت چندانی نخواهد داشت؛ این محصول از همان طراحی با حاشیه‌های بسیار کم در کناره‌ها و حاشیه‌های نسبتا ضخیم در ابتدا و انتهای نمایشگر بهره می‌برد. البته حاشیه در انتهای نمایشگر به لطف حذف دکمه خانه کمی کاهش یافته و لوگوی هواوی جایگزین آن شده است.

انتظار می‌رود تبلت نسل بعدی هواوی در دو مدل عرضه شود. مدل اول از نمایشگری کوچک‌تر به ابعاد 8.4 اینچ استفاده می‌کند و دارای باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت است ولی مدل دوم به نمایشگر 10.7 اینچی با باتری 7500 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری اطلاعات فراوانی از تبلت جدید هواوی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که شرکت چینی تراشه کایرین 960 را که در تبلت مدیاپد ام 5 استفاده شده بود با تراشه کایرین 970 تعویض کند. کایرین 970 از موفق‌ترین دستاوردهای هواوی است که از آن در سری هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) نیز استفاده شد.

میزان حافظه داخلی و حافظه رم نیز هنوز مشخص نیست، اما حداقل حافظه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی را می‌توان انتظار داشت. البته دور از دهن نیست که مدلی با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی معرفی شود.

هنوز زمان عرضه یا قیمت تبلت جدید هواوی مشخص نیست، اما انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی و سپس عرضه تبلت بالارده شرکت چینی باشیم.