گوشی هواوی

بنچمارک هواوی نوا 5 آی به وجود تراشه کایرین 710 در آن اشاره دارد

اخیرا هواوی گوشی nova 5i را به تایید رگولاتوری‌های تایوان و آمریکا رساند تا برخی از مشخصات کلیدی آن فاش شود. انتشار نتایج بنچمارک هواوی نوا 5 آی در گیک بنچ هم، سرنخ‌ تازه‌ای از این گوشی هوشمند به ما داده است.

پیش‌تر نسخه‌ای از هواوی نوا 5i با چهار گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی، تاییدیه NCC (رگولاتوری تایوان) را دریافت کرده بود. این گوشی هوشمند، یک نسخه 64 گیگابایتی هم خواهد داشت که البته فضای ذخیره‌سازی آن را می‌توان با کارت میکرو اس دی (تا سقف 512 گیگ)، افزایش داد. حالا در نتایج بنچمارک هواوی نوا 5 آی ، امتیازاتی به ثبت رسیده که حاکی از وجود چیپست کایرین 710 در آن است.

بنچمارک هواوی نوا 5 آی

این در حالیست که تراشه کایرین 720 در شُرف معرفی قرار دارد و انتظار می‌رفت یکی از مدل‌های nova برای نخستین بار به آن تجهیز شوند؛ ولی ظاهرا نوا ۵ آی را باید از بین گزینه‌ها حذف کنیم. ناگفته نماند که با توجه به اسناد FCC (رگولاتوری آمریکا)، از ظرفیت 3900 میلی‌آمپر ساعتی باتری دستگاه آگاه هستیم. ضمن اینکه NCC، به شارژ 10 واتی آن هم  اشاره کرده است.

اما تعدادی از منابع، احتمال عرضه‌ی این محصول تحت نام هواوی پی 20 لایت (2019) را در برخی مناطق مطرح کرده‌اند که با مشخصات منتسب به آن، چندان همخوانی ندارد. اطلاعات لو رفته از مشخصات هواوی نوا 5 آی؛ شامل صفحه نمایش 5.84 اینچی LCD، دوربین سه‌گانه 2+16+24 مگاپیکسلی و یک سنسور ToF می‌شود. باید دید آیا واقعا سرنوشت nova 5i و P20 lite به هم گره خورده است یا هر یک، راه خود را در پیش می‌گیرند.